نگاهی به هنرپیشه هایی که شانس بیشتری برای کسب عنوان بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۱۷ دارند

نگاهی به هنرپیشه هایی که شانس بیشتری برای کسب عنوان بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۱۷ دارند

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، کم کم نامزدها و کاندیدها برای کسب جوایز مختلف امسال معرفی می شوند. از جمله مراسم بسیار معتبر و با ارزشی که برگزار می گردد، جایزه اسکار است که هر سال در بخش های مختلف به بهترین آثار سینمایی تعلق می گیرد.

قبل از فرا رسیدن روز اجرای مراسم، گمانه زنی های زیادی برای برندگان انجام می شود. به عنوان مثال، کارشناسان فیلم «لا لا لند» که کارگردانی اش بر عهده «دیمین شِزِل» بوده را شانس اصلی برای کسب عناوین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می دانند. اسکار بهترین بازیگر نیز احتمالا به «کیسی افلک» برای بازی در فیلم «منچستر کنار دریا» خواهد رسید.

اما داستان برای بخش بهترین هنرپیشه زن اسکار مقداری متفاوت است. رقابت در سال های اخیر بسیار تنگاتنگ بوده و مدعیان زیادی برای این جایزه وجود داشته است. امسال نیز چهره های سرشناسی مانند «ناتالی پورتمَن»، «اِما اِستون» و «اِمی آدامز» مدعی کسب این عنوان هستند. البته افراد دیگری نیز وجود دارند که می توانند جایزه را از دست این سه نفر خارج نمایند.

ما در این مقاله قصد داریم گزینه های احتمالی برای برنده شدن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در سال ۲۰۱۷ را بررسی کنیم. تا پایان همراه باشید.

اِمی آدامز برای بازی در فیلم «ورود» (Arrival)

pic-240-w700

وی تاکنون ۵ بار برای دریافت جایزه نامزد شده است (۴ بار برای نقش مکمل و ۱ بار برای نقش اصلی.) آدامز این بار نیز احتمالا برای بازی در نقش زبان شناسی که قصد دارد با موجودات بیگانه ارتباط برقرار کند، کاندید خواهد شد. شخصیت او علی رغم قوی بودن، دلخراش و حساس نیز هست. آدامز شانس کسب جایزه اسکار را دارد و مطمئنا لیاقت رسیدن به آن را خواهد داشت.

آنت بنینگ برای ایفای نقش در «زن قرن بیستم» (۲۰th Century Women)

pic-241-w700

بنینگ در نقش مادری سیگاری متعلق به دهه ۱۹۷۰ که قصد دارد با پسر هنجارشکن و سرکش خود کنار بیاید، یکی از بهترین عملکردهای دوران کاری خود را داشته است. بازی او با سبک کمدی تلفیق شده و شما را به خنده وا می دارد.

جسیکا چِستین، «خانم اسلون» (Miss Sloane)

pic-242-w700

چستین در نقش یک لابی گر عاقل ظاهر شده و نشان داده است که چرا او یکی از بهترین بازیگران نسل خود به شمار می رود. وی تمام کلیشه هایی که برای زنان در فیلم ها وجود دارد را کنار گذاشته و به خوبی در نقش خود می درخشد.

ربکا هال برای فیلم «کریستین» (Christine)

pic-243-w700

او به عنوان «کریستین چاباک» گزارش گر تلویزیون در سال ۱۹۷۰ و کسی که برای نخستین بار جلوی دوربین خودکشی کرد، نقش خود را ایفا می کند. وی به خوبی از عهده این کار برآمده و شایستگی نامزد شدن برای دریافت جایزه را دارد.

تراجی پی. هنسون «نقش های پنهان» (Hidden Figures)

pic-244-w700

او در نقش «کاترین جانسون» ریاضی دان و دانشمندی که به ناسا برای پیروزی در رقابت فضایی دهه ۱۹۶۰ کمک کرد، بسیار خوب ظاهر شده است. وی مانند همیشه به نقش نظم بخشیده و کارش را به گونه ای انجام داده که فکر ما را درگیر خود می کند.

ایزابل هوپر برای بازی در «او» (Elle فرانسوی)

pic-245-w700

علاقه مندان به سینما هیچ گاه نقش های به یاد ماندنی که او بازی کرده را از خاطر نمی برند. بازیگر ۶۳ ساله این بار نیز بسیار خوب ظاهر شده و می تواند برنده جایزه اسکار باشد.

روث نِگا، «دوست داشتن» (Loving)

pic-246-w700

وی در نقش زنی (جوئل اجرتون) که به خاطر ازدواج با همسرش در ویرجینیا دستگیر شده و تبعید می شود، بسیار موفق ظاهر گشته و تحسین تماشاگران را برانگیخته است.

ناتالی پورتمن به خاطر ایفای نقش در «جَکی» (Jackie)

pic-247-w700

او در نقش «ژاکلین کندی» همسر رئیس جمهور سابق آمریکا که بر اثر ترور کشته شد، همانند همیشه عملکرد قوی و بسیار خوبی از خود ارائه کرده است. پورتمن علاوه بر ویژگی ها ظاهری، توانسته خصوصیات و شخصیت خانم کندی را نیز به خود بگیرد.

اما استون، «لا لا لند» (La La Land)

pic-248-w700

او مجموعه ای از هنرها و توانایی های خود را به نمایش می گذارد و در ایفای نقش خود بسیار موفق ظاهر می شود.

مریل استریپ برای بازی در «فلورانس فاستر جنکینس» (Florence Foster Jenkins)

pic-249-w700

استریپ در نقش زنی نیویورکی که آرزو دارد به خواننده اپرا تبدیل گردد، به خوبی می درخشد و می تواند برای بیستمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

چه کسی برنده است؟

pic-250-w700

در حال حاضر می توان گفت که ناتالی پورتمن از بخت بالایی برای کسب جایزه برخوردار است. وی به گونه ای عمل کرده که انگار برای ایفای همین نقش به دنیا آمده است. البته اگر این افتخار نصیب فرد دیگری شود، او ناراحت نخواهد شد.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ایلیا آذر ۲۴, ۱۳۹۵

    از این بین فقط فلورنس فاستر جنکینز و Elle رو دیدم که هیچ‌کدوم خوب نبودند؛ بازی‌ها هم!
    تو لیست هم فکر می‌کنم یا اما استون یا ناتالی پورتمن جایزه رو ببره