پیرترین انسان تاریخ؛ پیرمرد اندونزیایی امروز تولد ۱۴۶ سالگی اش را جشن می گیرد

پیرترین انسان تاریخ؛ پیرمرد اندونزیایی امروز تولد ۱۴۶ سالگی اش را جشن می گیرد

به تازگی فردی شناسایی شده که به نظر می رسد پیرترین فرد در طول تاریخ باشد. «ساپارمان سودیمیو» که با نام «امبا گوتو» نیز شناخته می شود، در ۳۱ دسامبر سال ۱۸۷۰ میلادی به دنیا آمده است. وی اکنون در منطقه جاوه مرکزی کشور اندونزی، تولد خود را همراه با نزدیکانش جشن می گیرد.

سوریانتو نوه بزرگ او همراه با عروس، نوه ها و دیگر بستگان، این مراسم را ترتیب داده اند. وی مرگ هر ۱۰ خواهر و برادر خود را به چشم دیده و تمامی همسرانش نیز فوت کرده اند. آخرین آن ها در سال ۱۹۸۸ درگذشته است. فرزندان آقای سودیمیو نیز زنده نیستند و نوه ها، نتیجه ها و ندیده ها در کنار او دیده می شوند.

123

124

وی همچنان می تواند راه برود و کارهایش را انجام دهد. اگر سن اعلام شده درست باشد، باید مرد اندونزیایی را بالاتر از ژانه کالمِت ۱۲۲ ساله، پیرترین انسانی که تا کنون بر روی کره زمین زندگی کرده بنامیم. وی هیچ مشکلی نداشته و تا به حال نیز مریض نشده است.

نوه بزرگ آقای سودیمیو می گوید که او از سن ۱۲۲ سالگی آماده مرگ بوده است، اما ظاهرا این پدیده قصد ندارد به سراغش بیاید. سنگ قبر وی نیز در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است.

125

126

سوریانتو و خانواده حتی محل دفن او را نیز از قبل تعیین کرده اند. اداره ثبت احوال اندونزی تاریخ تولدی که بر روی کارت شناسایی پیرمرد قرار دارد را تایید کرده است. با این حال سوالاتی در این زمینه مطرح می گردد که باید به آن ها پاسخ داده شود.

اگر سن او مورد تایید قرار نگیرد، وی نیز به جرگه افرادی که به طور غیر رسمی رکورد دار هستند می پیوندد. قبلا نیز جیمز اولافینتای و هاکابو ابا از کشورهای نیجریه و اتیوپی، رکوردهای غیر رسمی ۱۷۱ و ۱۶۳ سال را به ثبت رسانده بودند.

پیرمرد اندونزیایی این روزها بیشتر به رادیو گوش می دهد، زیرا چشمانش برای دیدن تلویزیون بیش از حد ضعیف هستند. وی برای غذا خوردن و حمام کردن نیز به کمک دیگران احتیاج دارد.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود