نامگذاری حشره جدیدی به نام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا

نامگذاری حشره جدیدی به نام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا

زیست‌ شناسان به تازگی یک گونه جدید شب پره (بید) کشف کرده اند که عرض بال‌ های آن حدود یک سانتیمتر است و نخستین جانوری است کهبه صورت رسمی نام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بر آن گذاشته شده است.

خطوط و پرهای زرد و سفیدی که در بالای سر این شاپرک وجود دارند، دلیل انتخاب این نام برای آن بوده است.

وازریک نازاری، زیست شناس کانادایی که کاشف این حشره است، در مقاله‌ ای در یک نشریه جانورشناسی شناسایی این گونه جدید شاپرک را گزارش کرده و نام لاتین Neopalpa donaltrumpi را برای آن انتخاب و ثبت نموده است.

زیستگاه شاپرک دونالد ترامپ منطقه‌ای واقع در جنوب کالیفرنیا تا منطقه باخا کالیفرنیا در مکزیک است، یعنی همان محلی که آقای ترامپ گفته در نظر دارد در آن دیوار مرزی معروف خود را احداث کند.

نازاری بین داشته که این گونه جدید را هنگام بررسی شاپرک‌ های گردآوری شده در موزه حشره شناسی Bohart  در کالیفرنیا مشاهده کرده و با بررسی دقیق آنها نتیجه گرفته که گونه جدیدی از شاپرک را شناسایی کرده است.

وی پس از تشخیص تفاوت بافت بال ها و کدهای DNA این حشره با بقیه، آن را به عنوان گونه جدیدی از شاپرک ها معرفی کرد.

بد نیست اشاره کنیم که این دومین گونه از شب پره های چرخنده در سال های اخیر است که به دسته Neopalpa نسبت داده شده. گفته می شود که این خانواده بیش از ۴۸۳۰ گونه شناسائی شده دارد و ممکن است ۱۰ هزار گونه دیگر از آن در سراسر جهان وجود داشته باشد.

همچنین گفته شده طول بدن این شاپرک حدود یک سانتی متر و به اندازه عرض بال‌ های اوست و بین جنس نر و ماده آن تفاوت چندانی وجود ندارد.

با اینکه این نخستین بار است که نام دونالد ترامپ به صورت رسمی روی یک موجود گذاشته می شود، در تابستان امسال هم رسانه‌ ها تصویری از لارو نوعی شاپرک کمیاب را منتشر کردند که شباهت بسیاری به موی سر آقای ترامپ داشت و آن را «ترامپاپیلار» نامیده بودند.

بدون نظر

ورود