گشت و گذاری مصور در مِگا پارکِ تازه افتتاح شده دبی

تجربه هیجانِ ترن هوایی فیلم «هانگر گیمز» در این پارک

گشت و گذاری مصور در مِگا پارکِ تازه افتتاح شده دبی

دبی شهری است که بلندترین آسمانخراش جهان، نخستین هتل مجهز واقع در جنگل های بارانی و بزرگ ترین پارک سرپوشیده جهان نیز در آن ساخته شده.

اکنون نیز محوطه ۳.۴ میلیون دلاری «مگاپارک دبی» از افراطی گری های دیگر این شهر خبر می دهد. این پارک سرباز با مساحت ۳۰.۶ میلیون فوت مربع، بزرگ ترین پارک خاورمیانه به شمار می آید.

بازدیدکنندگان این پارک می توانند سه پارک مجزای دیگر، پارک آبی، منطقه ای برای صرف غذا و یک هتل خانوادگی به سبک اهالی جزایر پلینزی را نیز در آن بیابند.

این پارک رسما توسط «شیخ محمد بن راشد» امیر دبی در یک مراسم باشکوه با نواختن  موسیقی و آتش بازی افتتاح شد.

در ادامه نگاهی به آنچه در داخل این پارک می گذرد می افکنیم. با ما همراه باشید.

1
نقشه این پارک وسعت فراوان آن را به تصویر می کشد. ساخت لِگولند، بالیوود و هالیوود در فضای این پارک آن را به عنوان مکانی جذاب برای گردش و تفریح در منطقه خاورمیانه و برای بازدیدکنندگان آن تبدیل کرده است.
2
در ورودی این پارک، بازدیدکنندگان به مکانی به نام «ریورلند» می رسند که دروازه ای برای ورود به سه بخش اصلی دیگر پارک قلمداد می شود. هر بخش از لیورلند الگویی از مکانی متنوع در یکی از نقاط جهان است. در شکلی که ملاحظه می کنید، روستایی فرانسوی به تصویر کشیده شده که به طرز ناباورانه ای باغ زیتونی را نیز در برگرفته است.
3
این پارک توسط «شیخ محمد بن راشد» مشاور و نخست وزیر امارات متحده عربی و امیر فعلی شهر دبی افتتاح شد.
s1
در این پارک بیش از ۱۰۰ وسیله بازی و جذابیت های دیدنی تعبیه شده است.
5
لگولند، اولین بخش آن است. در آن بیش از ۱۵۰۰۰ مدل لگو برای ساخت ۶۰ میلیون تکه از این لگوها استفاده شده است.
6
خود لگولند ۶ بخش دیگر را شامل می شود که عبارتند از پادشاهی، مارجراجویی، مینیلند، تخیل و کارخانه اما آخرین و جذاب ترین بخش لگولند احتمالا بخش نمایش ماکت های ساخته شده از آسمانخراش های این شهر است.
7
نه تنها برج خلیفه عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده بلکه امارت لگویی شکل ساخته شده از آن نیز با ۴۳۸.۰۰۰ تکه لگو، عنوان بزرگ ترین ساختار لگویی جهان را به خود گرفته است.
8
«موشنگِیت»، یعنی بخش هالیوودی این پارک به سه بخش کوچک تر تقسیم می شود که عبارت از «کلمبیاپیکچرز»، «لاینزگِیت» و «اسمورف ویلج» هستند.
9
«اسمورف ویلج» متشکل از خانه هایی است که سقف های آن شبیه به قارچ است و صحنه های عجیب و غریبی را برای بیننده آن به وجود می آورد.
10
شخصیت های بسیار معروف همچون «شِرِک» در این محدوده دیده می شوند.
11
در بخش «موشنگِیت» ۲۷ وسیله بازی وجود دارد که شامل ۵ ترن هوایی است. نخستین ترن هوایی الهام گرفته از فیلم «هانگر گیمز» نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی در این مکان افتتاح خواهد شد.
12
بخش بالیوود این مجموعه، نخستین بخش از یک پارک در جهان محسوب می شود که به صنعت ساخت فیلم های هندی اختصاص داده شده است.
s2
در این بخش، بازدیدکنندگان می توانند روزانه به تماشای ۳۰ شوی مختلف نشسته و هنرمندی ۲۰۰ هنرمند هندی را در قالب پایکوبی ملاحظه کنند.
s3
همچنین یک سالن نمایش فیلم در قالب قصری به شکل تاج محل، نیز در بخش بالیوود این پارک دیده می شود.
15
کوچه و پس کوچه های شهر بمبئی نیز به قلب دبی آورده شده. در این مکان بازدیدکنندگان می توانند، با سوار شدن بر برخی از وسایل بازی، به صورت سه بعدی، پادشاه سینمای بالیوود، یعنی شاهرخ خان را مشاهده کنند.
16
یا اینکه می توانند مهمان یکی از شناخته شده ترین قطارهای بمبئی در مسیر این پارک باشند. با این تفاوت که در این سفر ازدحام فراوان مردم در بمبئی واقعی را تجربه نمی کنند.
17
بازدیدکنندگان در داخل سالن بالیوود این پارک و به صورت ۴ بعدی می توانند قهرمان های این سینما را مشاهده کنند.

 

منبع: thisisinsider
بدون نظر

ورود