جزیره ای در میانه یک رودخانه که یک جزیره و رودخانه دیگر را در خود جای داده است

جزیره ای در میانه یک رودخانه که یک جزیره و رودخانه دیگر را در خود جای داده است

شگفتی های طبیعی کره زمین تمامی ندارند و ما هر روز با موردی جدید برخورد می کنیم. دریاچه «تال» که در جزیره «لوزون» کشور مالزی قرار دارد، دارای موقعیتی خاص است که کمتر می توان مانند آن را مشاهده نمود. این منطقه دارای یک موقعیت سوم است و خود دریاچه نیز بخشی از آن به شمار می رود.

به عبارت دیگر، دریاچه تال خود دارای یک جزیره آتشفشانی است که درون آن ها آبگیر کوچک دیگری قرار دارد. آن دریاچه نیز دارای جزیره ای کوچک است که «نقطه آتش» نامیده می شود.

جزیره آتشفشانی بخشی از فوران های تاریخی این منطقه را تشکیل داده است. وجود آن باعث شده که آب آغشته به گوگرد باشد. دهانه ای که در بالای جزیره قرار دارد، اکنون با آب پر شده و دریاچه ای کوچک را پدید آورده است. «نقطه آتش» برآمدگی کوچکی از آبگیر مذکور به شمار می رود.

taal-lake-56-w700

تنها این منطقه نیست که چنین شرایطی را تجربه می کند. مکانی بزرگ به وسعت ۱۶ هزار متر مربع در کشور کانادا دیده شده است که ویژگی هایی مشابه با جزیره لوزون دارد. شما می توانید از این لینک، آن را در سرویس نقشه گوگل ببینید.

این مکان بدون نام، در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط «کن جنینگز» کشف شد. وی در حال جستوی سرویس نقشه گوگل بوده و پس از ساعت ها با این جزیره برخورد می کند. کانادا از این لحاظ یکی از سرشناس ترین کشور های جهان به شمار می رود.

این سرزمین بزرگترین دریاچه موجود در یک خشکی (دریاچه نتیلینگ در جزیره بافین)، بزرگترین جزیره موجود در یک آبگیر (مالیتولین در دریاچه هارون) و مواردی از این دست را درون خود جای داده است.

victoria-island-15-w700 victoria-island-25-w700

taal-lake-47-w700

taal-lake-22-w700

taal-lake-33-w700
نمایی از نقطه آتش در لوزون.

منبع: amusingplanet
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود