محسن چاوشی با «امیر بی گزند»، برترین خواننده پاپ جشنواره فجر امسال شد

گزارش روزیاتو از شکارچیان جایزه «باربد» سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

محسن چاوشی با «امیر بی گزند»، برترین خواننده پاپ جشنواره فجر امسال شد

سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که هفته آخر دی ماه ۹۵ را به طوفانی ترین هفته استیج های ایران تبدیل کرده بود و ساز و لباس بانوان جوان نوازنده کشورمان نیز، طراوت خاصی به این رویداد هنری بخشید، شامگاه جمعه  اول بهمن ماه به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره این دوره مصادف شده بود با غم انگیز ترین ماه سال ۹۵ که تراژدی پلاسکو، میلیون ها ایرانی را در سراسر جهان در سوگ فرشتگان آتش نشان و سمفونی عشق، عزادار کرد.

به هر حال، سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر که از جمعه ۲۴ دی ماه آغاز شده بود، با ساز پرویز شهید خان، هنرمند هندی کار خود را آغاز کرد و پس از ۷۱ اجرا در استیج های شمال و جنوب شهر، جمعه اول بهمن ماه کار خود را با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فریدون شهبازیان به پایان رساند.

در این دوره، ۱۲ خواننده پاپ در ۱۸ اجرا در کنار ۱۰ گروه بین المللی و ۱۰ گروه تلفیقی به اجرای برنامه پرداختند. در مراسم امسال،  گروه های مختلف موسیقی سنتی، نواحی، موسیقی بانوان و ارکستر موسیقی کلاسیک و معاصر در شش سالن به روی صحنه رفتند.

j31
جایزه باربد موسیقی فجر

آخرین هفته دی ماه ۹۵ را باید داغ ترین هفته استیج ها در سال پر فراز و نشیب امسال دانست. در این دوره، سالن های: رودکی، تالار وحدت، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران،  میزبان ده ها هزار عاشق موسیقی ایران و جهان بودند.

j29
تصویر مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

جشنواره امسال، جشنواره اولین ها نیز بود. برای نخستین بار در تاریخ جشنواره موسیقی، پخش مستقیم مراسم کنسرت ها از طریق سامانه حام انجام شد.

j32
سامانه پخش مستقیم اجراهای جشنواره سی و دوم موسیقی فجر

هم چنین، برای اولین بار، برترین لباس نوازندگان مرد و زن که معیارهای ستاد ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در اختیار داشتند، معرفی شد.

photo_2002-02-02_01-04-16

گروه «رستاک» در این دوره، جایزه بخش لباس را از سوی کارگروه مد و لباس معاونت هنری وزارت ارشاد دریافت کرد. این گروه موسیقی سنتی که با ترانه معروف عید نوروز خود، با استقبال ملی مواجه شد، در لباس‌هایش از طرح‌های آثار باستانی مثل جام مفرغی لرستان مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد، اثر مُهر چغامیش خوزستان و لوگوی رستاک الهام گرفته است. بزودی به بررسی لباس های این گروه موسیقی در سرویس هنری خواهیم پرداخت.

j30
تصاویری از مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت تهران

گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو شما را با اسامی برندگان جایزه باربد این دوره آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

طوفان چاوشی با «امیر بی گزند»

j1

خبر اول اختتامیه جشنواره سی و دوم موسیقی فجر امسال، انتخاب محسن چاوشی، خواننده پاپ نام آشنای سال های اخیر است که توانست عنوان برترین خواننده پاپ را در میان نامزدهای  موسیقی پاپ این دوره،  از آن خود کند. آلبوم امیر بی گزند این خواننده جوان، علاوه بر آنکه در طول جشنواره با استقبال مخاطبان همراه شده بود، نظر مثبت هیات داوران را نیز کسب کرد.

خواننده ای که با سنتوری داریوش مهرجویی مطرح شد و توانست گوی سبقت را از رقبای سرسخت عرصه پاپ ربوده و در فهرست خواننده های محبوب غیر استیجی قرار بگیرد. خرداد ماه امسال در مصاحبه ای گفته بود که آلبوم امیر بی گزند، روایتی از خودش است و با قطعه کجایی شهرزاد که روایتگر شهرزاد بود، متفاوت است. این آلبوم در فهرست پر فروش ترین آثار موسیقی نیمه اول سال ۹۵ قرار گرفت.

هیات داوران، پس از بررسی آثار  کاوه یغمایی (آلبوم منشور)، امیر داداش زاده (آلبوم سلطان)، اشکان ماهری (آلبوم پرگار) و گروه مون هد (آلبوم افق رویداد)، جایزه بارید بهترین موسیقی پاپ با کلام را به آلبوم امیر بی گزند محسن چاوشی اعطا کرد.

j21
اینستا نوشته محسن چاوشی در زمان رونمایی از آلبوم امیر بی گزند

آلبوم امیر بی گزند، از آلبوم های پر طرفدار محسن چاوشی به شمار می رود که از ۱۲ ترانه با نام های: امیر بی گزند، دل من، چنگیز، این کیست؟ جنگ زده، شیدایی، شاه مقصود، پریشان، شرمساری، آخرین اتوبوس، تریاق و متصل تشکیل شده است.

اشعار این آلبوم نیز از بین شعرهای مولانا و سعدی، حسین صفا، پدرام پاریزی و علی اکبر یاغی تبار استفاده شده است.

انتخاب ترانه های بکر، ساخت ملودی های دلنشین، استفاده به جا از سازهای مختلف، توجه به موسیقی ایرانی و تلفیق آن با سبک های خارجی، استفاده از همخوان های خوب و از همه مهم تر صدای مخصوص محسن چاوشی اصلی ترین عواملی هستند که موسیقی او را منحصر به فرد کرده اند.

لحن مردانه و محکم چاوشی جای خود را به ناله ها و ضجه های مصنوعی و بی مورد می دهد و قصه غم انگیز دور شدن چاوشی از خودش اتفاق می افتد. شاید «امیر بی گزند» را باید یکی از مهمترین آثار وی تلقی کرد، اشعاری که رنگ و بوی انتقادی دارند در عین حال حس همدردی را در مخاطب ایجاد می کند.

این آلبوم ۵۶ دقیقه ای را می توانید در ویدئو زیر گوش کنید.

محسن چاوشی، بیش از ۳۹۰ هزار مخاطب در اینستاگرامش دارد.

علیرضا قربانی با «من عاشق چشمت شدم»

j5

در بخش خوانندگی بخش معاصر با کلام سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر، علیرضا قربانی برای آلبوم من عاشق چشمت شدم، جایزه باربد را تصاحب کرد.

هیات داواران، قربانی را در میان نامزدهایی همچون: سالار عقیلی (آلبوم عاشق می شویم)، همایون شجریان (آلبوم خداوندان اسرار)، علیرضا قربانی (آلبوم دخت پری وار)، پوریا اخواص (آلبوم سایه های مست)، انتخاب کرد.

j4

برای گوش دادن به این ترانه ۴ دقیقه ای، ویدئو زیر را ملاحظه کنید.

علیرضا قربانی، در مراسم اختتامیه به دلیل درگذشت مادرش حضور نداشت.

مهیار علیزاده باربد را با آلبوم «دخت پری وار» به خانه برد

j2

هیات داوران سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در بخش آهنگسازی بخش موسیقی ایرانی با کلام، جایزه بهترین آهنگسازی این دوره را به مهیار علیزاده برای آهنگسازی آلبوم «دخت پری وار» اعطا کرد.

مهیار، این جایزه معتبر را در میان نامزدهایی چون: استاد فردین خلعتبری (آلبوم من عاشق چشمت شدم)، پیمان سلطانی (آلبوم عاشق می شویم)، سهراب پور ناظری (خداوندان اسرار) و مجید درخشانی (آلبوم خروش) بدست آورد.

آلبوم دخت پری وار با صدای علیرضا در سال ۱۳۹۴ به بازار موسیقی کشور وارد شد. آهنگسازی این اثر را مهیار انجام داد و اشعار آلبوم از سروده های فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج و سهراب سپهری انتخاب شده است.

j3

این آلبوم، دومین همکاری رسمی علیرضا قربانی و مهیار علیزاده به شمار می رود. آلبوم حریق خزان، نخستین اثر مهیار، قبلا با استقبال گسترده عاشقان موسیقی معاصر مواجه شده بود.

۱۲ ترانه این آلبوم عبارتند از: دریای بی پایان، مرثیه، دوستت دارم، عتاب یار، نگاه، راز، دلتنگ، صبح آزادی، گمگشته، سودای عاشقی و دخت پری وار.

ترانه پرده نشین این آلبوم را با صدای علیرضا قربانی در ویدیو زیر تماشا کنید.

«کهن کمان»، شروین مهاجر را صاحب باربد کرد

j6

در بخش آهنگسازی موسیقی ایرانی بی کلام، جایزه بهترین آهنگسازی به شروین مهاجر بخاطر آلبوم «کهن کمان» اعطا شد. هیات داوران سی و دومین دوره جشنواره موسیقی بین المللی فجر، شروین مهاجر را از میان نامزدهایی همچون: شهرام غلامی (آلبوم دایره ها)، حمید قنبری (آلبوم دام ریتم)، فراز کاویانی (آلبوم هبوط) و نیما دلنوازی (آلبوم ری تا تیسفون) انتخاب کرد.

«کهن کمان» شامل هشت قطعه بوده و توسط موسسه فرهنگی- هنری «آوای باربد» منتشر شده که «کوارتت مهرزاد»، «پس از تو»، «آواز اوج»، «غم انگیز»، «هلگرتن»، «رنگ و رنگ»، «افشار افغان» و «آوای مهاجر» قطعات این آلبوم هستند.

همچنین «شروین مهاجر»، «آتنا اشتیاقی»، «وحید اسدالهی»، «همایون نصیری»، «زکریا یوسفی»، «مرتضی عابدی»، «همایون جهانشاهی»، «سیاوش روشن» و «مهدیه صفدری» در این آلبوم به نوازندگی و خوانندگی پرداخته اند.

استاد شهرام ناظری، در دی ماه سال ۹۴، در سخنرانی خود در مراسم رونمایی از آلبوم کهن دیار، از نوازندگی و تعهد شروین مهاجر به هنر موسیقی اصیل ایرانی تقدیر کرده بود. سخنرانی استاد را در ۱۲ دقیقه در ویدئو زیر  مشاهده کنید.

«شروین مهاجر» از سال ۱۳۷۴ نزد «اردشیر کامکار» به فراگیری کمانچه پرداخت. او در شفاف نوازی ادامه دهنده «اردشیر کامکار» است، از افتخارات او می توان به کسب عنوان «رتبه اول نوازندگی کمانچه» در جشنواره فجر، اجرا در نقاط مختلف دنیا نظیر «تئاتر دولاویل پاریس»، «کاخ سلطنتی نروژ» و در آلمان به همراه «ارکستر سمفونیک بوخوم» اشاره کرد.

یکی از اجراهای شروین مهاجر در قونیه را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

باربد بهترین آهنگسازی پاپ برای «پرگار» اشکان ماهری

هیات داوران سی و دومین جشنواره موسیقی بین المللی فجر، باربد بهترین آهنگسازی پاپ را به اشکان ماهری بخاطر آهنگسازی آلبوم پرگار اعطا کرد. در بین نامزدهای این بخش، افراد صاحب نامی چون: محسن چاوشی (آلبوم امیر بی گزند)، امیر داداش زاده (آلبوم سلطان)، اشکان ماهری (آلبوم پرگار)، کاوه یغمایی (آلبوم منشور) و رضا آرایی برای آلبوم خط پا حضور داشت.

j7

آلبوم پرگار، با آهنگسازی و خوانندگی اشکان ماهری، تنظیم صدر الدین طاهری، آرش سعیدی و اشکان ماهری شامل ۹ قطعه است که بهزاد فراهانی نیز در این آلبوم دکلمه کرده است.

توضیحات اشکان را پس از تصاحب باربد سی و دوم، در ویدئو زیر مشاهده کنید.

باربد بهترین آهنگسازی پاپ بی کلام برای «شانزلیزه» و «سکوت آبی»

در بخش بهترین آهنگسازی پاپ بی کلام، هیات داوران جشنواره موسیقی فجر، مهبد شفیع نژاد را برای آهنگسازی آلبوم سکوت آبی (blue Silence) و آزاده مهدوی را برای آلبوم شانزلیزه، انتخاب کرد.

این در حالی بود که پویان جوان (آلبوم یک بعد از ظهر پیانویی)، احمد میر معصومی (آلبوم نجوای شبانه)، مهبد شفیع نژاد (آلبوم سکوت آبی)، پیروز بشر دوست (آلبوم جانان) و آرش بهزادی برای آلبوم با چشمان بسته، نامزد دریافت باربد اعلام شده بودند.

آلبوم «سکوت آبی» اثری از «مهبد شفیع‌نژاد» توسط نشر موسیقی «آوای سوته دلان» و پخش موسیقی «جوان» منتشر شد.

j8
تصویر پشت جلد آلبوم سکوت آبی مهبد شفیع نژاد

این موزیسین جوان که در ارکستر خوانندگانی چون «سیروان خسروی» و «مهدی یراحی» نوازندگی کرده، نخستین آلبوم خود را با آثار بی‌کلام کلاسیکال با رگه‌هایی از موسیقی رمانتیک، با آهنگسازی و نوازندگی پیانو، امبینت و سازهای الکترونیک توسط خود تولید کرده است.

نیما رمضان در قطعه «در امتداد جنگل» از این آلبوم گیتار الکتریک نواخته و «آرش پاکزاد» قطعات آلبوم را میکس و مسترینگ کرده است. کیان پورتراب (مشاور هنری)، آرش آرمین (عکس جلد) و علیرضا نبئی (طراح گرافیک) دیگر افرادی هستند که در تولید این آلبوم با شفیع‌نژاد همکاری کرده‌اند.

«باران خواهد آمد»، «کودکی»، «تو را خواهد دید»، «خواب در خواب»، «در امتداد جنگل»، «از آن روز به بعد»، «روخانه»، «مادر»، «من»، «همیشه» و «بی انتها»، عناوین یازده قطعه این آلبوم هستند.

باربد بهترین آهنگسازی بخش تلفیقی برای کاهگل

j25

آلبوم کاهگل، اثر حمزه یگانه موفق به دریافت باربد بهترین آهنگسازی بخش تلفیقی از سی و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال شد. هم چنین لوح تقدیر هیات داوران این بخش، به گروه دال برای آلبوم گذر اردیبهشت اعطا شد.

این در حالی بود که امیر دارابی (آلبوم برای دستان تنها)، گروه دال (آلبوم گذر از اردیبهشت)، زکریا یوسفی (آلبوم پیدای ناپیدا) و رامین بهنا (آلبوم بهنا) نامزد دریافت باربد این بخش اعلام شده بودند.

j9

آلبوم «کاهگل» شامل ۹ قطعه به نام‌های «نوایی»، «کاهگل»، «بیقوله»، «کنار رودخانه»، «جنگل در مه»، «واریاسیون دشتی»، «فضای آرشید»، «میستیک راستیک» و «مهابادی» است که توسط بیپ تونز در دسترس قرار گرفته است.

حمزه یگانه برای ساخت آنها از سازهای تنبک، نی، دایره و دوزله به نوازندگی کاوه سروریان، گیتار فرتلس و گیتار جز با نوازندگی ماهان میرعرب استفاده کرده و خودش هم علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، نواختن پیانو را برعهده داشته است.

یگانه یکی از معدود آهنگسازان سبک «جَز» و موسیقی تلفیقی و از بهترین نوازندگان پیانوی جز در ایران است. از کودکی به موسیقی مشغول بوده و از تحصیلکردگان و مدرسان خوب این رشته به شمار می رود. در گروه های مثل «آبرنگ»، «نایما» و «داماهی» فعالیت داشته، چندین کنسرت در خارج ایران برگزار کرده و آلبوم هایی مثل «آواره»، «قالی ایرانی»، «ساحل تهران»، «دوران» و جدیدا «کاهگل» را منتشر نمود.

تیزر تصویری از آلبوم کاهگل از حمزه یگانه را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

باربد بهترین خوانندگی بخش موسیقی دستگاهی با کلام برای مهدی شهسوار

یکی از بخش های موسیقی فجر امسال، بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی با کلام بود که مهدی شهسوار برای آلبوم بیات ترک، توانست باربد ۹۵ را به خانه ببرد. در این بخش، علی خدایی (آلبوم رندانه)، وحید تاج (آلبوم اجاق سرد)، سالار عقیلی (آلبوم از جان و از دل) و محمد معتمدی برای آلبوم ابر و کمان در فهرست نامزدها قرار داشتند.

j10

آلبوم «بیات ترک» مجموعه ساخته‌های رکن‌الدین مختاری و شامل ۹ قطعه به نام‌های «پیش درآمد بیات ترک»، «درآمد و کرشمه»، «چهارمضراب بیات ترک»، «ساز و آواز»، «تصنیف گر رقیب آید»، «ساز و آواز ۲»، «تصنیف صبحگاهان»، «ساز و آواز (مثنوی)» و «رنگ» است که از بیپ تونز در دسترس قرار گرفته است.

محمد باقر زینالی (کمانچه)، علی اکبر داداش زاده (عود)، سعید جلالیان (تنبک) و خشایار پارسا (سنتور) به عنوان نوازنده در این آلبوم در کنار حامـد جوکـار (سرپرست گروه و نوازنده تار)، مهدی شهسوار (خواننده) و رکن‌الدین مختاری (آهنگساز) به هنرنمایی پرداخته اند.

بارید بهترین آهنگسازی به «گفت و شنید» و «گرند کنسرتو»

j26

هیات داوران سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در بخش بهترین آهنگسازی، پیمان سلطانی را برای آلبوم گفت و شنید و همچنین علیرضا مشایخی را برای آلبوم گرند کنسرتو، به عنوان برترین آهنگسازهای این دوره معرفی کرد.

در بین نامزدها، افرادی چون:  احمد پژمان برای آلبوم  دیورتیمنتو/ پیمان سلطانی برای  آلبوم  گفت و شنید/ هوشنگ کامکار برای آلبوم  باغ های پژمان/ پویا بابا علی برای آلبوم  سفر به خویشتن/ علیرضا مشایخی برای آلبوم  گرند کنسرتو حضور داشتند.

گفتنی است، هیات داوران در این بخش، لوح تقدیری به علی جعفری ویان برای نوازندگی آلبوم «سفر به خویشتن» و یاسمن مشکوری برای نوازندگی آلبوم «سفر به خویشتن» اعطا کردند.

j11
روی جلد آلبوم گفت و شنید به آهنگسازی پیمان سلطانی

آلبوم موسیقایی «گفت و شنید» به آهنگسازی پیمان سلطانی، خوانندگی غلامرضا رضایی و سعید ادیب و خوانش یارتا یاران و همراهی نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان، مهر ماه ۹۵ در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار گرفته بود.

آفرینش، نجوا، ستایش، سرود عشق، صبر، شکوه، امید، شهسوار، حسرت، هم نفس، گمشده و فریاد قطعاتی هستند که در این آلبوم موسیقایی برای دوستداران موسیقی ایرانی ارائه شده است.

ضمن اینکه بهمن رجبی تمبک،  علیرضا دریانی کمانچه، قیچک آلتو، حسین مرشد پور سازهای کوبه ای، مانی مرادریان ضرب زورخانه، محبوبه یاسینی، آتیه سعادتمند بحری، مقتدا افشار، مهدی تبریزی و حامی حقیقی گروه هم آوایان دیگر عوامل اجرایی این اثر موسیقایی هستند. رضا همتی راد هم نقاشی پرتره نظامی در جلد آلبوم را به عهده داشته و طراحی گرافیک را هم پیمان سلطانی انجام داده است.

باربد دستگاهی بی کلام به آلبوم درنگ رسید

باربد آهنگسازی دستگاهی بی کلام در سی و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر، به بهزاد رواقی برای آلبوم درنگ تعلق گرفت، هم چنین لوح تقدیر هیات داوران به بهاره فیاضی بخاطر آلبوم روشنا اعطا شد.

j12
تصویر روی جلد آلبوم درنگ

نامزدهای این بخش عبارت بودند از:  فردین کریم خاوری برای آلبوم طره گیسو/ بهاره فیاضی برای آلبوم روشنا/ عیسی غفاری برای آلبوم ردیف نو/ آزاده احمدی برای آلبوم تا برویند شوق ها/ بهزاد رواقی برای آلبوم درنگ

 آلبوم رنگ،  با هنرمندی بهزاد رواقی (آهنگساز و نوازنده‌ی تار) و فرهاد صفری (نوازنده‌ی تمبک) به مخاطبان موسیقی در اسفند ۹۴ معرفی شد.

در این اثر که با نگرشی آزاداندیشانه به موسیقی کلاسیک ایرانی آهنگسازی شده، استفاده از سازهای کوبه‌ای ابداعی مانند زجل، باژنگ و کارنگ باعث ایجاد نوآوری در تنوع صوتی همراهی‌کننده نوای تار شده است.

آلبوم‌های «سفر به خویشتن» و «درنگ» توسط نشر «پردیس موسیقی معاصر» منتشر شده است.

تیزر آلبوم درنگ را در زیر مشاهده کنید.

باربد بهترین آهنگسازی بخش ایرانی دستگاهی با کلام به آلبوم جان و دل

در بخش بهترین آهنگسازی ایرانی دستگاهی با کلام، در میان ۵ نامزد معرفی شده این بخش، هیات داوران سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، نوید دهقان را بخاطر آلبوم از جان و دل، مستحق دریافت باربد اعلام کرد.

j27
تصویری قدیمی از مراسم رونمایی از آلبوم جان و دل

در ابن بخش، افرادی همچون: مهدی حاج قاسمی برای آلبوم اجاق سرد/نوید دهقان برای آلبوم از جان و از دل/ احسان ذبیحی فر برای آلبوم ابرو کمان/ صادق موسوی برای آلبوم لب خوانی/ مهدی پناهی برای آلبوم گل بایوم حضور داشتند.

j28
عقیلی و همسرش در جشنواره موسیقی فجر

تعدادی از قطعات سی‌دی لوح اول آلبوم «از جان و از دل» عبارتند از «تا باز نیایی» با شعری از «علیرضا خیابانی»، «زلال»، «دیوانه» با شعر علیرضا خیابانی، تکنوازی تار، «صهبای بهار» با شعر علیرضا خیابانی، و «از دورها» است؛ هم چنین تعدادی از قطعات سی.دی لوح دوم عبارتند از «دل ستان» با شعر علیرضا خیابانی، «ساز و آواز» شعر سعدی، اقبال لاهوری، «ساقیا» با شعر علیرضا خیابانی، «یاد» و «از جان و از دل» است.

j13
گروه موسیقی قمر به سرپرستی نوید دهقان

نوید دهقان در آلبوم «از جان و از دل» به غیر از آهنگسازی این اثر و سرپرستی گروه موسیقی «قمر» تکنوازی ساز کمانچه را نیز برعهده داشته است؛ در این اثر موسیقایی بهزاد رواقی با ساز تار و علیرضا گرانفر با ساز سنتور به تکنوازی پرداخته‌اند و حریر شریعت‌زاده نیز با پیانو هم‌نواز آواز بوده است.

اعضای گروه موسیقی «قمر» که نوید دهقان را در آخرین اثرش همراهی کرده‌اند، عبارتند از بهزاد رواقی ـ نوازنده تار، حمید بهروزی‌نیا ـ نوازنده تار، علیرضا گرانفر ـ نوازنده سنتور، بابک غسالی ـ نوازنده عود، شاهین صفایی ـ نوازنده بم‌تار، حسین محمد حسینی ـ نوازنده نی، نسیم اربابی ـ نوازنده کمانچه، سارا هستی ـنوازنده کمانچه، نیلوفر شهبازی ـ نوازنده کمانچه آلتو، مهزاد خردمند ـ نوازنده کمانچه آلتو، فرهاد صفری ـ نوازنده تنبک و باژنگ و شهریار نظرب ـ نوازنده دف و دایره.

روایت تصویری از اختتامیه جشنواره موسیقی ۹۵ را در ادامه مشاهده کنید.

j14
ساز سنتی بانوان نوازنده در اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی فجر
j15
حضور مقامات کشوری در مراسم اختتامیه
j16
حضور چهره های نام آشنای موسیقی و رسانه ملی در استیج مراسم اختتامیه
j17
ساز بانوان نوازنده با لباس سنتی در اختتامیه جشنواره سی و دوم

j18

j19
اجرای گروه های موسیقی سنتی در مراسم اختتامیه

j20

در این مراسم از محمدرضا شجریان به‌عنوان پهلوان آواز ایران و پدر معنوی موسیقی آوازی یاد و برای او آرزوی سلامتی شد. همچنین با اشاره به این‌که فرهاد فخرالدینی پایه‌گذار ارکستر ملی بوده است، از تلاش‌های او برای این ارکستر تشکر شد.

j22
اجرای ارکستر ملی در مراسم اختتامیه

نقطه پایان اختتامیه سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، اجرای ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان بود. در این بخش، قطعه «آوار» به‌دلیل وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو و چند قطعه به خوانندگی علیرضا افتخاری اجرا شد.

j23
اجرای علیرضا افتخاری در مراسمم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

در پایان نیز حکم مدیر سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر برای بار سوم توسط علی مرادخانی – معاون هنری وزارت ارشاد – به نام حمیدرضا نوربخش زده شد.

چه کسانی به اختتامیه آمدند؟

j24

از یک ساعت پیش از آغاز مراسم اختتامیه، بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی پشت درهای تالار وحدت جمع شده بودند و به‌دنبال بلیت می‌گشتند.

امسال برخلاف سال گذشته، فرش قرمزی برای هنرمندان و مهمانان ویژه مراسم اختتامیه پهن نشده بود. از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به هوشنگ کامکار، حسین فریدون، وحید تاج، محمد سریر، عباس خوشدل، حجت‌الاسلام مازنی، نوید دهقان، رامین بهنا، مظفر شفیعی، حسین علیشاپور، بابک چمن‌آرا، پویا نیکپور، فرهاد هراتی، فروغ بهمن‌پور، بیژن بیژنی، علی‌اکبر صفی‌پور، پوریا اخواص، ناصر ایزدی، علی رستمیان، فاضل جمشیدی، وارطان ساهاکیان، حمیدرضا عاطفی، علی مرادخانی، فرزاد طالبی، علی حسابی، رضا خرم و آریا عظیمی‌نژاد اشاره کرد. اجرای این مراسم برعهده سیدعباس سجادی بود.

به نظر شما، دلیل محبوبیت امیر بی گزند محسن چاوشی چیست؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • حميد بهمن ۳, ۱۳۹۵

    به نظر من خیلی جذابه البوم محسن ✌️?? زیبا و با حس خونده
    از این گزارش جذاب و ویدیوهای قشنک سپاسگزارم ??

  • موسوی بهمن ۳, ۱۳۹۵

    لباس های رستاک فوق العاده هستش
    حق محسن بود

  • پویا بختیاری بهمن ۳, ۱۳۹۵

    تبریک به محسن عزیز
    خیلی گزارش جالبی بود. مخصوصا تونستم همه آلبوم رو گوش کنم. کار قشنگی کردین

  • سهراب بهمن ۴, ۱۳۹۵

    من خیلی این آهنگ رو دوست دارم
    عالیه
    از اینا بیشتر بزارید

  • پژمان بهمن ۵, ۱۳۹۵

    یکی دیگر از باند های مملکت مافیایی ما دور هم جمع شده و به هم جایزه میدهند و از هم تجلیل میکنند
    خوشم میاد لامصب همه چیز این مملکت انحصاری و باند بازی ست .. از اون بالا بالاها تا شهرداری بگیر تا دانشگاه ها و ادارات … تا سینما و همینطور موسیقی .. توی همشون یک تعداد مشخصی آدم هستند که همه چیز رو در اختیار دارند و از هم حمایت میکنند و صد البته جلو ورود افراد دیگر به گروه خودشون را میگیرند …
    تو جاهای دیگه همین که موسیقی کار کنی کافیه .. بعد میری تو مکان های عمومی اجرا میگذاری ، طرفدار جلب میکنی و البوم انتشار میدی .. اینجا چی ؟ هیچی .. برای البوم ، اجرا ، شعر ، همه چی مجوز میخواد .. از طرفی برای کنسرت و انتشار آلبوم به شهرت احتیاج هست … اگر تو باند موسیقی نباشی فرآیند مجوز گیری میشه یک روند طولارنی عذاب آور .. برای انتشار هیچ ناشری باهات همکاری نمیکه میگه معروف نیستی .. برای اجرای زنده مشکل داری .. تو این مراسم ها جایی برای اجرا بهت نمیدن میگن جای معروف هاست .. خلاصه که میبینی که یک تعداد آدم هستند که شهرت ، روابط ، مقبولیت ، پول ، کنسرت ، تایید ارشاد .. همه چی دارند ( که اینجا جمع شدن و به هم جایزه میدن ) … یک تعداد بسیار بیشتری آدم هر چی دست و پا میزندد نمیتونند هیچ کدوم از اینها رو به دست بیارند …

    • نریمان ابطحی بهمن ۵, ۱۳۹۵

      دقیقا حرفتون درسته. باند بازی در موسیقی زیاده. اما خوب صدای این محسن هم خوب بوده. معروف شده. به نظر من بهترین صدای جشنواره امسال همین بود. البته خوب خیلی ها هم شرکت نکرده بودن.
      مرسی که روزیاتو خبرش و کلیپ رو گذاشت.