آموزش نونوار کردن تابه های چدنی در خانه

آموزش نونوار کردن تابه های چدنی در خانه

ظروف آشپزخانه به مرور زمان براق بودن و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و داد می زنند که کهنه شده اند. اما در چنین مواقعی لازم نیست به سراغ خریداری نمونه های جدید بروید. با کمی تلاش و آگاهی می توانید همان ظروف قدیمی رو نونوار کرده و ظاهری بهتر به آنها ببخشید.

در همین راستا در این مطلب روش نونوار کردن تابه های چدنی را برایتان آموزش داده ایم که باعث می شود تا همانند روزهای اول براق و کاملا تمیز، عاری از هرگونه لکه سیاهی دیده شود.

مقدمه کار

پیش از هر اقدامی باید ظرف را به طور کامل و بسیار تمیز شسته و آبکشی کنید. برای اطمینان از پاکیزگی تابه بهتر است، نمک دانه درشت و کمی آب داغ کف آن ریخته و با اسکاچ بکشید تا هرگونه جرمی از میان برود. سپس با سیم ظرفشوئی کف آن را بسابید و در آخر نیز با آب ولرم و مایع ظرفشوئی شسته و آبکشی کنید.

نونوار کردن

مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. تابه را با یک دستمال تمیز یا حوله خشک کنید.
  2. کمی روغن گیاهی روی دستمال کاغذی بریزید.
  3. روغن را روی تمام سطح داخلی و بیرونی ظرف بمالید.
  4. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.
  5. تابه را برعکس درون سینی فر بگذارید تا روغن اضافه آن بیرون بیاید.
  6. سپس آن را به مدت یک ساعت در طبقه بالای فر بگذارید.
  7. تابه را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.
  8. ظرف را در یک فضای خشک نگهداری کنید.

تمیز کردن تابه

برای این که تلاش شما برای نونوار کردن ظرف دوام داشته باشد، با احتیاط و توجه بیشتری از ظرف خود استفاده کنید. همیشه آن را وقتی هنوز داغ است بشوئید. توجه داشته باشید که همیشه از صابون ظرفشوئی برای این امر کمک بگیرید. این صابون ها موجب از بین رفتن هرگونه چربی از سطح ظرف می شوند.

اگر غذا در ظرف ته گرفته و چسبیده بود، کمی نمک ریخته و با آب داغ و اسکاچ آن را از بین ببرید.

پس از شستن ظرف، آن را با دستمال تمیز خشک کنید و یک لایه روغن گیاهی نازک روی سطح آن بمالید. اگر نگران هستید که به موجب روغنی بودن ظرف، گرد و غبار به آن بچسبند، می توانید روی آن کیسه کشیده یا دستمال کاغذی قرار دهید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود