۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ به انتخاب «Rotten Tomatoes»

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ به انتخاب «Rotten Tomatoes»

با وجود آن که سال ۲۰۱۶ با تلخی های بسیاری همراه بود، اما نقاط مثبت زیادی نیز در آن پیدا می شود. بدون شک می توان یکی از بخش های موفق امسال را صنعت سینما دانست. بسیاری از افراد به فیلم و سینما علاقه دارند و به شدت آن را دنبال می کنند. امسال شاهد اکران فیلم های ابر قهرمانی زیادی بودیم. آن ها توانستند موفقیت تجاری زیادی کسب نمایند و مخاطبان را به سمت خود بکشانند.

اما نظر منتقدان همواره با مردم تفاوت داشته است. آن ها از زوایای خاصی به تماشای آثار سینمایی می نشینند و پارامترهای دیگری برای نمره دادن به یک اثر در نظر می گیرند.با توجه به این که سال ۲۰۱۶ روزهای پایانی خود را می گذراند، این قشر نیز برترین فیلم های سینمایی از نگاه خود را معرفی کرده اند.

احتمالا شما با نام «راتن تومیتوز» (گوجه فرنگی گندیده) آشنایی دارید. این پایگاه اینترنتی به نقد آثار سینمایی می پردازد و از ۱۰۰ به آن ها نمره می دهد. فیلم ها باید بتوانند امتیازی بالا تر از ۶۰ کسب کنند تا یک گوجه فرنگی رسیده نصیبشان شود. در غیر این صورت، میوه ای گندیده دریافت می کنند.

منتقدان این سایت اکنون برترین فیلم های سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده اند. مقاله را تا پایان بخوانید و با آن ها آشنا شوید.

۱- «او.جی: ساخت آمریکا» (O.J.: Made in America)

1-oj-made-in-america-w700

بر روی فیلم و یا سریال بودن این اثر ۷ ساعت و نیمه بحث های زیادی وجود داشت. «ازرا ادلمان» کارگردان آن روشی خیره کننده و مثال زدنی (استفاده از داستان او جی سیمپسون ورزشکار سرشناس)  را برای نقد کردن نژاد، سیاست، خشونت های داخلی و سیستم قضاوت آمریکا اتخاذ کرده است. با وجود آن که این اثر به ۵ قسمت تقسیم شده، هیچگاه احساس سریالی بودن را منتقل نمی کند و یه داستان قدرتمند را دنبال می نماید.

تنها راه نشان دادن درست ماجرا، روشی بود که عوامل فیلم در نظر گرفتند.

۲- «لا لا لند» (La La Land)

2-la-la-land-w700

این فیلم یکی از بهترین آثار ساخته شده در سال جاری به شمار می رود. «رایان گاسلینگ» و «اما استون» به یکدیگر علاقه مند می شوند، اما به خاطر جاه طلبی های فردی از هم جدا می گردند. ساخته «دیمین شزل» تصویری را از لس آنجلس ارائه می دهد که ما تنها در رویاهایمان می توانیم آن را ببینیم.

۳- «عزیز آمریکایی» (American Honey)

american-honey-_mg_4862_copy_rgb-0-w700

آندریا آرنولد کارگردان بریتانیایی این فیلم، تصمیم گرفت یک درام جاده ای درباره چند جوان بسازد. «ساشا لین» و «شایا لابوف» به ایفای نقش در این اثر سینمایی می پردازند. سادگی و نحوه فیلم برداری، شما را محو تماشای آن خواهد کرد.

۴- «سکوت» (Silence)

4-silence-w700

مارتین اسکورسیزی ۳۰ سال (به علت مشکلات فنی و وسواس زیاد) تلاش کرد تا بتواند این فیلم را به نتیجه برساند. «سکوت» داستان کشیشی را روایت می کند که در قرن ۱۷ میلادی، تلاش دارد آیین مسیحیت را در ژاپن گسترش دهد. این اثر سینمایی شبیه به هیچ یک از آثار اسکورسیزی نیست و با همه فیلم های او تفاوت دارد. «اندرو گارفیلد» و «لیام نیلسون» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

۵- «اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell or High Water)

5-hell-or-high-water-w700

به جرات می توان گفت که این اثر سینمایی، بهترین فیلمنامه را در میان محصولات امسال داراست. «تیلور شریدن» نویسنده این اثر، توانسته کمک زیادی به «دیوید مکنزی» و بازیگرانی مانند «جف بریجز»، «کریس پاین» و «بن فاستر» نماید.

۶- «ورود» (Arrival)

6-arrival-w700

بهترین آثار علمی-تخیلی همواره از دنیای واقعی برای پایه گذاری خود استفاده کرده اند. فیلم «ورود» نیز توانسته این کار را به خوبی انجام دهد و تماشاگر را کاملا راضی کند. «امی آدامز» و «جرمی رنر» نقش دو دانشمند را بازی می کنند که قرار است از آن ها برای برقراری ارتباط با موجودات بیگانه استفاده شود. در این میان داستان هایی برای شخصیت امی پیش می آید که تماشای آن ها می تواند جذاب باشد.

۷- «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea)

7-manchester-by-the-sea-w700

«کنت لونرگان» این بار توانسته فیلمی بسیار خوب بسازد. مردی که نقش آن را «کیسی افلک» بازی می کند، بعد از مرگ برادرش مجبور می شود از پسر او محافظت نماید. این فیلم اندوه و سختی های بخشیدن خود را به خوبی نشان می دهد و افلک نیز بهترین بازی دوران حرفه ایش را به نمایش گذاشته است.

۸- «مهتاب» (Moonlight)

8-moonlight-w700

«بری جنکینز» پیچیدگی های زندگی را در قالب نشان دادن ماجرای یک مرد ساکن میامی در سه بخش، به زیبایی بیان کرده است و هر کسی که به سینما علاقه دارد، باید به تماشای این اثر بنشیند. کارگردانی، بازی ها، فیلم برداری و موسیقی، در بالاترین سطح خود قرار دارند و فیلم نامه نیز بسیار خوب و حرفه ای نوشته شده است.

۹- «سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story)

9-rogue-one-a-star-wars-story-w700

نخستین فیلم از این مجموعه، احساس خاص و عجیبی را به شما منتقل می کرد. هنگام به پایان رسیدن فیلم، «سرکش» به شما احساس قاطعیت را انتقال می دهد. هنوز هم نکات زیادی در محدوده کهکشان جنگ ستارگان وجود دارد، اما مخاطرات بالایی که در فیلم به چشم می خورد، هیجانی درون شما ایجاد می کند که هنگام مشاهده فیلم های اصلی این مجموعه چندان شاهدش نبودیم.

۱۰- «جکی» (Jackie)

10-jackie

نگاه تردید آمیزی که کارگردان به «ژاکلین کندی» پس از ترور همسرش «جان اف کندی» داشته، باعث شده است که داستان به شکلی زیبا پیش برود و نشان دهد که بانوی اول آن زن ترسویی نیست که مطبوعات جلوه داده اند. ناتالی پورتمن در نقش جکی یکی از بهترین بازی های دوران کاری اش را به نمایش گذاشته و سطح فیلم را چند پله ارتقا داده است.

فیلم های مورد تحسین

the-handmaiden09-w700

فیلم «کنیز» (the handmaiden) محصول کشور کره جنوبی، بسیار خوش ساخت است و تماشاگر را وادار می کند که آن را تا پایان ببیند. «Kate Plays Christine» نیز برای کسانی مناسب است که به دنبال شیوه ای جدید برای روایت کردن قصه هستند. «وینر» به داستان آنتونی وینز و اعمال شیطانی او می پردازد.

«Popstar: Never Stop Never Stopping» نیز یک فیلم کلاسیک و موفق خواهد بود، زیرا اندی سَنبرگ و گروهش به خوبی با فضای فیلم «This Is Spinal Tap» آشنایی دارند.

«خیابان آواز» (Sing Street) نیز ماجرای کودکی که با تشکیل یک گروه موسیقی، باعث تحت تاثیر قرار گرفتن دختر داستان می شود را روایت می کند.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • glizoviliz دی ۱۱, ۱۳۹۵

    واقعا از وجود فیلم hell or high water تو این لیست متعجب شدم.. فیلم خسته کننده ای بود.

    • Ali شهریور ۵, ۱۳۹۷

      فوق العاده بود این فیلم، شاید بعد مون لایت بهترین فیلم این لیست

  • omid فروردین ۱, ۱۳۹۶

    ببخشید من نمیفهمم اخه معیار سنجش این فیلم ها چی بوده

  • ..... فروردین ۲۵, ۱۳۹۶

    فیلم لالالند فوق العاده ست توصیه میکنم ببینید

    • nafas.m تیر ۱۴, ۱۳۹۶

      are kheili ghashang bood hatman bebinid

  • زینب اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۶

    از این لیست من مهتاب ، منچستر کنار دریا،لالالند،و ورودرو دیدم و “ورود” رو به شدت توصیه میکنم :))

  • سیب فروردین ۱۹, ۱۳۹۷

    سیب