جامع ترین راهنمای رعایت بهداشت عمومی بر اساس آنچه علم می گوید

بعد از مسواک زدن از دهان شویه استفاده نکنید

جامع ترین راهنمای رعایت بهداشت عمومی بر اساس آنچه علم می گوید

رعایت بهداشت عمومی از مواردی است که تقریبا تمامی ما از اهمیت آن آگاهی داریم اما گاهی بدرستی نمی دانیم که آن امور را چند بار و با چه کیفیتی انجام دهیم.

به عنوان مثال احتمالا همگی ما در منزل و یا محل کار خود، دهان شویه و مسواک داریم و از آنها استفاده می کنیم اما ممکن است بدرستی ندانیم که بهتر است کی و چند بار در روز از آنها استفاده کنیم یا اینکه آیا می توانیم هر دو را پشت سر هم به کار ببریم؟

در این نوشته و با استفاده از اخیرترین توصیه های پزشکان و متخصصان، درخواهید یافت که بهترین زمان ها و دفعات لازم برای استفاده روزمره از لوازم بهداشتی تان کِی و چند بار در روز است. با هم سئوالات رایج در این ارتباط را مرور خواهیم کرد.

هر چند وقت یک بار باید موها را شست؟

00000

کوتاه ترین پاسخ به این سئوال این است که هیچ کس لازم نیست که هر روز موهایش را بشوید. علاوه بر این پاسخ این سئوال مستقیما با نوع پوست شما در ارتباط است.

اگر پوست بدن تان نرمال یا خشک است، شستن موهای تان یک یا دو بار در هفته کفایت می کند.

هر چند وقت بک بار باید دندان ها را مسواک زد؟ 

2-how-often-should-i-brush-my-teeth

انجمن دندانپزشکان آمریکا توصیه می کند روزی دو بار و به مدت دو دقیقه دندان های تان را مسواک بزنید. همچنین آنها زمان دقیقی را برای این کار تعیین نکرده اند.

اگر یکی از این دفعات پیش از خوابیدن باشد بسیار خوب است چرا که در هنگام خواب به علت کاهش میزان ترشح بزاق، می تواند زمان بهتری برای ایجاد حفره هایی در میان دندان های تان است.

بهترین زمان استفاده از مام و اسپری چه موقع است؟

3-whens-the-best-time-to-put-on-antiperspirant-or-deodorant

بهترین زمان می تواند قبل از به خواب رفتن باشد. زمانی که شما در هنگام صبح به زیربغل تان اسپری می زنید، پیش از آنکه این مناطق فرصت عرق کردن پیدا کنند، راه های تعرق را با زدن اسپری می بندید.

اگر این کار را قبل از خوابیدن انجام می دهید نگران روز بعد نباشید چرا که عمدتا تا ۲۴ ساعت دوام دارند.

هر چند وقت یک بار باید حمام کرد؟

4-how-often-should-i-shower

بسیاری از ما بیش از اندازه لازم دوش می گیریم. متخصصان پوست در مصاحبه با «بازفید» گفتند، تنها لازم است که هر دو یا سه روز یک بار دوش بگیریم. البته اینها به مکان زندگی و میزان فعالیت بدنی تان هم وابسته است.

سئوال مرتبط دیگر این است که بهتر است شب دوش بگیرم یا روز؟ جواب این سئوال هم به نوع پوست تان وابسته است. اگر پوست بدن تان چرب است گزینه بهتر این است که شب ها دوش بگیرید.

هر چند وقت یک بار باید دندان ها را نخ کشید؟ 

5-how-often-should-i-floss

انجمن دندانپزشکی آمریکا یک بار در روز را پیشنهاد می کند. اما در مطالعه ای که در سال گذشته انجام شده بود، این نتیجه بیان شد که موثر بودن استفاده از نخ دندان هرگز مورد بررسی و پژوهش های علمی قرار نگرفته است. به این ترتیب این امکان وجود دارد که استفاده از نخ دندان اصلا ضرورتی نداشته باشد.

آیا باید از دهان شویه استفاده شود؟

6-should-i-use-mouthwash

بر اساس داده های انجمن سلامت انگلستان، استفاده از دهان شویه هایی که در آنها فلوراید وجود دارد می توانند برای جلوگیری از پوسیدگی های دندان موثر باشند اما این کار را نباید بلافاصله بعد از مسواک زدن انجام داد.

همچنین احتیاجی نیست که هر روز از دهان شویه استفاده کنید و بیشتر می تواند به عنوان جایگزینی برای مسواک زدن به شمار آید.

هر چند وقت یک بار باید ناخن ها را تمیز کرد یا گرفت؟ 

7-how-often-should-i-cutclean-my-nails

البته بستگی دارد که تا اندازه بخواهید ناخن های تان را بلند نگه دارید. اما یک بار در هفته یا دو هفته یک بار می تواند گزینه خوبی باشد. بهترین زمان هم می تواند زمانی باشد که آنها مرتب به نظر نمی رسند. حتما دقت داشته باشید که حتما لبه های دندانه دار و تیز ناخن ها را سوهان بکشید.

هر چند وقت یک بار باید عینک را تمیز کرد؟

8-how-often-should-i-clean-my-glasses

بر اساس داده های بدست آمده از انجمن چشم پزشکان استرالیا، از روی وضوح آن می توانید این زمان را دریابید. اگر جلوی دیدتان را گرفته آن را پاک کنید و هرگز برای این کار از تی شرت تان استفاده نکنید.

لازم نیست که حتما اسپری های مخصوص تمیز کردن عینک را داشته باشید، می توانید با صابون مایع و آب آن را شسته و با پارچه کتان به خوبی خشکش کنید.

هر چند وقت یک بار باید تیغ مخصوص اصلاح کردن را عوض کرد؟ 

9-how-often-should-i-change-my-razors

پاسخ به این سئوال بستگی به نوع تیغی دارد که آن را به کار می برید اما زمانی که احساس کردید که روی پوست تان کشیده می شود آن را دور بیاندازید. برای افزایش عمر تیغ، پس از هر بار مصرف آن را به خوبی با آب داغ بشویید و اجازه دهید که به خوبی خشک شود چرا که با اینکار از زنگ زدن تیغه آن جلوگیری به عمل خواهید آورد.

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود