مرد چینی که ۲۵ سال با یک نارنجک دستی گردو می شکسته است

خطر انفجار هر لحظه در کمین این مرد بوده

مرد چینی که ۲۵ سال با یک نارنجک دستی گردو می شکسته است

ماجرایی که قصد داریم برای شما تعریف کنیم، به طور حتم شما را شگفت زده خواهد کرد. یک مرد اهل استان شاآنشی کشور چین، به تازگی دریافته است وسیله ای که او به مدت ۲۵ سال برای شکست گردو استفاده می کرده، یک نارنجک دستی بوده است.

این فرد اهل شهر انکانگ، این ماجرا را برای گزارشگران محلی تعریف کرده است. او اوایل ماه جاری بعد از مطالعه جزوه ای درباره ایمنی و مواد منفجره و پی بردن به ماهیت خطرناک وسیله، این نارنجک را کنار گذاشت. وی سلاح مذکور را به پلیس تحویل داده تا آن ها توانایی احتمالی انفجار آن را مورد بررسی قرار دهند.

نارنجک دارای گیره نیست و به نظر می رسد در دهه ۱۹۶۰ تولید شده باشد. آقای رَن اظهار داشته که وسیله را در سال ۱۹۹۱ به عنوان یک هدیه دریافت کرده است. در حال حاضر نیز مشخص نیست که او از چه وسیله ای برای شکستن گردوهایش استفاده می کند.

منبع: shanghaiist
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محسن مهر ۸, ۱۳۹۹

    اگر خرج کمکی یا ماسوره انفجاری که معمولا از فولمینات جیوه ساخته میشه نداشته باشه خطری نداره ومی تونه بعد از این هم به گردو شکستن ادامه بده تی ان تی که معمولا خرج اصلی هست فقط با سه تا عامل منفجر میشه الف- موج انفجار مجاور ب – تحریک اکتریکی ج- چاشنی انفجاری که همون فولمینات جیوه مثال ما توی نارنجکها هست فولمینات جیوه یه صورت مایع هست ومن زمان سربازی چاشنی نارنجک رو دیدم ، احتمالا جنس بدنه که توی عکس معلوم هست غیر فلز ونعی چوب بوده که جلوی جرقه اکتریکی رو میگرفته برای همین تا حالا نترکیده احتمالا فولمینات جیوه داخل چاشنی اش هم تبخیر شده به مرور زمان حالا هم اگر ۳۰ سال نترکیده بعیده بترکه .