هیلاری کلینتون و لباس های رنگارنگش

نوع لباس نیز همانند سخن تاثیر گذار است

هیلاری کلینتون و لباس های رنگارنگش

هیلاری کلینتون هم چون انجلا مرکل و الن جانسون، رهبران آلمان و لیبریا، تنها یک زن سیاست مدار نیست بلکه مشاورانی برای لباس هایی که بر تن می کند در اختیار دارد و او را می توان یک سیاست مدار فشن باز قلمداد کرد.

1-w900-h600

حضور هیلاری کلینتون در عرصه های سیاسی در دو دهه اخیر همواره با استایل های مد و لباس خاصی همراه بوده که در کم تر در بین سیاست مدار های غربی دیده می شود. دنیلی مد خانم کلینتون، دنیایی متشکل از اکسسوری های ساده و شیک و پانت سوییت های رنگارنگ است که همه طیف رنگی را شامل می شود. به همین خاطر ، نشریاتی مانند هافتینگتون در گزارشاتی، استایلی به نام Clintonn’s fashion را به عنوان الگویی برای استایل سیاست مداران زن این کشور معرفی می کنند.

علاوه بر سلبریتی های دنیای موسیقی و ورزش و سینما، امروزه سلبریتی های دنیای سیاست و فرهنگ نیز به جمع چهره های مد و لباس پیوسته اند و مشاوران و طراحان عرصه فشن، خدمات زیادی را به مردان و زنان عرصه سیاست در سراسر دنیا ارائه می کنند. سیاست مداران زن در دنیای فشن، بیش از همقطاران مرد خود زیر ذزه بین رسانه ها می روند. هم از جنبه های سیاسی و هم از نظر مختصات دنیای مد و لباس. به همین خاطر هست که بعضی معتقدند که سیاست مداران زن، با تیپ و لباس خود، رسانه مضاعفی را با خود به همراه دارند که امتیاز رقابتی آن ها در مقایسه با سیاست مداران مرد به شمار می رود.

تیپ سیاست مداران زن معروفی مانند کاندولیزا رایس ، مارگارت تاچر و حتی آنجلا مرکل و الن جانسون در دهه های اخیر، کم تر از اظهارات سیاسی آن ها موثر نبوده است. به هر حال، همان طور که دنیای مجای در عرصه سایبر دیپلماسی بر سیاست امروز دنیا تاثیر گذار هست، دنیای فشن را نیز باید به دنیای سیاست وارد کرد.

2-w900-h600

(استایل های مارگارت تاچر (نخست وزیر سابق انگلیس)، کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون (وزاری خارجه سابق آمریکا)

سبک لباس پوشیدن خاص هیلاری کلینتون در سال های اخیر به قدری مورد توجه رسانه ها و فعالان مد و لباس قرار گرفته است که برخی از شعار های تبلیغاتی و آیکون هایی که برای کمپین تبلیغاتی وی طراحی می شود، اثری از دنیای رنگارنگ pantsuit های وی را منعکس می کند.

3-w900-h600

(تصویر یکی از آیکون های تبلیغاتی طراحی شده برای هیلاری کلینتون در رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶آمریکا)

حتی بار ها مشاهده کردیم که کاریکاتوریست ها برای طراحی چهره خانم هیلاری، از سبک لباس پوشیدن واستایل خاص وی الهام گرفته و آن را در طرح های مختلف منعکس کرده اند.

4-w900-h600

(تصویر کاریکاتور هایی از خانم هیلاری کلینتون که از استایل مد و لباس ایشان الهام گرفته است)

عرصه ای که امروزه به مدد شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، تاثیر گذاری ان دو چندان شده است و مشاهده می کنیم که تصویر سیاست مداران زن با استایل ها و فیگور های متنفاوت، در کانال های مد و سرگرمی و سبک زندگی، به اشتراک گذاشته می شود.

5-w900-h600

(تصور کلکسیون لباس های رنگارنگ هیلاری کلینتون  در جون ۲۰۱۵: پانت سوییت های رنگارنگ در ۳ قاب)

6-w900-h600

(تصویری از کلکسیون لباس های هیلاری کلینتون بر روی چوب لباس اتاق خانه اش که نخستین پست وی در اینستاگرام را شامل شد- ۲۰۱۵)

هیلاری پس از پایان دوره ریاست جمهوری همسرش، از سال ۲۰۱۱ میلادی تا ۲۰۰۹ نماینده نیویورکی ها در سنا بود و فعالیت های اجتماعی و سیاسی گسترده ای انجام داد و توانست در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما، به مقام وزارت امور خارجه امریکا نائل شود. عنوانی که پیش تر در اختیار زنانی چون مادلین آلبرایت بود. وی در سال ۲۰۰۸ نیز نامزد رقابت های درون حزبی بود که به اوباما شکست خورد.

7-w900-h600

(تصویر کت و شلوار های رسمی رنگارنگ خانم هیلاری کلینتون که تمام با گردن بند تلفیقی از طلا و نقره ست شد)

هیلاری در ۱ سال اخیر، به عنوان نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است آبان  برگزار شود، مطرح بوده و گمانه زنی ها نشان می دهد که وی، در مقابل نامزد جنجالی رقیب (دانلد ترامپ میلیاردر)، شانس اول پیروزی است .

8-w900-h600

(هیلاری کلینتون همیشه خندان با طرح هایی رنگارنگ از لباس های رسمی ایشان)

پانت سوییت ها  (Pantsuit)و لباس های شب و کت و شلوار های رنگارنگ جذاب خانم هیلاری کلینتون،همواره با تحلیل های فعالان مد و لباس همراه شده است.

9-w900-h600

(تصویر هیلاری کلینتون و استایل رسمی که با گل سینه و گردن بند بدلی تلفیق آبی و قهوه ای ست شد)

10-w900-h600

(تصویر هیلاری کلینتون و بیل کلینتون در کنار دو پرتره از خود در کاخ سفید)

11-w900-h600

(تصویر استایل زمستانی خانم هیلاری کلینتون با پالتو  نازک صورتی پیش از دوران Pantsuit‌ های رنگارنگ)

12-w900-h600

(تصویر کت و شلوار معروف نارنجی رنگ خانم هیلاری کلینتون در کمپین تبلیغاتی حزبی)

13-w900-h600

(تصویری از استایل آبی رنگ خانم هیلاری کلینتون که کتی یقیه باز بدون دکمه وسط  و سه دکمه سر آستین هست)

14-w900-h600

(گزارش USAToday از کلکسیون پانت سوییت های آبی رنگ خانم کلینتون در ۴ سال اخیر)

15-w900-h600

(تصویری متفاوت از کلکسیون مد و لباس خانم کلینتون که با کتی کرم رنگ ۳ دکه افقی دار و شلواری مشکی ست شده است در دیدار با خانم آنگ سان سو، رهبر مخالفان میانمار و برنده جایزه صلح نوبل)

16-w900-h600

( لباس یک سره ساده هیلاری کلینتون ، در کنار همسرش و جیانگ ز مین، رییس جمهور اسبق چین)

17-w900-h600

( هیلاری کلینتون با پالتو پشمی بلند – ۲۰۱۴ میلادی)

استایل مد و لباس هیلاری کلینتون که در گفتار بالا به آن اشاره کردیم، نشان دهنده اهمیت قدرت رسانه ای به نام مد و لباس برای سیاست مداران زن هست که ان ها را بر روی جلد مجلات می برد و الگو های متفاوتی از فشن را به دنیای فشن باز ها وارد می کند. رسانه ای که به قول مک لوهان،، خود پیام هست و می تواند تاثیر گذاری اظهارات سیاست مداران زن را در برخی موارد، بیش از دیپلمات های مرد جلوه دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود