بانک های سوئیس پول های خود را حراج کرده اند

بانک های سوئیس پول های خود را حراج کرده اند

بانک های مشهور سوئیس با یک مشکل بزرگ مواجه شده اند؛ آنها صدها حساب بانکی دارند که بیش از نیم قرن است که مسکوت مانده و صاحبان آنها بیش از ۵۰ سال به دارائی خود دست نزده اند. این حساب ها از ۵۰۰ فرانک سوئیس گرفته تا میلیاردها دلار را در خود ذخیره دارند.

در حال حاضر، بانک ها اعلام کرده اند که برای پرداخت پول این حساب های بی کارکرد به وارثان قانونی شان، آمادگی کامل دارند. آنها پس از محرز شدن هویت فرد مدعی، پول های پس انداز شده را به وی تقدیم خواهند کرد.

این قانون در اول ژانویه سال ۲۰۱۵ در مجلس سوئیس به تصویب رسید. بر اساس آن، اگر مشتری بانک به مدت ۱۰ سال با بانک تماسی نداشته باشد و از زمان گشایش حساب هم بیش از ۵۰ سال گذشته باشد، اطلاعات حساب خوابیده، به اطلاع عموم خواهید رسید تا وارثان احتمالی آن پیدا شوند.

در همین راستا و به منظور سهولت بیشتر و تسریع امور، دولت سوئیس وب سایتی به این نشانی راه اندازی کرده تا مردم بتوانند چک کنند که آیا والدین یا اعضای فامیل آنها در ۶۰ سال پیش یا بیشتر، حسابی در بانک باز کرده بوده اند یا خیر.

جست و جو در این سایت به دو روش صورت می پذیرد؛ یا می توانید نام موردنظر خود را به زبان های انگلیسی، آلمانی یا فرانسوی نوشته و جست و جو کنید. یا از طریق سیستم جست و جوی پیشرفته که در این پایگاه داده ارائه شده، به دنبال نام موردنظرتان بگردید.

در صورتی که متوجه شدید یکی از این وارثان قانونی هستید، باید فرم درخواست مخصوص را پر کنید.

بانکداران سوئیسی اعلام داشته اند که این مرحله باید جدی گرفته شده و همه اطلاعات به طور صحیح و با دقت بالا وارد شوند. این فرم فقط به نام میراث گذار محدود نمی شود و مدعی ارث باید اطلاعات کامل در مورد محل زندگی، پیشه و دیگر اطلاعات شخصی فرد درگذشته را ارائه دهد.

همچنین، وارث باید اسناد لازم برای تائید رابطه فامیلی با بازکننده اصلی حساب بانکی نیز داشته باشد.

بدون نظر

ورود