۹ عادت ساده روزمره که شما را از آنچه حقیقتا هستید باهوش تر به نظر می رسانند

تلقین و نقش کلیدی آن

۹ عادت ساده روزمره که شما را از آنچه حقیقتا هستید باهوش تر به نظر می رسانند

اگرچه قرار نیست که آنچه واقعا هستیم را از دیگران پنهان کنیم چرا که بالاخره با گذشت زمان خود اصلی ما ظاهر می شود اما گاهی هم لازم است که از خود تصویر فردی باهوش و هشیار را به نمایش در آوریم تا بتوانیم در مواردی چون، انجام و پی گیری برخی از پروژه های شخصی و کاری و نیز در ارتباطات با دیگران توفیقات بیشتری داشته باشیم.

البته چندی پیش هم مطلب تقریبا مشابهی با عنوان  چگونه باهوش تر از آنچه هستیم به نظر برسیم؟ نیز به انتشار رسید. توصیه می شود موارد هر دو مطلب را در کنار هم قرار داده و نکات جدیدی را از هر کدام بیاموزید.

اگر هم علاقه دارید که بدانید افراد بسیار باهوش با چه معضلاتی در زندگی شان مواجه هستید مقاله ۶ نکته ای که افراد باهوش از آنها به خاطر درک بالای خود در عذاب هستند را مطالعه بفرمایید.

فهرستی از کارهایی که را در باهوش تر به نظر رسیدن شما کمک رسان هستند را با هم مرور می کنیم:

از اخبار روز آگاه باشید

1
از اخبار روز آگاه باشید

اگرچه کسی از شما انتظار ندارد که تمام جزئیات خبرهای روز جهان را داشته باشید با این حال اگر هم به عنوان مثال در طول هفته اخیر یک حمله تروریستی در نقطه ای از جهان اتفاق افتاده بد نیست که لااقل از وقوع آن آگاهی داشته باشید. چیزی که اهمیت دارد این است که تیتر اخبار جهان را دنبال کنید.

حواس تان به گرامر و ساختاری که به کار می برید باشد

2
حواس تان به گرامر و ساختاری که به کار می برید باشد

یکی از راه هایی که به مدد آن می توانید افراد و وضع سواد و دانش آنها را تشخیص دهید، گرامر و ساختاری است که آنها برای سخن گفتن به کار می برند. مثلا اگر به جای شما فرمودید یا گفتید از عبارت «شما عرض کردید» استفاده کنید می تواند نظر شنونده را در مورد شخصیت شما تحت تاثیر قرار دهد.

دقت داشته باشید که لغات را به درستی تلفظ کنید. همچنین چگونگی ادا کردن لغات هم می تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

نظم و ترتیب در کارها را فراموش نکنید

3
نظم و ترتیب در کارها را فراموش نکنید

یادتان باشد که از آنجایی که افراد نامرتب بیشتر به نظر می رسد که ذهن آشفته ای هم داشته باشند به همین دلیل همیشه تلاش کنید که وسایل، فایل ها، برگه ها و سایر وسایل شخصی تان سر و سامان و نظم و ترتیب داشته باشند.

زمانی که هم که برای یک مصاحبه کاری دعوت شدید تلاش کنید شب قبل از آن را به انجام برخی از تکالیف خود برای روز بعد اختصاص دهید.

مردم زمانی که می دانند شما در مورد آنها چیزهایی می دانید شروع به چاپلوسی می کنند و زمانی هم که در حال چاپلوسی هستند، بهتر به نظر می رسند.

اشتباهات املایی خود را تصحیح کنید

4
اشتباهات املایی خود را تصحیح کنید

این یکی از مهم ترین کارهایی است باید انجام دهید. در واقع همانند یک وظیفه مهم مذهبی به آن نگاه کنید. هر زمانی که در تایپ کردن، مشکل املایی را مشاهده کردید هرچه سریع تر آن را تصحیح کنید.

شنونده خوبی باشید و سئوال های هوشمندانه بپرسید

5
شنونده خوبی باشید و سئوال های هوشمندانه بپرسید

به عنوان مثال در یک مهمانی شام با نامزدتان و همکارش، هستید. فردی که در حال صحبت کردن با او هستید که متخصص نورولوژی است و شما هم یک معلم هستید، تظاهر نکنید که در مورد یکی از مسائل تخصصی مانند «آمیگدال» خبر دارید. خوب گوش کنید و سئوالاتی بپرسید.

این که در مورد آن چیز تخصصی اطلاعی ندارید اصلا مهم نیست اما اهمیت دارد که بتوانید راجع به آن سئوالات هوشمندانه ای پرسیده و اطلاعات کلی را در مورد آن بدست آورید.

لباس مناسب بپوشید

6
لباس مناسب بپوشید

جریانی وجود دارد که در مورد همه ما می تواند اتفاق بیافتد و آن این است که ما در اولین برخورد و سلام و علیکی که با فردی داریم در همان ابتدا نسبت به او حس خاصی را تجربه می کنیم که نحوه لباس پوشیدن آن فرد می تواند در این حس اولیه ما تاثیر فراوانی داشته باشد.

لغات را به وضوح و شمرده ادا کنید

7
لغات را به وضوح و شمرده ادا کنید

این تصور وجود دارد که افرادی که واضح صحبت می کنند و لغات را به درستی و شمرده ادا می کنند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند.

نویسنده کتاب «چگونه ضمیرناخودآگاه شما، از رفتارهای تان می گوید» به این موضوع اشاره کرده است که زمانی که فردی واضح و شمرده صحبت می کند در افراد مقابل این حس را به وجود می آورد که از اعتماد و عزت نفس کافی برخوردار و فرد باهوش و با درایتی نیز است.

صاف بنشینید یا بایستید 

8
صاف بنشینید یا بایستید

زبان بدن می تواند در ارتباط با دیگران نقش بسیار کلیدی را داشته باشد. اینکه صاف و بدون خم شدن و ایجاد خمیدگی در اندام های بدن خود بنشینید یا بایستید، می تواند از شما در نگاه دیگران فرد ذکاوتمند و باهوشی را رقم بزند.

اما اگر اندام شل و خمیده ای از خود نشان دهید، به افراد دیگر حسی از حماقت را در خودتان انتقال خواهید داد.

اعتماد به نفس داشته باشید

9
اعتماد به نفس داشته باشید

همیشه گفته می شود که اگر چیزی را به خود تلقین کنید حتما آن چیز برای تان اتفاق خواهد افتاد. مطالعات و پژوهش های علمی نشان داده اند که زمانی که تظاهر به داشتن اعتماد به نفس می کنید آن را حقیقتا به دست خواهید آورد و نتایج بهتری را هم در آزمون ها و مصاحبات کسب می کنید.

زمانی که شما در چشم افراد، فردی باشید که از اعتماد و عزت به نفس کافی برخوردار هستید همین امر سبب خواهد شد که آن افراد به شما اعتماد بیشتری داشته باشند و در نگاه آنها شما فرد باهوش تری به نظر برسید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود