برترین عکس های روسیه در سال ۲۰۱۶

نگاهی به عکس های خبری جالب و منتخب خبرگزاری اسپوتنیک

برترین عکس های روسیه در سال ۲۰۱۶

به مناسبت رسیدن به روزهای پایانی سال پر فراز و نشیب ۲۰۱۶ میلادی، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، تصاویر منتخب خبری خود در این سال را منتشر کرد که برای آگاهی خوانندگان محترم، شماری از این تصاویر به همراه اطلاعات تکمیلی، ارائه شده است.

گفتنی است، خبرگزاری بین المللی اسپوتنیک و شبکه تلویزیون راشا تودی، به عنوان بازوهای رسانه ای موثر مسکو در عرصه مقابله با خبر پراکنی رسانه های غربی به خصوص آمریکا علیه روسیه تاسیس و با حمایت رهبران کرملین در چند سال اخیر همراه شده است.

با ما همراه باشید با ۲۶ عکس خبری جالب سال ۲۰۱۶ به انتخاب خبرگزاری اسپوتنیک روسیه.

s1

خانمی که در تصویر بالا، عکس او به عنوان عکس برتر خبری سال ۲۰۱۶ انتخاب شده است، فردی به نام ناتالیا پاکلونسکایا، دادستان شبه جزیره کریمه است که سال گذشته در جریان کشمکش های فراوان بین روسیه، آمریکا و اوکراین، به خاک روسیه اضافه شد.

او را در تصویر بالا به همراه دسته ای از گل های رز رنگارنگ مشاهده می کنید.

s2

در تصویر بالا، گروهی از بچه ها را در شهرک قومی در تنگه کرچین در ناحیه ایسیک-کولسکی قرقیزستان مشاهده می کنید که در راستای جام جهانی کوچ نشینان کشورهای مستقل مشترک المنافع، در حال بازی هستند. این عکس، در فهرست عکس های منتخب اسپوتنیک قرار گرفته است.

s3

تصویر بالا مربوط به دومین جشنواره بین المللی آتش بازی به نام روس تخ است که در مسکو، پایتخت روسیه، چندی پیش برگزار شد و با استقبال صدها هزار تن از شهروندان این شهر همراه گردید. شب های مسکو، یکی از دیدنی ترین شب ها در پایتخت های اروپا به شمار می روند.

s4

در تصویر بالا، خدمه خودروهای نظامی ارتش روسیه را مشاهده می کنید که واقعاً، عکس خبری جالبی است و مضامین یک عکس خبری را در خود جای داده است.

s5

تصویر بازدید کنندگان درمراسم افتتاحیه موزه نمایشگاهی دولتی روسیزو در منطقه ودنخا مسکو. مادر و فرزندی را مشاهده میکنیم که در حال تماشای تابلوهای نقاشی هستند و پسر بچه، از گالری گردی، گویا خسته شده است.

s6

تصویر یکی از ساکنان شهر تارا در منطقه اومسک روسیه را مشاهده میکنید که تمام اجزای کلاهش، یخ زده است. عکسی جالب که واقعیتی به نام سرمای روسیه را در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی به تصویر می کشد.

s7

شرکت کننده در جشن کوپالیه نوگورود در شهر نوگورد کبیر که بر روی سبزه ها دراز کشیده است و گویا در حال خندیدن با لباس های سنتی قرمز و مشکی به سر می برد. به هر حال، این عکس، عکس برگزیده سال اسپوتنیک به شمار می رود.

s8

تصویر زیبای مربوط به طلوع خورشید در شهر تارا اومسک که چهره سفید روسیه را در زمستان ۲۰۱۶ میلادی به تصویر می کشد.

s9

تصور مطران کریل، اسقف اعظم مسکو با فیدل کاسترو، رهبر فقید انقلاب کوبا که مدتی قبل به پایتخت روسیه سفر کرده بود.

s10

تصویر بالا مربوط به پرتاب نمایشی راکت از مجتمع تاکتیکی توچا او از میدان پرتاب لوگا بوده که در ناحیه لنینگرادسکی واقع شده است. این پرتاب به مناسبت روز جشن نیروهای موشکی و توپخانه ارتش سرخ، برگزار شد و به عنوان تصویر برتر سال ۲۰۱۶ اسپوتنیک انتخاب گشت.

s11

برای اسپوتنیک، طواف و نماز مسلمانان در مسجد الحرام مکه، از جمله تصاویر جالبی بود که به فهرست عکسهای منتخب سال ۲۰۱۶ میلادی اضافه شد.

s12

تصویری جالب از ستون نظامی زنان در دانشگاه نظامی وزارت دفاع روسیه که به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد پیروزی روسیه بر ارتش نازی در اواسط دهه چهل میلادی قرن بیستم، در حال رژه هستند. این تصویر، تصویر سال اسپوتنیک شده است.

s13

تصویری هوایی و زیبا از برج ناقوس کلیسای نیکولسکی در میان آب های اوگلیج روسیه.

s14

تمرینات تاکتیکی پنجمین گروه مسلح ارتش روسیه که همچون سکانسی از فیلم نجات سرباز رایان، جالب توجه است.

s15

تصویر جشن ماسلنیتسا در شهر مسکو

s16

تصویر مانور نظامی بین المللی آرمیا ۲۰۱۶ در پنجمین روز رزمایش در روسیه که یکی از  تصاویر نظامی هوایی جذاب سال ۲۰۱۶ در این کشور به شمار می رود.

s17

تصویر نادژا ساوچنکو، نظامی اوکراینی در فرودگاه کی یف این کشور که در حلقه خبرنگاران قرار گرفته است.

s18

منطقه لاوویه در دونتسک که در آتش و خون گرفتار شد.

s19

تصویر آغاز فعالیت قطار آکوارل با طراحی جدید (شهر در نقاشی) در مترو معروف و تاریخی مسکو روسیه. مسکو، یکی از بزرگ ترین شبکه های  مترو جهان را در اختیار دارد.

s20

تصویر ارکستر هنرستان نظامی –موزیکال مسکو در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی نظامی برج اسپاسکی مسکو.

s21

تصویر بالگرد K-52 (الیگاتور) روسیه در زمان عملیات جنگی در حومه شهر القریتین سوریه که از اشغال شبه نظامیان آزاد شد.

s22

تصویر اعضای باشگاه دوستداران شنای زمستانی نوگورود که در حال شنا در رودخانه ولخوف روسیه هستند و یکی از عکسهای منتخب ۲۰۱۶ به آن اختصاص یافت.

s23

تصویر نیروهای مردمی در کلاس های آموزشی در یک صدمین گروه آموزشی نظامی در حومه دمشق سوریه. زنانی شجاع که به یادگیری RPG اقدام می کنند.

s24

تصویری دیگر از رژه های هوایی روسیه در مراسم جشن پیروزی که جنگنده های میگ ۲۵ ارتش سرخ را نمایش می دهد.

s26

تصویر بالا، تماشاچیان در زمان مراسم افتتاح جشنواره بین الملی دایره نور را نشان می دهد که در مقابل ساختمان بالشوی تئاتر شهر مسکو، در حال تماشای نورپردازی جذاب ساختمان هستند.

قابل ذکر است که تصاویر منتخب فوق، چند روز پیش از ترور سفیر روسیه در هنگام گالری گردی در آنکارا اتفاق افتاد و احتمالاً، آن تصویر خونین نیز می توانست به فهرست تصاویر منتخب اسپوتنیک ۲۰۱۶ راه یابد.

s27
تصویر لحظه ترور هولناک سفیر روسیه در آنکارا

در این پرتال، می توان برترین های روسیه در سال ۲۰۱۶ را مشاهده کرد.

منبع: اسپوتنیک
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • پویا دی ۳, ۱۳۹۵

    بنظرم همون عکس اول، بهترین عکس روسیه بود
    خیلی تاثیرگذار بود. شکار عکاس فوق العاده بود. دنیایی حرف داره 🙂

  • لیلا دی ۴, ۱۳۹۵

    رژه جالب بود
    ترکیب سفید و طلایی خیلی شکوهمنده
    تنکیو

  • مهدی دی ۴, ۱۳۹۵

    اون ترور خیلی وحشتناک بود