۱۳ اشتباه رایج مردان در لباس پوشیدن و راهکارهایی برای رفع آن ها

۱۳ اشتباه رایج مردان در لباس پوشیدن و راهکارهایی برای رفع آن ها

طرز لباس پوشیدن افراد روی زیبایی ظاهری آن ها تاثیر بسیاری دارد و از این رو مهم است که با اصول اولیه لباس پوشیدن و مناسب ترین ترکیب رنگ ها و طرح ها آشنا شوید.

در همین راستا، برخی از مردان اشتباه هایی در انتخاب لباس یا کفش مناسب دارد که باعث می شود آن طور که باید خوب دیده نشوند. برای آشنایی با این اشتباه ها و راهکارهای مناسب برای رفع آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

۱- مردان لاغر و استخوانی باید شلوارهای بوت کات (دم پا گشاد) بپوشند

1

این طرز فکر کاملا اشتباه است. شلوارهای دم پا گشاد در کل زیبا نیستند و مخصوصا اگر افراد لاغر آن را بپوشند، نمای زشت تری هم پیدا خواهد کرد. بر خلاف تصور برخی ها، این شلوارها باعث نمی شوند تا پاهای شما بزرگ تر یا چاق تر دیده شود، بلکه لاغری شما را بیشتر از شلوارهای راسته و ساده نمایش می دهد.

۲- گشادی پیراهن در قسمت شانه و سینه

2

پیراهن باید کاملا اندازه و جذب تن فرد باشد. هرگونه گشادی یا بزرگ بودن در هر بخش آن، باعث می شود تا لباس بدفرم و نازیبا به نظر برسد. هنگام خرید پیراهن، سایزی را انتخاب کنید که حتی یک سانتی متر هم در تن تان گشاد نباشد.

۳- لباس رسمی همیشه شیک و زیباست

3

این یک طرز فکر کاملا اشتباه است که برخی از مردان تصور می کنند اگر همه جا کت و شلوار پوشیده و اتو کشیده باشند، یعنی خوش تیپ و مرتب هستند. گاهی لازم است آقایان تیپ های غیررسمی اما متناسب با موقعیت بپوشند. یکی از اصول خوش پوشی این است که موقعیت ها را در نظر گرفته و به تناسب آن ها لباس انتخاب کنید.

شلوارک فقط برای پسربچه های زیر ۱۲ سال مناسب است

4

این تصور که شلوارک فقط برای پسربچه هاست و مردان بزرگ باید از آن اجتناب کنند یک طرز فکر اشتباه محسوب می شود. مردان نیز می توانند در فصل های گرم سال و برای مواقعی که می خواهند تیپ های غیررسمی داشته باشند، از شلوارک های مناسب استفاده کنند.

۵- شلوارک های کتان و جیب دار خنک و راحت هستند

5

شلوارک های کتان و جیب دار خیلی سال است که از مد افتاده و سعی کنید تا حد امکان از آن ها پرهیز کرده و در عوض سراغ شلوارک هایی بروید که ساده و راسته هستند.

۶- فقط کارگرهای ساختمانی بوت می پوشند

6

این طرز فکر به هیچ عنوان درست نیست. در حال حاضر انواع بوت ها و چکمه های بسیار شیک برای مردان عرضه شده که به زیبایی بیشتر تیپ آن ها کمک شایانی می کند. خودتان را به کفش های ساده و مردانه محدود نکنید.

۷- کفش های کالج بهترین انتخاب هستند

7

با ا ینکه این مدل از کفش چندین سال است که تولید شده و همیشه از محبوبیت زیادی در میان مشتری ها برخوردار است، اما بهترین و شیک ترین انتخاب به شمار نمی آید. بهتر است دیگر مدل های کفش ها را هم امتحان کرده و به همین طرح بسنده نکنید.

۸- کفش هایی با پنجه مربعی جالب توجه هستند

8

این کفش ها دیگر کاملا از مد افتاده اند و برای افراد جوان مناسب نیستند. ظاهر این کفش ها بسیار خشن به نظر می رسد و ممکن است تیپ ظاهری شما را خراب کند. توصیه می کنیم به سراغ کفش هایی با نوک کشیده یا گرد بروید.

۹- کفش و کمربند باید همیشه ست باشند

9

این طرز فکر فقط برای تیپ های رسمی مصداق دارد. وقتی لباس های غیررسمی می پوشید، روی ست بودن کمربند و کفش اصرار چندانی نداشته باشید.

۱۰- کفش مشکی با هر تیپی جور در می آید

10

اتفاقا کفش مشکی با هر رنگ و تیپی جور نیست و در برخی موارد موجب زشت دیده شدن تیپ کلی شما هم خواهد شد. اگر به دنبال رنگی هستید که با همه الوان ترکیب مناسبی بسازد، باید به سراغ قهوه ای متوسط بروید.

۱۱- دستمال داخل جیب کت باید متناسب با کراوات باشد

12

به هیچ وجه این طور نیست. رنگ و طرح این دستمال بهتر است که با پیراهن شما تناسب داشته باشد تا کراوات. به این ترتیب ظاهر زیباتری برایتان خواهد ساخت.

۱۲- بهترین رنگ برای کت و شلوار مشکی است

12

برخلاف تصور عموم، بهترین رنگ برای کت و شلوار، سورمه ای و نوک مدادی است، نه مشکی. کت و شلوار مشکی فقط برای مراسم های خاص همانند عروسی، عزا یا مراسم ختم مناسب است.

۱۳- سوئیشرت آرگایل بهترین انتخاب برای روزهای سرد است

13

این طرح از سوئیشرت با اینکه بسیار زیباست، اما قدیمی شده و بهتر است دیگر از آن ها استفاده نکنید. در عوض سراغ نمونه های بسیار شیک و جدیدی بروید که در سال های اخیر طراحی و عرضه شده اند.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی دی ۲۱, ۱۳۹۵

    سلام
    ضمن خسته نباشید ، تو مورد دوم گفتین حتی یک سانتی متر هم گشاد نباشه ، خب این اصلا حرف درستی نیست خب لباس از چندین جهت باید یک سری عرف و شرایط رو رعایت کنه اون وقت باید به اندازه کافی گشاد باشه و آزادی عمل رو فرد بده تا به اصطلاح بدن نما نباشه و فرد هم آزادی عمل و راحتی بیشتری داشته باشه.