چگونه با کمترین زحمت زندگی سلامت تری داشته باشیم؟

22 راهکار علمی برای رسیدن به این هدف

چگونه با کمترین زحمت زندگی سلامت تری داشته باشیم؟

هیچ زمانی برای ایجاد تغییر در زندگی و افزایش کیفیت آن با ایجاد پیشرفت هایی در خودمان دیر نیست. در واقع همواره راه هایی بهتر از آنچه که ما اکنون در زندگی پیش گرفته ایم وجود دارند و شاید اگر اندکی در آموختن آنها تلاش کنیم خواهیم توانست مسیر زندگی را به سمت بهتری سوق دهیم.

در این نوشته به بررسی برخی از تغییرات کوچک در زندگی خواهیم پرداخت که اگر از اکنون شروع به به کارگیری آنها کنید، زندگی بسیار سلامت تری در انتظار شما خواهد بود. این ۲۲ مورد را با هم مرور می کنیم.

به جای آبنبات میوه بخورید

1

علت شیرینی آبنبات شکر فرآوری موجود در آن است که در بسیاری از مواقع هم مقادیر بالایی از فروکتوز را داراست. اما میوه، شکر طبیعی دارد که به علت دارا بودن فیبر برای تان مفید هم است چرا که به هضم سریع تر سایر مواد غذایی کمک نیز می کند.

با شکم پُر به خرید بروید

2

مطالعات نشان داده اند که افرادی که قبل از رفتن به خرید، میان وعده یا چیز سلامتی میل می کنند زمانی که برای خرید به بیرون می روند و گرسنه می شوند از خوردن غذاهای ناسالم و آماده بیرون از منزل پرهیز می کنند.

خودتان در منزل آشپزی کنید

3

پژوهش های فراوانی در مورد رژیم های غذایی نشان داده که گرفتن این رژیم ها چندان هم نمی تواند موثر باشد چرا که بسیاری از مواد غذایی از وعده های غذایی حذف می شود و فرد برای خوردن آنها حریص تر هم می شود.

اگر در منزل غذا درست کنید هم سلامت تر و هم مقرون به صرفه تر است و از طرفی اعتماد به نفس تان را نیز بالاتر می برد.

قهوه خود را بدون شیر و شکر میل کنید

4

مطالعات نشان داده که قهوه برای سلامتی مفید است. حتی برخی از این مطالعات حاکی از آن است که نوشیدن بین سه تا ۵ فنجان قهوه در روز می تواند به افزایش عمر منجر شود. اگر بتوانید شیر، شکر، خامه و یا سایر افزودنی های دیگر را از قهوه خود حذف کنید، می توانید آن را با دریافت کمترین میزان کالری میل کنید.

نان و کره خود را با آواکادوی له شده میل کنید

5

آواکادو منبع بسیار خوبی برای چربی های مفید است. این ماده غذایی که در گروه «سوپر غذاها» قرار دارد، از نظر دارا بودن مواد مغذی بسیار ارزشمندی همچون پتاسیم، مگنزیم، ویتامین های «ث» و «ای» و فیبر را داراست.

نان سفید را جایگزین نان کاملا قهوه ای کنید

6

نانی که تمام آن از گندم تشکیل شده باشد در مقایسه با نان های سفید، از فیبر بیشتری برخوردار است و می تواند در هضم غذا و کاهش جذب شکر موثر باشد.

به اندازه کافی آب بنوشید

7

حتما بارها و بارها در این مورد شنیده اید که باید به مقدار لازم آب بنوشید، اما مهم است که بدانید مصرف کافی آب، مایعات بدن شما را در وضعیت تعادل قرار می دهد و در نتیجه انرژی بیشتری خواهید داشت. بسیاری از متخصصین هم بر این باور هستند که اگر قبل از وعده های غذایی آب بنوشید می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

سریع تر راه بروید 

8

آرام راه رفتن نمی تواند شما را سریع تر به مقصدتان برساند. در مطالعه ای که در حدود سه سال پیش انجام شد نزدیک به ۴۰.۰۰۰ نفر از افرادی که عادت به پیاده روی داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند، از آن میان افرادی که آرام تر راه می رفتند، خطر مرگ در آنها بیش از گروهی بود که با سرعت بیشتری راه می رفتند.

کمی دورتر از محل موردنظرتان، پارک کنید (اگر هم از وسایل نقیله عمومی استفاده می کنید، یک ایستگاه زودتر پیاده شوید)

9

شاید این ساده ترین راهی باشد که بتوانید با بهره گرفتن از آن اندکی به فعالیت روزمره بدنی خود بیافزایید. راه رفتن سبب سوزاندن کالری، کاهش اضطراب و تقویت استخوان ها می شود. تمرین و فعالیت بدنی نه تنها از لحاظ جسمی خوب است بلکه در کارکرد بهتر مغزتان نیز نقش موثری دارد.

به جای آسانسور با پله بروید

10

این یکی از بهترین راه های سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا است. اگر هم زمان کافی برای انجام فعالیت های دیگر ورزشی ندارید، می تواند جایگزین مناسبی باشد.

زمانی که مسواک می زنید تنها روی یکی از پاهای خود بایستید

11

این یکی از کارهای ساده ای است که می تواند در بخشیدن تعادل بدن کمک کند. خصوصا زمانی که پا به سن بگذارید این تعادل کاهش پیدا می کند پس خوب است از اکنون آن را تمرین کنید.

دست های تان را مدام بشویید و خشک کنید

12

یکی از بهترین راه هایی که می توانید از ورود عفونت ها به بدن پرهیز کنید، شستن مداوم دست ها با آب و صابون و خشک کردن آنهاست.

از ضدآفتاب استفاده کنید

13

استفاده از ضدآفتاب بهترین راه برای محافظت پوست در مقابل سرطان پوست است.

از عینک آفتابی هم استفاده کنید

14

عینک های آفتابی تنها برای اینکه شیک تر و به روزتر به نظر برسید کاربرد ندارد بلکه می تواند از چشم ها در مقابل اشعه «یو وی» نیز محافظت کند. مهم نیست که در حال باغبانی هستید، دوچرخه سواری و یا ورزش می کنید، زمانی که بیرون از خانه و در معرض آفتاب قرار دارید از عینک آفتابی استفاده کنید.

برای خودتان یک گلدان بخرید

15

اینکه گلدانی به محل کار خود ببرید و آن را در مقابل خود بگذارید احساس بسیار خوبی به شما خواهد داد. این نتیجه پژوهشی است که در میان کارمندان دو دفتر کاری بزرگ در کشورهای انگلستان و هلند انجام شده بود.

پوست تان را مرطوب نگه دارید

16

اینکه به خوبی پوست تان را مرطوب کنید، از خشک و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری به عمل می آورد. اما از آنجایی که راه های مختلفی برای آن وجود دارد باید بدانید که بهترین آن برای نوع پوست شما کدام است.

۳۰ دقیقه در روز مدیتیشن یا تمرکز کنید

17

پژوهش ها نشان داده اند که انجام این کار می تواند در کاهش میزان استرس، تقویت حافظه، هوشیاری بیشتر و فشار خون کمتر نقش داشته باشد. مطالعات نشان داده که افرادی که به مدت یک ماه، ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه که چیزی در حدود ۱۱ ساعت خواهد بود این کار را انجام می دهند، تغییرات بسیار مثبتی را در کارآیی مغز خود مشاهده می کنند که منجر به انجام بهتر کارهای فردی آنها می شود.

کتاب بخوانید 

18

اگر می خواهید اطلاعات خود را افزایش داده و استرس کمتری داشته و تماس کمتری نیز با اینترنت داشته باشید، کتاب بخوانید. در مطالعه ای که حدود ۴ سال پیش و البته نه چندان گسترده انجام شد، نشان داده شد، خواندن داستان زندگی و تجربیات افراد دیگر می تواند الهام بخش، کاهش دهنده استرس و باعث انجام بیشتر فعالیت های داوطلبانه در افراد شود.

برخی اوقات تلفن همراه خود را خاموش نگه دارید

19

خاموش کردن گوشی تلفن همراه می تواند گاهی باعث کاهش استرس و اضطراب تان شود. همچنین اگر چند ساعت قبل از خوابیدن تلفن خود را کنار بگذارید به دلیل امواج موجود در آن که سبب بی خوابی هم می شوند، می توانید بهتر بخوابید.

هرشب در یک ساعت به خصوص بخوابید و تلاش کنید این کار را در روزهای تعطیل هم دنبال کنید

20

زمانی که خصوصا در روزهای تعطیل آخر هفته در ساعات مختلف می خوابید و از خواب بیدار می شوید اتفاقی به نام social jet lag در بدن تان روی می دهد که می تواند برنامه روتین و طبیعی خواب شما را به هم بزند.

میز کار خود را به کنار پنجره انتقال دهید

21

در مطالعه نه چندان گسترده ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام شد، نشان داده شد، افرادی که میز کارشان به پنجره نزدیک تر بود، فعالیت جسمی بیشتری داشتند، همچنین مدت زمانی که در طول شب می خوابند نسبت به بقیه کارمندان، بیشتر بود.

و در نهایت با همسر خود رابطه عاطفی نزدیک و خوبی داشته باشید

33

مطالعه ۷۵ ساله انجام پذیرفته شده توسط روانپزشکان دانشگاه هاروارد، نشان داده که داشتن روابط عاطفی طولانی مدت می تواند سبب ایجاد شادی و زندگی سلامت تر در افراد شود. همچنین دانشمندان بر این باروند که داشتن زندگی هایی با روابط اجتماعی کمتر می تواند منجر به دور ماندن از دیگران، کشیدن سیگار و مخاطراتی برای سلامتی باشد.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود