۷ گجت جالب که نشان می دهند رویای گذشتگان راجع به آینده محقق شده است

۷ گجت جالب که نشان می دهند رویای گذشتگان راجع به آینده محقق شده است

آیا تاکنون برایتان پیش آمده تا با دیدن یک فیلم علمی-تخیلی، وسیله ای را دیده و در دل آرزو کرده باشید که ای کاش آن را داشتم؟!

تا چند سال پیش، وجود برخی وسایل و گجت ها دور از ذهن به نظر می رسید به طوری که خیال می کردیم فقط به قصه ها و فیلم ها تعلق دارند. اما پیشرفت علم و تکنولوژی باعث شده تا این طرز فکر منسوخ به نظر برسد. در حال حاضر ما شاهد تولید ابزارهایی هستیم که حتی در تخیل هم نمی گنجیدند چه برسد به واقعیت. از جمله می توان به ۷ اختراع زیر اشاره کرده که بسیار جالب و کاربردی به نظر می رسند. همراهمان باشید.

خط کش انگشتی

1

با این گجت فوق العاده جالب، دیگر نیاز نیست در عدم وجود متر، از وجب برای اندازه گیری اشیاء استفاده کنید. خط کش را درون انگشتان شست و اشاره گذاشته و هر فاصله که دوست دارید را با آن اندازه گیری نمائید.

پیام رسانِ خارج از شبکه

2

goTenna گجتی است که برای ارسال و دریافت پیام از وسیله مشابه، در مکان هایی که هیچ شبکه اینترنتی یا مخابراتی آنتن نمی دهد، کاربرد دارد. این وسیله به هیچ شبکه ارتباطی نیاز نداشته و خیلی راحت بین دستگاه های مشابه،  پیام مخابره می کند.

قلم اسکن و نقاشی

3

اگر به نقاشی علاقه دارید با این قلم می توانید رنگ ها را همان طور که در طبیعت می بینید و با همان دقت و خلوص، روی کاغذ بکشید. این قلم همانند ابزار قطره چکان فتوشاپ، رنگ شئ موردنظر را گرفته و سپس آن را روی کاغذ پیاده سازی می کند.

مترجم صدای سگ برای انسان

4

با این مترجم می توانید پارس های سگ خود را معنی کرده و دقیقا از خواسته ها یا حرف های او آگاه شوید. با این حساب، سگ هایی که توان حرف زدن دارند دیگر به کارتون ها و انیمیشن ها محدود نمی شوند. گجت یاد شده می تواند هر پارس سگ را به عبارت هایی همانند: «من گرسنه هستم» یا «من نمی توانم راه بروم» ترجمه کند.

گیاهی که در شب می درخشد

5

یک گروه از متخصصان فناوری زیستی (بیوتکنولوژی) در اقدامی جالب گیاهی تولید کرده اند که در شب می درخشد. آن ها با تزریق ژن باکتری های درخشان به گیاه تنباکو باعث شده اند تا این گیاه در تاریکی درخشان شده و نور از خود متصاعد کند. برای تامین این نور نیز به هیچ انرژی خورشیدی یا باتری نیازی ندارد.

مینی چاپگرهای قابل حمل

6

این دستگاه با وسیله تلفن هوشمند کنترل می شود و در هر مکان و هر موقعیتی به فرد امکان چاپ مستندات موردنظرش را می دهد.

اسکنر انگشتی متن

7

FingerReader یک گجت کوچک است که دور انگشت اشاره پیچیده شده و متن ها را با صدای بلند می خواند. این وسیله به طور مشخص برای افراد نابینا یا کم توانا ساخته شده است. وقتی فرد قصد مطالعه یک متن را دارد، فقط کافی است انگشت خود را روی آن گذاشته و حرکت دهد تا نوشته با صدای بلند برایش خوانده شود. هنگامی که فرد دستش از روی متن کنار برود، این گجت با ایجاد لرزش (ویبره) به او هشدار می دهد.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود