گشتی در رنگارنگ ترین مقصدهای گردشگری دنیا

گردشگری هیجانی در دنیایی از رنگ های انرژی مثبت و شاد

گشتی در رنگارنگ ترین مقصدهای گردشگری دنیا

همه مقصدهای گردشگری دنیا، به واسطه ظرفیت­ های خاص اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی تاریخی، در فهرست اولویت های عاشقان جهانگردی قرار نمی­ گیرند. هر مقصد گردشگری در کشورهای مختلف دنیا، به دلیل یا دلایلی فراتر از چهار فاکتور فوق با استقبال توریست­ ها مواجه می­ شود که به نظر می ­رسد، جذابیت ­های بصری، بخشی از این ظرفیت­ های هیجانی باشد.

یکی از این اولویت­ های سفر هیجانی، شهرهای رنگی است که گزارش امروز سرویس  گردشگری روزیاتو، شما را با این مقاصد گردشگری رنگارنگ دنیا آشنا می­ کند. با ما همراه باشید.

 فرصت آفرینی گردشگری با رنگ آمیزی

رنگ، جذابیت ایجاد می کند و جذابیت، فرصت آفرین است. این قابلیت، برای جذابیت آفرینی در مقصدهای گردشگری کمتر شناخته شده جهان، مورد توجه مسئولان گردشگری قرار می گیرد تا از مناطق کم تر توسعه یافته و کمتر شناخته شده، درآمد زایی کنند.

در برخی از شهرهای اروپایی، شهر قدیم وجود دارد که آن را old town می گویند. این مناطق باستانی و قدیمی، معمولا در فهرست گردشگری شهری توریست ها قرار می گیرد. در برخی از کشورها، مناطق قدیمی و روستایی خود را برای جذب گردشگر، رنگ آمیزی می کنند.

در واقع فرهنگ رنگ و استفاده از آن در جهت چشم نوازی در برخی از کشورها مانند هندوستان، اسپانیا، برزیل و حتی ایتالیا دیده می شود. رنگ آمیزی بناها و مقصدهای گردشگری جدید و قدیم، توجه توریست ها را به خود جلب می کند و از آن مکان، بعنوان فرصتی برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می کنند.

هر کسی دوست دارد پس زمینه تصاویری که می گیرد، رنگ های شاد و جالب و هیجانی باشد. شاید برای خیلی ها، عکسی که پس زمینه آن، دیوارهای هزار رنگ هزار نقش باشد، جذاب تر از عکس برداری در کلوسئوم چند هزاره ساله رم ایتالیا یا در میدان سنت پیتر واتیکان است!

بنابراین، گردشگری هیجانی را می توان در مقصدهای رنگی دنیا دنبال کرد و در فضایی شاد و رنگارنگ، لذت گردشگری شهری را تجربه کرد. مقصدهای زیر، برخی از فرصت های گردشگری در رنگارنگ ترین کشورهای دنیا را نشان می دهد.

جزیره بورانو

c1

کسانی که تجربه سفر به ونیز، شهر روی آب ایتالیا را در کارنامه گردشگری اروپایی خود دارند، یکی از رنگی ترین مقصدهای گردشگری این قاره را جزیره ای کوچک در شمال تالاب ونیز می دانند. منطقه بورانو، یکی از مقصدهای گردشگری رنگارنگ ایتالیا، یکی  از مقصدهای مهم گردشگری در دنیا است.

خانه های این جزیره، اکثرا رنگی بوده و البته از الگوی خاصی پیروی می کنند. ساکنان محلی برای رنگ آمیزی خانه های خود باید از استانداردی که شهرداری تعریف کرده است، تبعیت کنند. تصاویری که در ادامه مشاهده می­ کنید، بخشی از واقعیت رنگارنگ بورانو را به تصویر می کشد.

c2

c3
قایق های پارویی، خودروی شخصی اهالی جزیره رنگی هستند

c4

برای گشتی هیجانی در این منطقه جذاب و رنگارنگ ایتالیا، از پرتال رسمی آن استفاده کنید. شاید یکی از رویایی ترین مقصدهای گردشگری رنگارنگ که فرصت گردش در یک جزیره را به رمانتیک ها می دهد،‌ همین منطقه باشد.

کیپ تاون آفریقای جنوبی

c5

منطقه Bo-Kaap در کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی، یکی از مقصدهای رنگی قاره سیاه به شمار می رود. توسعه یافته ترین شهر آفریقا، اکنون منطقه ای دارد که در فهرست مقصدهای گردشگری رنگی دنیا قرار داشته و مخاطبان بسیاری را به سمت خود می ­کشاند.

در قدیم، این منطقه را Malay Quarter  می­ نامیدند که به واسطه برده ­هایی که از مالزی به این منطقه آورده می ­شد، مالای کوارتر نامیده می شد و بعدها به بوکاپ، تغییر نام داد. یکی از جذابیت­ های بصری کیپ تاون را باید در همین منطقه جذاب جستجو کرد. مساجد و خانه­ ها در این منطقه، طیف های جذابی از رنگ ­های شاد آبی، قرمز،  بنفش، زرد و سبز هستند.

قدمت این منطقه به قرن شانزدهم میلادی باز می گردد، اما فرآیند رنگ آمیزی خانه­ ها در دهه های اخیر اتفاق افتاده است که به قول اهالی، مظهری از آزادی و شادی است. به هر حال اگر به آفریقای جنوبی رفتید، بازدید از خانه های رنگی این منطقه را توصیه می کنیم.

کوراسائو: مقصد رنگی جزایر کاراییب

c6

جزایر کاراییب را با فیلم دزدان کاراییب بخاطر داریم. جایی که مقصد گردشگری قاره آمریکا بوده و یکی از مقاصد گردشگری لوکس به شمار می رود. منطقه Curacao در ویلمستاد، از جمله جاهایی است که به شهر  رنگی شهرت دارد. قدمت شهر به قرن هجدهم باز می گردد که استعمار هلند، عامل رنگی شدن نمای خانه ها شد.

c7

اکنون این منطقه رنگی جذاب، در فهرست میراث یونسکو قرار دارد. شهر زیبای آمستردام هلند، به عنوان خواهر خوانده ویلمستاد معرفی شده است و اکنون ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۱۰ کار مهمی که در زمان گردشگری در این منطقه رنگی جهان می بایست انجام دارد را تریپ ادوایزری ها معرفی کردند.

جوداپور هندوستان

c8

کشور شگفت انگیر هندوستان که از آن به کشور هفتاد و دو ملت یاد می شود، یکی از مقصدهای هیجانی و باورنکردنی در قاره کهن بوده که شهر رنگی جاپور در استان راجاستان، از جمله مکان های دیدنی آن به شمار می رود. این مقصد گردشگری، سی و پنجمین شهر بزرگ هندوستان است.

بسیاری از معابد و کاخ ­های هندوستان، در این منطقه واقع شده و همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، خانه های رنگی فراوانی در جوداپور، توسط اهالی طراحی شده است. به طور کل در فرهنگ هندوها، رنگ و رنگ آمیزی، اهمیت بسیار دارد.

اگر به هندوستان در نوروز ۹۶ سفر کردید، بازدید از این مقصد گردشگری رنگی در کشور شگفت انگیزها را فراموش نکنید و پرتال شهرداری آن را نیز در نظر داشته باشید.

بوینوس آیرس

c9

آرژانتین گر چه یکی از معروف ترین کشورهای قاره آمریکا به خصوص در جنوب این سرزمین است و مهد فوتبالیست های مشهور قرن بیستم بود، اما بر  خلاف دیگر مناطق این قاره، مقصد گردشگری معروف به شمار نمی رود. اما پایتخت این کشور، یکی از مقصدهای گردشگری رنگی جهان است.

منطقه لا بوکا (la Boca) که در حاشیه رودخانه Raichuelo قرار گرفته است، مملو از خانه هایی با نمادها و ظاهر رنگی و خاص به شمار می رود که بخشی از سبک زندگی و فرهنگ مردم این خطه جهان نیز در رنگ آمیزی و طراحی آن تاثیر گذار بوده است.

خانه‌های این منطقه نمونه حیرت آوری هستند از استقلال و خود مختاری که ساکنین لابوکا از آن بهره‌مندند. اغلب ساختمان‌هایی که با رنگ‌های تند آراسته شده‌اند به صورت دسته‌ای در کنار بندر قرار گرفته‌اند.

همچنین در میان ورزش‌های پرطرفدار این ناحیه باید به فوتبال اشاره کرد. مخصوصا که باشگاه بوکا جونیورز در این شهر منزل داشته و ورزشگاه آن یعنی استادیوم آلبرتو آرماندو که عموما (La Bombonera) نامیده می‌شود نیز در این ناحیه قرار گرفته است.

اکنون، یکی از معروف ترین مقصدهای گردشگری در پایتخت به نسبت فقیر آرژانتین را باید منطقه لابوکا دانست که جشنواره ای از رنگ را می توان در آنجا مشاهده کرد.

جیپور

c10

جوداپور، تنها مقصد گردشگری رنگی و هیجانی کشور شگفت انگیزها (هندوستان) نیست. بلکه این کشور زیبا و هیجانی قاره کهن، مقصدهای گردشگری رنگارنگ دیگری هم دارد که منطقه Jaipur از آن جمله است. جاهایی مثل Udaipur که شهر سفید نامیده می شود یا Nagpur که به شهر نارنجی معروف است و Jaipur که به شهر صورتی شهرت دارد.

وقتی هندوستان تحت سیطره استعمار انگلستان در قرن نوزدهم میلادی بود، رنگ صورتی، به عنوان نمادی از پرستیژ و طراحی آلمان های مختلف شهری و حتی نمای خانه ها پذیرفته شد. حضور پرنس ادوارد از کشور ولز، عاملی برای توجه مسئولان شهری به مهمان نوازی و تبدیل کردن شهر به مقصدی گردشگری و خاص در منطقه راجاستان شد.

بیش از ۹۴ میلیون نتیجه جستجو درباره این شهر در گوگل نشان می دهد که تا چه اندازه ظرفیت های گردشگری این مقصد رنگارنگ هندوستان، با استقبال گردشگران بین المللی روبرو شده است.

c11

این شهر صورتی هندوستان را در روزهای آینده بیشتر مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. این شهر اکنون بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و شمال غربی هند قرار دارد. جایپور، یکی از مهم ترین مراکز گردشگری هند است و اهمیت آن، کم تر از تاج محل، مظهر عشق شاه جهان به ارجمند بانو نیست.

وجود شمار زیادی ساختمان­ هایی با نمادهای صورتی رنگ، سبب شده تا صورتی ترین شهر آسیا، همین جایپور هندوستان باشد. دژهای ناهارگر و جایگر، از جمله مقصدهای گردشگری این اقلیم صورتی هندوستان است. کاخ هوامحل و رصد خانه قدیمی یا مجموعه اختر شناسی جنتر منتر نیز از جمله جاهایی است که گردشگران در بازدید از این شهر صورتی در نظر دارند.

c12

آب و هوای این شهر صورتی، نیمه خشک است و اکثر مردم به زبان انگلیسی و پنجابی آشنا هستند. جالب است که بدانید این شهر صورتی جذاب، دارای مترویی با ۹ ایستگاه است.

در مرکز بیابان لم یزرع تار (Thar) در کشور هندوستان شهر جایپور قرار گرفته است که دومین شهر بزرگ ایالت راجستان می‌باشد. این شهر تاریخی مملو از قلعه‌های نظامی، کاخ‌های سلطنتی و معابد است. وقتی در خیابان‌های جایپور قدم بزنید با بناهای فراوانی مواجه می‌شوید که زیر نور خورشید می‌درخشند.

c20

در واقع بسیاری از بناهای این شهر هم آبی و هم صورتی رنگ هستند.  اگر از دور به این شهر نگاه کنید، لکه‌ای آبی رنگ خواهید دید، گویی بخشی از آسمان به زمین افتاده است. از این روی جای هیچ تعجبی نیست که این جا را شهر آبی هم می‌نامند.

در صورتی که به هند سفر کردید، صورتی ترین شهر این کشور را نیز در برنامه بازدید خود قرار دهید که یکی از خاطره انگیز ترین لحظات هند گردی شما را به ارمغان خواهد اورد.

پرتال شهرداری این شهر، فرصت خوبی برای آشنایی با مقصدهای گردشگری و اقامتی آن است.

ترینیداد

c13

کوبا، یک مقصد گردشگری هیجانی و جذاب برای حرفه ای های گردشگری در منطقه آمریکای لاتین است. جایی که دیار فیدل است و اقلیمی کمتر شناخته شده به نسبت آسیا و اروپا و شمال آمریکا. در مرکز استان Sancti Spiritus،، جایی به نام ترینیداد وجود دارد که که از قرن شانزدهم میلادی، خانه هایش، انعکاسی از رنگ طبیعت بود.

خیابان های رنگی این منطقه، بخشی از فرهنگ و آیین و سبک زندگی آفریقایی ها و کوبایی های ساکن را نشان می دهد که جلوه های بصری جذابی است. این شهر، بیش از هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و اکنون کم تر از صد هزار نفر در آن زندگی می کنند.

شهر به واسطه ظرفیت های طبیعی و بصری خود، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده  است و در برخی از ساختمان ها، هنوز آثار به جا مانده از دوران استعمار را می توان مشاهده کرد که اتفاقا یکی از جاذبه های گردشگری عمده در استان سانتکی اسپیریتوس به شمار می رود.

منطقه بلاط

c14

منطقه قدیمی استانبول را باید یکی از رنگی ترین مناطق ترکیه دانست. گر چه در سال های اخیر به خصوص از اوایل ژانویه ۲۰۱۷ میلادی، استانبول، مقضد گردشگری و اقتصاد ترکیه، آماج حملات خونین تروریستی قرار گرفته است، اما همچنان در فهرست اولویت های گردشگری برخی از گردشگران هیجانی و عاشق انتاکیه قرار دارد.

منطقه بلاط این شهر، از جمله محله های قدیمی و یهودی نشین این کشور است که در منطقه فاتح شهر استانبول قرار دارد. این محله، در شبه جزیره تاریخی استانبول و بر ساحل غربی شاخ زرین قرار گرفته است. نا بلاط، احتمالا از واژه یوانی بالاتوین که به معنی پالاتیوم در لاتین بوده، گرفته شده و به معنی کاخ است.

تصویری که از این منطقه عجیب اما جالب می توان مشاهده کرد، فرهنگ خاص ساکنانش است که آویز رخت های آنها، حتی در کوچه ها نیز قرار دارد و شما می توانید آویزان شدن لباس های مختلف را در هنگام پیاده روی صحبگاهی و عصرگاهی مشاهده کنید.

سالوادور  برزیل

c15

منطقه پلرینهو سالوادور در برزیل، یکی دیگر از مقصدهای گردشگری رنگارنگ در آمریکای جنوبی به شمار می رود. جایی در برزیل، اقلیم کارناوال ها و رقص های جذابی که پایتخت فوتبال دنیا را به یکی از هیجان انگیز ترین مقصدهای گردشگری دریایی و طبیعت گردی جنوب این قاره بدل کرده است.

این منطقه، گر چه این روزها به عنوان مقصد گردشگری رنگی برزیل شناخته می شود، اما در روزگاری نه چندان دور، نخستین بازار خرید و فروش برده در آمریکای جنوبی به شمار می رفت. وقتی در سال ۱۸۵۳ میلادی، برده داری غیر قانونی اعلام شد، شهر، رنگ و طرح دیگر گرفت و جذابیت های رنگی و طراحی، جای خود را به چهره خشن قبلی داد.

مرکز تاریخی واقع در سالوادور، پایتخت ایالت باهیا در کشور برزیل را پلورین‌هو می‌نامند. این ناحیه به دلیل معماری مستعمراتی پرتغالی و بناهای تاریخی که قدمت آن‌ها عمدتا به قرن ۱۷ تا ۱۹ برمی‌گردد شهرت یافته است. بازدید کننده‌ها می‌توانند از کلیسای جامع سالوادور که یک کلیسای ژزوئیت (یسوعی) است، دیدن کنند.

همچنین می‌توانند در خیابان‌های پرپیچ و خم این ناحیه پیاده‌روی کرده و از معماری مستعمراتی آن لذت ببرند. نام این شهر اشاره به اسباب شکنجه‌ای دارد که در گذشته بردگان آفریقایی را با استفاده از آن در مرکز شهر مجازات می‌کردند.

جذابیت های شهر به حدی با جادوی رنگ ها افزایش یافت که در سال ۱۹۸۵ میلادی به قهرست میراث یونسکو اضافه شد. فرهنگ پلرینهو جالب توجه بوده و گردشگران از برزیل و مناطق دور دست به این منطقه رنگی سفر می کنند برای رقص و غذا و موزه گردی و گردشگری در میان خانه ها و بناهای رنگارنگ.

نی هاون

c16

شهرهای زیبا و خانه های رنگارنگ شان رنگ‌های درخشان به صورت معناداری ظاهر یک شهر را تغییر می‌دهند.

در سال ۲۰۰۰ به عنوان شهردار تیرانا پایتخت آلبانی انتخاب شد، کمپینی برای اضافه کردن رنگ به این شهر کمونیستی سابق به راه انداخت. آپارتمان‌ها و ساختمان‌های عمومی با رنگ‌های تندی رنگ آمیزی شدند و بدین صورت پایتخت قدیمی به شهری رنگارنگ مملو از بناهایی با رنگ‌های صورتی، سبز، آبی و قرمز بدل شد .

درست در همسایگی و رو به بندر کپنهاگ در کشور دانمارک منطقه‌ای قرار گرفته که  هم محلی‌ها و هم توریست‌ها آن را به خوبی می‌شناسند، نی‌هاون که معنای نام آن بندر جدید است. در اینجا رستوران‌ها و بارهای زیادی قرار دارند که هم فرصتی برای استراحت و تجدید قوا در کنار کانال را برای بازدید کنننده‌های خسته فراهم می‌آورند و هم اسباب تفریح و سرگرمی را برای افراد سرحال و پر جنب و جوش مهیا می‌کنند.

اما فراموش نکنید در هنگام بازدید از این شهر سری هم به ساختمان شماره ۹ بزنید. اینجا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های کپنهاگ است که قدمتش به سال  ۱۶۸۱ برمی‌گردد.

نویسنده معروف دانمارکی هانس کریستین اندرسن هم چند سالی در ساختمان شماره ۱۸ زندگی کرده است.

زاکاتکاس

c17
شهر مکزیکی زاکاتکاس در سال ۱۵۴۸  میلادی به عنوان پناه‌گاهی برای معدن‌چیان نقره این ناحیه ساخته شده و طی قرون شانزدهم و هفدهم میلادی،  به موفقیت و رونق زیادی دست یافت.

این شهر رنگی، بر فراز دره باریک و سراشیبی ساخته شده و دارای خیابان‌های باریکی است که به تدریج به سمت نوک تپه بالا می‌روند. مرکز قدیمی این شهر دارای تعداد زیادی خانه‌های رنگارنگ است که عمدتا مربوط به قرن هجدهم است. همچنین کلیسای جامع و کلیسای زیبای سانتو دومینگو که به دلیل پیکره با شکوه سردرش شهرت دارد، نیز در این ناحیه قرار گرفته‌اند.

کلوسوک

c18

اسکاندیناوی، یکی از مقصدهای رویایی گردشگری جهان است که مناظری شبیه تابلوهای نقاشی به خصوص در فصل پاییز هزار رنگ هزار نقش دارد. دانمارک، یکی از این مقصدها بوده که گردشگران بسیاری در طول تابستان، از جنوب سوئد و مناطق دیگر اروپا به دیار شیر و گوشت و فیلیپس، سفر می کنند.

یکی از شهرهای رنگی جهان را باید در منطقه خود مختار کشور دانمارک یعنی Greenland جستجو کرد. حد فاصل اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد شمالی که خانه های رنگارنگ بسیاری را در خود جای داده است.

یک نمونه بسیار خوب در این زمینه شهر کلوسوک است که روی جزیره‌ای صخره‌ای قرار گرفته است. این دهکده کوچک دروازه‌ای به شرق گرینلند است.

گردشگران ماجراجو می‌توانند در تنگه بین دانمارک و کوهستان‌های باشکوه شرق گرینلند مناظر حیرت انگیزی از کوه‌های یخی را مشاهده کنند. کلوسوک دارای یک هتل قدیمی مربوط به ۱۹۹۹ و همچنین یک هتل نوساز برای پذیرایی از گردشگران است. نام این ناحیه اشاره به گونه خاصی از پرندگان دارد که در این ناحیه زندگی می‌کنند.

 مانارولا

c19
باز هم منطقه ای متعلق به ایتالیا، در فهرست شهرهای رنگی جهان.

مانارولا قدیمی‌ترین شهر در ناحیه سینکوئه‌تره واقع در سواحل مدیترانه متعلق به ایتالیا است. این دهکده خوش منظره در بخشی از کوهستان قرار گرفته و منظره‌ای نفس‌گیر از دریای مدیترانه ارائه می‌کند. کافی است از خیابان‌های سراشیب و پیچ دار آن بالا آمده از نوشیدن اسپرسو در کافه‌های موجود در پیاده‌روها لذت برده و از یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ایتالیا حیرت زده شوید.

 گواناکزواتو

c21
این شهر زیبای مستعمراتی در آغوش کوهستان زیبای سیرا د گواناکزواتو (Sierra De Guanajuato) در کشور مکزیک آرمیده است. این شهر در سال ۱۵۵۴ و در پی کشف یکی از غنی‌ترین معادن نقره در آن ناحیه تاسیس شد.

طی قرن شانزدهم توسعه و ترقی معدن شهر را نیز ناگزیر به سوی معماری زیبای مستعمراتی و باشکوهی سوق داد. خیابان‌های زیبا و کوچه پس کوچه‌های رنگارنگ این شهر که رو به همه طرف گسترده شده‌اند در کنار شبکه تونل‌های زیرزمینی که نقشی موثر در کنترل ترافیک بازی می‌کنند باعث شده تا این شهر به مکانی امن و دل انگیز برای عابرین پیاده تبدیل شود.

درس­هایی از گردشگری رنگی

گردشگری هیجان انگیز در مقصدهای رنگی دنیا، فرصت های گردشگری بسیاری را ایجاد می کند که در ایران نیز می توان برای جذب گردشگر به آن توجه کرد.

۱- ادارات کل گردشگری استان­ ها، می­ توانند به رنگ آمیزی خیابان­ ها و محله­ های قدیمی و کمتر بازدید شده بپردازند تا با جذب توریست های داخلی و خارجی مواجه شوند.

۲- ایده موزه دکتر احمد نادعیان و الگوی رنگ آمیزی دیوارها در جزیره زیبا و رنگارنگ هرمز، در دیگر مناطق روستایی کشورمان نیز مد نظر قرار بگیرد.

c22
تصویری از هنر محیطی در موزه دکتر احمد نادعیان جزیره هرمز ایران

۳- رنگ آمیزی دیوار خیابان­ ها و کوچه­ ها در جاهایی که مقصد گردشگری توریست های داخلی و بین المللی در ایران است، می تواند در دنیای شبکه های اجتماعی، همانطور که سرولات چابکسر را با خاور خانوم جهانی کرد، مناطق کمتر دیده شده ایران را در کانون توجه گردشگران مجازی قرار دهد.

۴- جنبش گردشگری رنگارنگ توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، می تواند جشنواره رنگ ها و سنت ­ها را به مناطق مختلف ایران و جهان برده و با این کار، ظرفیت های گردشگری و فرهنگی ایران را با جادوی رنگها، جهانی کند.

۵- فرصت آفرینی رنگ و  نقش رنگ آمیزی در  توسعه گردشگری شهری در تهران و سایر نقاط ایران، اهمیت بسیاری دارد که فعالان گردشگری به خصوص دانشجویان عرصه ارتباطات، گردشگری و مدیریت شهری  و بازاریابی، می توانند در این عرصه، تحقیقات خوب و جالبی را در دستور کار قرار دهند.

منبع: TRAVELLEISURE
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • اصغر زاده دی ۲۶, ۱۳۹۵

    خیلی عالی بود مهندس
    من عاشق جیپور شدم و این جزیره هرمز 🙂
    دمت گرم

  • سمیرا عباسی دی ۲۶, ۱۳۹۵

    چه اسم هایی
    COOOOLLLLLLL
    هیچی ما از اینا یاد نمیگیریم. هیچی
    همه جا که میری سیاه و تاریک هست. یه رنگی یه کشکی یه حسی، هیچی
    کو تا ما بشیم عین اینا 🙂

  • پرستو دی ۱۲, ۱۳۹۶

    ممنون از اینکه لطف کردید این تصاویر را برای ما گذاشتید . من بیشتر جزایر کارائیب را پسندیدم . امیدوارم روزی بتونم برم و از نزدیک این مکان را ببینم .