اینستاگردی روزیاتو؛ از فرود ایرباس تا آرات سه ساله

گزارش اینستاگردی روزیاتو از ایرباس تا نابغه آکروباتیک ایران

اینستاگردی روزیاتو؛ از فرود ایرباس تا آرات سه ساله

اینستاگردی شنبه ها هم چون روال هفته های قبل، نگاهی دارد به فعالیت های اینترنتی چهره های ورزشی، فرهنگی، هنری و سیاسی کشور در این شبکه محبوب تا از چند و چون اینستا نوشته های جدید آنان با خبر شویم. در دی ماه سرد ۹۵، همچون ماه های قبل، فضای داغی را در اینستاگرام پر فالوئرهای ایرانی شاهد هستیم که گزارش امروز، گشتی زده در صفحات پر مخاطب و تاثیر گذار این روزها.

همان طور که در گزارش بازتاب اینستاگرامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی خواندید، فضای اینستاگرام روزهای اخیر، همچنان تحت تاثیر این شوک دی ماه است و اکنون شاهد تداوم انتشار تصاویر و ویدئوهایی از آیت الله در اینستاگرام ایرانیان هستیم.

خبر اول را همچون رسم همیشگی، با اینستا نوشته های سفیر کالسکه گرد ایران در لندن آغاز می کنیم.

چه خبر از اینستا نوشته های آقای سفیر؟

i2

حمید بعیدی نژاد، مذاکره کننده ارشد  هسته ای کشورمان که چندی پیش، سفیر ایران در لندن شد، فعالیت گسترده ای در اینستاگرام و تلگرام دارد و به نظر می رسد یکی از فعال ترین دیپلمات های ایرانی به شمار می رود که علاقه زیادی به سایبر دیپلماسی (cyber diplomacy) دارد. او در جدید ترین پست خوب نوشت:

نقش و اهمیت روز افرون دیپلماسی در تعیین سرنوشت ملتها: در این ایام بطور روزانه در انگلیس بحث های مفصلی در خصوص نقش تعیین کننده و تاریخی دیپلمات ها در مذاکرات سرنوشت ساز کشور و بسته بودن دست سیاستمداران حتی در کشوری مثل انگلیس در انتخاب فرد مناسبی که تجربه مذاکره دیپلماتیک و دانش مربوطه را هر دو در خود جمع کرده باشد در جریان است.

حتی نخست وزیر نروژ همین امروز از اینکه انگلیس هم از فقدان تیمی با تجربه در خصوص مذاکرات تجاری و حقوقی با اتحادیه اروپا رنج می برد ابراز نگرانی می کند. در این روزها یکی از مهمترین بحثهای سیاست داخلی و خارجی بریتانیا تعیین مسئول تیم مذاکراتی این کشور برای انجام مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.

i1

وقتی سفیر قبلی این کشور در مقر اتحادیه اروپا که از متخصصین مباحث اتحادیه اروپا محسوب می گردید از این پست استعفا داد موجی از نگرانی کشور را دربر گرفت که چه کسی قادر خواهد بود در این مرحله حساس جانشین سفیر قبلی شود و رهبری مذاکرات مهم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این دوره سخت و حساس را بعهده بگیرد.

خانم ترزا می نخست وزیر دیروز برای پایان دادن به ابهامات و نگرانی ها به سرعت مدیر کل ارشد وزارت امور خارجه آقای «تیم بارو» را به نمایندگی این کشور منصوب نمود.

ما با آقای «تیم بارو» در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام آشنا بودیم، هر چند بعنوان عالی ترین مدیر ارشد سیاسی انگلیس همین سال آخر به مذاکرات ملحق شده بود. بنده در لندن نیز در این موقعیت جدید قبل از سال نو با وی در محل وزارت خارجه انگلیس ملاقات کرده بودم.

وی فردی با تجربه است و قطعا کار سختی در فراروی خود خواهد داشت. اما آنچه این نوع تحولات بار دیگر به ما ثابت می کنند آنست که در دنیای پر چالش امروز دیپلماسی جایگاهی مهمتر و نقشی روزافزون در تعیین سرنوشت آینده کشورها و ملت ها پیدا کرده است.

در کنار عوامل قدرت سخت که از منابع مهم قدرت ملی محسوب می شوند، دیپلماسی کماکان بزرگ ترین نقطه تبلور و قویترین عامل است.

اینستاگرام آقای سفیر اکنون ۳۵ هزار فالوور دارد.

قربون صدقه های بهنوش برای مخاطبانش!

i3

بهنوش بختیاری، پر فالوئر ترین صفحه ایرانیان در اینستاگرام را در اختیار دارد و یکی از پست هایش، به سلفی با یکی از هوادارانش اختصاص یافته است.

یکی از بهترین و با اخلاق ترین هوادارام سعیده جان…داشتن چنین هواداری لیاقت میخواد…شنیدم شخصی به سعیده جانم گفته نازیبا…خواستم با این پست بگم خواهر من زیباترین دل و صورت دنیا رو داره…مثل شیر پشتشم… و همه ما عاشقشیم… میپرستیمش.. چون آدمه.. به معنی واقعی.. دوستت داریم سعیده جانم…. زیبایی زن فقط به قلب اوست…..بزنید لایکو برای دختر خوشگل و مهربون.

خوب همانطور که در اینستاگردی های هفته های پیش گفتیم، خانم بختیاری این روزها، سفیر تبلیغاتی ماهان دکور است. در این لینک، ویدئویی از بازدید های اخیر ایشان را مشاهده کنید.

بهنوش بختیاری که ۵.۳ میلیون فالوئر دارد را در این نشانی دنبال کنید.

الناز شاکردوست از خفه گی می گوید

i4

الناز شاکردوست، هنرپیشه ایرانی که هفته گذشته از شمعدانی هایش روایت می کرد، این هفته نیز با اینستانوشته ای جالب، تصویری از پشت صحنه فیلم خفه گی را منتشر کرد که در بالا مشاهده می کنید:

پشت صحنه خفه گی. امروز بیستم دی ماه ۹۵. سینما قدرتی دارد که باعث می شود شما احساس تنهایی نکنید. حتی وقتی واقعا تنها هستید. تام هنکس

i5

وی در اینستا نوشته دیگری که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید گفت:

من به دنبال نیمه خود، در آبی آسمان سر، ریشه می دوانم تا شکوفه زدن گل آنتوریوم قرمز را ببینیم. الناز. بیست و یکم دی ماه ۹۵.

الناز را که شمار فالوئرهایش از مرز ۵.۳ میلیون فالوئر فرار تر رفته است در این لینک دنبال کنید.

از پژمان بازغی چه خبر؟

i6

پژمان این روزها یک میلیون فالوئری شده است و کمی از قبل فعال تر به نظر می رسد. او چند روز پیش به مناسبت اعلام فهرست اسامی فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر، به همکارانش در فیلم خانه دیگری تبریک گفت و نوشت:

تبریک به همکارانم در فیلم خانه دیگری و حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر.

i7

وی با انتشار تصویر بالا نوشت:

تبریک و خسته نباشید به همه عوامل فیلم فصل نرگس، سومین فیلمی که در جشنواره حضور خواهم داشت.

نیکی کریمی ۲ میلیونی شد

i8

شمار مخاطبان صفحه اینستاگرام نیکی کریمی، عروس سینمای ایران در دهه شصت از مرز ۲ میلیون مخاطب فراتر رفت. وی در جدید ترین پستی که منتشر کرد و در بالا مشاهده می کنید، فرود هواپیمای ایرباس را که چند روز پیش در فرودگاه مهر آباد به زمین نشست تبریک گفت:‌

خوشحالم برای تغییر تفکر و تحول در رفاه و حق مردم ایران، با ورود اولین ایرباس به کشور بعد از ۳۷ سال، ممنون از دست اندرکاران و تبریک به مردم و صنعت هوایی به امید حضور امکانات بهتر و بیشتر.

این تبریک ایرباسی خانم کریمی، بیش از ۷۰ هزار لایک و دو هزار کامنت نیز در پی داشت.

i9

در اینستا نوشته دیگری که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، به همکارانش در فیلم آذر که به فهرست مسابقه سینمای ایران در جشنواره فجر امسال راه یافت، تبریک گفت. خانم کریمی در این فیلم نقش بازیگر اول و تهیه کننده را دارد.

نیکی را در این نشانی دنبال کنید.

اینستا نوشته ای جدید از مهناز افشار

i10

مهناز افشار که این روزها ۵.۳ میلیون فالوئر دارد، پست جدیدی که در بالا مشاهده می کنید را منتشر کرد و زیرش نوشت:

مادر و دختری!

وی در اینستا نوشته دیگری، خبری از اکران فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم داد که با همکاری موسسه سینمایی مهر ساخته شده است.

مهناز را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از اینستانوشته های پرویز پرستویی؟

i11

پرویز پرستویی که یکی از خاطره انگیز ترین اینستا نوشته های روزانه چهره های معروف ایرانی را در این شبکه به اشتراک می گذارد، در جدیدترین پست خود که تصویر جالبش را در بالا مشاهده می کنید، نوشت:

وقتی ریشه داشته باشی وقتی ریشه ات درون خاک باشه ممکنه لبه پرتگاه بیایی ولی ریشه هات نگهت می دارند ریشه همان شعور، تربیت، شخصیت انسانیت واقعی و شرف است و ربطی به پول و تحصیلات ندارد.

در جایی دیگر گفت:

دارم از یک جایی برمی گردم. من به ندرت مجبور می شوم تاکسی سوار شوم ولی امروز مجبور بودم… خیابان ها خلوتند. سوار که می شوم، مردی که در صندلی جلو و در کنار راننده نشسته است، صحبتش را پی می گیرد: والا آقا! مملکت رو نیگا کن! ویرونه!

i12

این از وضع آلودگی هوا، اون از پارازیتای ماهواره که انگار کل مردم رو گذاشتن تو مکروویو، اون از دریاچه ها مون، این از زمستونمون که یک قطره برف و بارون نمیاد، ول کن آقا … مملکت ویرون شد و رفت پی کارش… راننده در سکوت سر تکان می دهد. مرد از آینه کنارش، نیم نگاهی به من می اندازد؛

انگار انتظار دارد در پشتیبانی از حرف های او چیزی بگویم. من اما ساکتم… مرد ادامه می دهد: شکر خدا که من این جا زندگی نمی کنم. راننده می پرسد : شما کجا زندگی می کنین؟ مرد با نگاهی دیگر، می گوید: نیویورک. من با خودم می اندیشم: “من آنجا بوده ام و اندکی دنیایشان را می شناسم ولی تو اینجا نبوده ای تا همه چیز را ببینی و با گوشت و پوستت لمسش کنی…”

مرد: اون از جنگشون، من با خود: پس تو در هنگامه جنگ “ما” هم این جا نبودی… مرد: اون از برنامه هاشون برا ساختن بمب اتم، شکر خدا که جلوشونو گرفتن، من: و تو با آنها موافقی …برای گرفتن جلوی ما از ارتکاب به جرم نکرده… مرد: آقا من دو هفته است اومدم دارم خفه میشم! این هواس؟! اون وقت روزی دو هزار تا ماشینم تو همین تهرون خراب شده ، شماره میکنن…

من: تهران خراب شده ی ما….

مرد: اون وقت هر شب یه مشت اراجیف تحویل مردم میدن! سریالاشونو دیدین؟ معمای شاه!!! دوباره به من نگاه می کند و من به بیرون از پنجره تاکسی، به درختان قشنگی که کنار خیابان به صف ایستاده اند، خیره شده ام… دارم به جایی که باید پیاده شوم، می رسم.

مرد: اینم از امروزشون! می خواستم برم میدون فردوسی، چه می دونستم این جوریه… این مردم نادون هر روز زیر علم یکی سینه میزنن… و من از همان سینه زنی برمی گردم!!!.

راننده تاکسی سرانجام لب به سخن می گشاید: شما که پس فردا راه می افتی می ری سر زندگی خودت، ما رو بگو… مرد با خوشحالی مشخصی به بیرون نگاه می کند و سر تکان می دهد: آره شکر خدا… من (با خود): شکر خدا… من به راننده تاکسی :هر جا بتونین نگه دارین، پیاده می شم… من ( بعد از پیاده شدن و در حال گرفتن بقیه پولم از راننده و درست خیره به چشمان مرد): آقا، این ویرونه، “خونه ” ماست.

سبک زندگی دیجیتالی استاد پرستویی، حال و هوای خاص خود را دارد. او را در این لینک دنبال کنید.

قطام و اسکی و دیگر هیچ!

i13

ویشکا آسایش یکی از بازیگران سینما، تئائر و تلویزیون است که او را با نام قطام در سریال پر بیننده امام علی در دهه هفتاد می شناسیم. او عاشق اسکی و برف است و اخیرا به مناطقی از کشور برای اسکی و کوهنوردی رفته است که برف بازی با پسرش را در تصویر بالا مشاهده می کنید که نوشته ای برای آن ارائه نکرد.

i14

وی تصویر پرتره اش در حال اسکی در پیست دربند منتشر کرد و نوشت:

معتاد کوهستان!

ویشکا آسایش را در این نشانی دنبال کنید. او در جدیدترین پست خود که تصویر را در زیر مشاهده می کنید گفت:

i15

من و کوهستان و برف و آفتاب.

ویشکا را در این نشانی دنبال کنید.

از ترانه علیدوستی چه خبر؟

i16

ترانه علیدوستی که از ورودش به اینستاگرام، مدت زیادی نمی گذرد، بیش از ۴.۵ میلیون مخاطب کسب کرده  و با بیش از ۲۷۰ پست، حضور فعالی را در این شبکه محبوب ایرانیان تجربه می کند. او در جدید ترین پست خود، تصویر منتشر نشده ای از فصل اول سریال شهرزاد منتشر کرد و نوشت:

از تک تک شمایی که برای تولدم پست گذاشتید و به نحوی بهم تبریک گفتید بی اندازه ممنونم. توقع اینهمه محبت رو نداشتم. اون اتحاد بنفش رنگ تبریک تولد رو هم دیدم; بیش از نود صفحه ی طرفدار و غیرطرفدار با هم هماهنگ کرده بودن که هم زمان یه عکس رو با هم پست کنن. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. بی تعارف میگم. اینم یه عکس منتشر نشده از پشت صحنه فصل اول شهرزاد.

i17

وی تصویر بالا را منتشر کرد و زیرش نوشت:

سلفی های من که یا در ماشین است یا آسانسور!

ترانه را در این نشانی دنبال کنید.

از سحر دولشتاهی چه خبر؟

i18

سحر دولتشاهی، یکی دیگر از چهره های سرشناس ایرانیان در اینستاگرام است که شمار مخاطبانش به مرز ۱.۵ میلیون نفر رسید.

وی در جدید ترین پستی که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید نوشت:

من و آتیلا و ستاره پسیانی عزیز

سحر چندی پیش در اکران فیلم وارونگی شرکت کرد و از مانتو جدیدش هم رونمایی کرد که تصویرش را به صورت پستی منتشر کرد و در زیر مشاهده می کنید.

i19

او را در این نشانی دنبال کنید.

از آقای خندوانه چه خبر؟

i20

رامبد جوان که شمار مخاطبانش اکنون از مرز ۴.۵ میلیون نفر فرا تر رفته است، حضور فعالی در این شبکه دارد. او با لوطی های زمان های نه چندان دور عکس گرفت که نوشته ای زیرش ارائه نشده بود.

خبر مهم دیگری که در اینستاگرام رامبد منتشر شد، خبر مربوط به اهدای عضو ایشان است که تصویری از کارت اهدا را اخیرا به اشتراک گذاشت:

i21

مایلم اعضا  و بافتهای بدنم را در زمان مرگم اهدا کنم، باشد که ادامه زندگی اجزای وجودم، نجات بخش زندگی دیگری باشد. این عکس، بیش از ۱۶۴ هزار لایک و هزاران کامنت تحسین برانگیز از سوی هوادارانش همراه شد.

i22

رامبد که برنامه اش را به فرصتی برای تشویق مردم به اهدای عضو تبدیل کرده است، تصویر بالا را منتشر کرد و نوشت:

رکوردی که با خندوانه شکسته شد.

رامبد را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از اینستا نوشته های رئیس مجلس؟

i23

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام هفتاد هزار نفری، جدیدا نوشت:

مراسم خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی.

او را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از جادوگر آسیا؟

i24

علی کریمی که این روزها فعالیت خوبی در اینستاگرام دارد، بزودی صاحب ۲ میلیون فالوئر می شود که رکوردی در میان فوتبالیست های اینستاگرام باز است.

علی آقا اخیرا تصویر بالا را منتشر کرد و زیرش نوشت:

ممنونم.

او را در این نشانی دنبال کنید.

علی دایی در مهمانی عابدزاده

i25

علی دایی اخیرا در یک مهمانی به مناسبت راه اندازی برند جدید احمد رضا عابدزاده (عقاب آسیا) شرکت کرد و تصویر بالا را منتشر کرد و زیرش نوشت:

احمد جان با آرزوی موفقیت در برند جدید.

محرومیت علی دایی در جریان رقابت های لیگ برتر ۹۵ سبب شد تا وی واکنش اینستاگرامی به موضوع داشته باشد که با بیش از ۱۰۰ هزار لایک هم مواجه شد و تصویرش را در زیر مشاهده می کنید.

i26

سرمربی صنعت نفت تهران را در این نشانی دنبال کنید.

تقدیر سلطان از اولین ایرباس

i27

علی پروین، در جدید ترین پست خود، از تصویری خندان در کنار دکتر آخوندی، وزیر راه و مسکن و شهرسازی رونمایی کرد و نوشت:

در این روزها که جامعه ایران عزادار است دکتر آخوندی وزیر راه که روزگاری عضو جوان کابینه اقای هاشمی رفسنجانی بود و به نوعی از مدیران دولت ایشان است با خرید اولین هواپیما ایرباس و قرارداد با این شرکت معتبر هواپیما سازی هدیه خوبی به ما و شما مردم بزرگ و شریف ایران هدیه دادند، خسته نباشید به مدیران و تشکر از آنهایی که برای امنیت و رفاه مردم تلاش می کنند.

i28

از جمله اینستانوشته های علی پروین را باید تصویر بالا دانست که به همراه شماری از پرسپولیسی ها در مراسم ختم مرحوم علیخانی شرکت کرده بود.

اسکی بازی های رضا گلزار

i29

گلزار که این روزها با فروش بیش از ۱۰ میلیارد تومان فیلم جدیدش (سلام بمبئی) خیلی روی بورس است، اینستا نوشته جدید خود را همچون ویشکا آسایش، به اسکی در مناطق شمالی تهران اختصاص داد ‌و فیلمی منتشر کرد که تصویری از آن را در بالا مشاهده می کنید.

اگر قصد داشتید تا در کنسرت اخیرا ایشان در بندر عباس شرکت کنید، اینستا نوشته جدید رضا را که در زیر آمده است ملاحظه فرمایید:

i30

رضا را در این نشانی دنبال کنید که ۴ میلیون مخاطب دارد.

اینستا نوشته های جدید آقا بهرام

بهرام رادان در چند روز اخیر، تصاویر زیر را منتشر کرد که توضیحی برای آن ارائه نشده بود.

i31

i32

i33
حضور بهرام رادان در کنسرت رضا یزدانی بعد از سه سال

بهرام رادان را در این لینک دنبال کنید.

چه خبر از نخستین کافی شاپ سیار ایران؟

i34

وی کافه ای ها، در روزهای سرد دی ماه، همچنان به محله های مختلف تهران می روند که آن ها را در جدید ترین پست های خود مشاهده می کنیم.

i35

i36

وی کافه ای ها که شمار مخاطبانشان از مرز ۶۸ هزار نفر فرا تر رفته است را در این نشانی دنبال کنید.

چه خبر از نابغه سه ساله؟

i37

آرات حسینی، نابغه سه ساله مازندرانی که از وی به عنوان اعجوبه خردسال آکروباتیک ایران و جهان نام می برند، این روزها یکی از پر بیننده ترین صفحات ایرانیان در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. پدرش، صفحه ای برای معرفی فعالیت های وی راه اندازی کرد و اکنون قریب به ۷۰۰ هزار مخاطب دارد.

درباره آرات کوچولو، بزودی گزارش جالبی منتشر خواهیم کرد.

آرات کوچولو را در این نشانی دنبال کنید.

خبر آخر این که رضا یزدانی از حضورش در کنسرت بهمن ماه علیرضا عصار، خواننده پاپ که پس از مدت ها به استیج بر می گردد، خبر داد. رزرو کنسرت های داغ زمستانی پایتخت را فراموش نکنید.

i38

داغ ترین خبرها از اینستاگرام ایرانیان را در اینستاگردی روزیاتو دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • پویا دی ۲۷, ۱۳۹۵

    عالی بود عین همیشه
    نکته بین نکته سنج 🙂
    تنکیو

  • شهرام دی ۲۷, ۱۳۹۵

    اون پسره که گفتین رو دیدم. خدای من!!! واقعن اعجوبس برای خودش!
    از این کشف های جدیدی که رو میگنین ممنون 🙂

  • محسن صباغی دی ۲۹, ۱۳۹۵

    عشق است علی پروین 🙂
    سلطان ایرباسی 🙂