۲۵ عامل موثر و شگفت آور در رساندن شما به موفقیت های مالی و شغلی [بخش اول]

۲۵ عامل موثر و شگفت آور در رساندن شما به موفقیت های مالی و شغلی [بخش اول]

درست است که تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر جهان خواهند توانست در روند موفقیت های آینده زندگی افراد تاثیراتی بگذارند با این حال با مطالعه این نوشته خواهید دید که عوامل مداخله گر دیگری نیز می تواند موثر باشند.

از ماه تولدی که در آن متولد شده اید تا شخصیت دوست داشتنی و خندان شما می تواند در کسب موفقیت هایی در آینده موثر باشند.

در بخش نخست این نوشته به بررسی ۱۳ عامل متعجب کننده و مداخله گر پرداخته خواهد شد که در میزان موفقیت های شغلی افراد در مسیر زندگی حرفه ای آنها تاثیر فراوانی داشته. ۱۲ مورد دیگر را در قالب بخش دوم به اطلاع تان خواهیم رسانید. با ما همراه باشید:

کودکان مبارزه گر که با قوانین مبارزه می کنند، عمدتا در بزرگسالی به درآمدهای بالایی دست پیدا می کنند. 

1
«دونالد ترامپ» به دلیل مشکلات رفتاری که داشت در ۱۳ سالگی به مدرسه نظامی فرستاده شد.

مطالعات اخیر نتایجی را در مورد میزان جنگجویی و داشتن روحیه مبارزه طلبی افراد با درآمد بالا در بزرگسالی بدست آورده.

در سال ۱۹۶۸ میلادی، از نزدیک به ۳۰۰۰ نفر که ساکن لوگزمبورگ بودند، تست هوش گرفته شد و از آنها سئوالاتی در مورد نوع احساس آنها در رفتن به مدرسه پرسیده شد. معلمان این دانش آموزان نیز در مورد آنها نکاتی را یادداشت کردند. محققان تاریخچه خانوادگی این دانش آموزان را نیز در نظر گرفتند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی، محققان برای آنکه به موفقیت های شغلی و درآمدهای این افراد پی برده باشند به بررسی مجدد این داده ها پرداختند. آنها توانستند با ۷۴۵ دانش آموز از آن فهرست که حدود ۵۲ سال داشتند ارتباط برقرار کنند. چندان تعجب برانگیز نبود که دانش آموزانی که بیشتر درس می خواندند، مشاغل بهتری داشتند.

اما محققان متعجب شدند زمانی که دریافتند صرفنظر از ضریب هوشی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی خانواده و میزان تحصیلات، دانش آموزان مبارزه طلب و قانون شکن درآمدهای بالاتری داشتند.

انتظارات بالای والدین از فرزندان شان می تواند منجر به درآمد بالاتر و کسب موفقیت های بیشتری از سوی فرزندان شان شود

2
«ایوانکا ترامپ» در مصاحبه ای با «بیزنس اینسایدر» می گوید که پدرش به او آموخته بود که برای خود هدف های برجسته ای را برگزیند.

مطالعات انجام شده توسط پروفسور «نیل هافون» که در سال ۲۰۰۱ میلادی بر روی ۶۶۰۰ دانش آموز انجام پذیرفت نشان داد که انتظار والدین از فرزندان شان می تواند نقش بسیار موثری در دستاوردهای آنها داشته باشد.

پروفسور هافون می گوید والدینی که در برنامه زندگی خود و صرفنظر از توانایی های مالی شان برای فرزندان خود برنامه ریزی برای ورود به دانشگاه داشتند، به این توفیق دست پیدا کردند.

با انجام آزمون های استاندارد در این زمینه نشان داده شد که ۷۵ درصد از کودکانی که به دانشگاه راه پیدا کردند آنهایی بودند که تصور می شد از طریق والدین به دانشگاه فرستاده شوند اما این گروه بدترین عملکرد را داشتند این در حالی بود که ۹۶ درصد از دانش آموزانی که توسط والدین شان از آنها انتظار ورود به دانشگاه می رفت به دانشگاه راه پیدا کنند بهترین عملکرد را از خود نشان دادند.

زمانی که از کودکی انتظار می رود که به موفقیتی دست پیدا کند این امر همچون رسالتی در آن کودک نقش خواهد بست و در بسیاری از موارد سبب رسیدن او به آن انتظار خواهد شد.

ازدواج کردن برای زنان درآمد کمتر و برای مردان درآمد بیشتری را به همراه خواهد داشت

16
باراک و میشل اوباما بیش از دو دهه است که ازدواج کرده اند.

مطالعات اخیر نشان داده که مردانی که ازدواج می کنند عمدتا درآمدشان افزایش پیدا می کند از طرف دیگر زنان پس از ازدواج درآمدشان کاهش پیدا می کند.

درآمد سالانه مردانی که ازدواج کرده اند در مقایسه با مردان مجرد و خصوصا در سنین میان ۲۸ تا ۳۰ سال، حدود ۱۵.۰۰۰ دلار تخمین زده شده. مردان بین ۴۴ تا ۴۶ ساله متاهل هم چیزی در حدود ۱۸.۸۰۰ دلار درآمد سالانه آنهاست.

زنان بین ۲۸ تا ۳۰ ساله متاهل حدود ۱.۳۴۹ دلار درآمد سالانه شان بوده و و در میان زنان متاهل بین ۴۴ تا ۴۶ سال این رقم کمتر از ۱.۴۶۵ دلار است.

ماه تولدتان هم می تواند در کسب درآمد شما نقش داشته باشد

3
«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا متولد ماه اکتبر است.

در ارتباط با ماه و تاریخ تولد افراد مطالعاتی انجام شده و نشان داده که بسیاری از بازیکنان حرفه ای هاکی متولد ماه های ژانویه، فوریه و مارچ هستند. (فواصل دی تا فروردین ماه)

این فرضیه وجود دارد که کودکانی که در نزدیک ترین ماه ها به برگزاری مسابقات هاکی کانادا که در اول ژانویه است متولد شده اند، از توانایی های بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.

هچنین مطالعه مشابهی نشان داده که افراد متولد ماه ها ژوئن و جولای عمدتا مدیران بهتری خواهند بود.

اینکه فرزند چندم خانواده هستید نیز می تواند در شخصیت و پیشرفت های شما تاثیرگذار باشد

4
«اپرا وینفری» فرزند نخست خانواده بود.

مطالعات فراوان نشان داده که فرزندان نخست خانواده عمدتا آمال و آروزهای بزرگ تری دارند، رقابت طلب تر هستند و در انجام کارها مهارت بیشتری دارند.

در مطالعه سال ۲۱۰۳ میلادی با بررسی بین المللی داده های بدست آمده از ترتیب تولد کودکان در خانواده، نشان داده شد که بچه های نخست عمدتا از ضریب هوشی بالاتری برخودار هستند.

این روند می تواند به انتظار بالای مادران از فرزندان نخست شان وابسته باشد که مایل هستند فرزندان اول شان به بالاترین توفیقات دست یابند.

بر خلاف فرزندان نخست، فرزندان آخر عمدتا خلاق تر و بامزه تر از سایر فرزندان آن خانواده هستند که می تواند سبب شود در آینده کارهای خلاقانه یا سطحی متوسط از مدیریت را عهده دار شوند.

در نهایت مطالعات نشان داده که تک فرزندان خودمحورتر و جوینده موفقیت هستند و به دلیل تنها بودن در خانواده به بلوغ خوبی دست یافته اند. آنها می توانند همچون فرزندان نخست خانواده عمل کنند با این تفاوت که نسبت به فرزندانی که دارای خواهر یا برادر هستند از سطح رضایت کمتری برخوردارند.

اگر اسم تان برای تلفظ کردن راحت تر باشد، دیگران بیشتر طرفدار شما خواهند بود

5
«مارک کوبن» را به راحتی می شد صدا زد.

در مطالعه ای که در دانشگاه نیویورک انجام پذیرفت نشان داده شد افرادی که نام آنها برای تلفظ کردن آسان تر است در محل کار از موقعیت های بهتری برخوردار هستند.

یکی از روانشناسان به نام «اَدم آلتر» در این مورد به Wired چنین توضیح می دهد: “زمانی که اطلاع یا داده ای را راحت تر تلفظ کنیم می توانیم آن را آسان تر درک کرده و علاقه بیشتری به آن داشته باشیم.”

آلتر در انجام مطالعات بیشتر در این باره به این نتیجه دست یافت که حتی نام شرکت ها هم می تواند سمبلی برای چگونگی عملکرد آنها باشد.

علاوه بر همه اینها در مطالعه انجام شده در دانشگاه Marquette اسامی که چندان منحصربفرد نیستند دوست داشتنی تر تلقی می شوند. افرادی که اسامی رایج تری دارند راحت تر استخدام می شوند و کسانی که نام های عجیب و غریب و نه چندان معمول دارند شانس کمتری برای استخدام خواهند داشت.

تمایل افراد قدبلندتر به کسب درآمد بالاتر بیشتر و به نظر می رسد شایستگی های آنها نیز بیشتر باشد

6
مدیر سابق اپل، «استیو جابز» بلندتر از ۱۸۳ سانتیمتر بود.

در مطالعات سال ۲۰۰۴ میلادی، نشان داده شد افراد بلندتر درآمد بیشتری کسب می کنند. بر اساس این مطالعه افرادی که قدشان حدود ۱۸۳ سانتیمتر بود در یک دوره ۳۰ ساله و در مقایسه با افرادی که ۱.۶۸ سانتیمتر بودند، نزدیک به ۱۶۶.۰۰۰ دلار درآمد داشتند.

مدرسه دولتی یا خصوصی؟ تحقیقات نشان داده که هرچه هزینه بیشتری برای مدارس پرداخته شود، همیشه بهترین نتیجه عاید نمی شود

7
«وارن بافت» میلیاردر به مدرسه دولتی می رفت.

پژوهش ها نشان داده اند که مدارس دولتی بهتر عمل می کنند. دو پروفسور دانشگاه الینویز به نام های «کریستوفر و سارا لوبینسکی» در کتاب خود متعجبانه به این نکته اشاره کرده اند.

بر اساس این مطالعه دانش آموزان مدارس خصوصی که از خانواده های ثروتمندتر آمده اند، به طور کلی عملکرد خوبی دارند اما زمانی که پای تدریس ریاضیات به میان می آید، مدارس عمومی بهتر عمل می کنند چرا که معلمان این مدارس با آخرین متدهای آموزشی به روز شده اند.

عملکرد و نتایج ریاضیات دوران دبیرستان تان می تواند درآمد آینده شما را پیش بینی کند

9
«استیو بالمر» مدیر اجرایی سابق ماکروسافت، در درس ریاضیات و در دوره دبیرستان عملکرد بسیار خوبی داشت.

اگر در مواقعی تصور می کنید که باید از کلاس جبر فرار کنید این می تواند دلیل خوبی برای انجام ندادن این کار باشد. هرچقدر عملکرد بهتری در زمینه ریاضیات کسب کنید، می توانید در آینده زندگی خود درآمد بیشتری را کسب کنید.

مطالعات نشان داده که دانش آموزانی که عملکرد بهتری در دروس جبر و هندسه داشته اند به طور متوسط درآمدی مابین ۱.۳۰ تا ۱.۶۶ دلار در ساعت را بدست آوردند که می تواند مبلغ ۶۶ دلاری مازادی را نیز در ۴۰ ساعت کار هفته ای برای آنها به همراه داشته باشد.

دانش آموزان موفق در ورزش، در تحصیلات آکادمیک هم عملکرد بهتری دارند

10
«برایان موینیهان»، مدیر اجرایی «بنک آف امریکا» در دوران دبیرستان خود از ورزشکاران حرفه ای بود.

تمرین مداوم و شرکت در ورزش های گروهی می تواند به عملکرد بهتر آکادمیک منجر شود. در یک مطالعه که در مدرسه «آنجلز یونیفاید» به انجام رسید دانش آموزانی که ورزشکار هم بودند ۲۱ روز بیش از سایر دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا می کردند و معدل بین ۰.۵۵ تا ۰.۷۴ بیش از سایر دانش آموزان بدست آوردند.

در مطالعه دیگری، نشان داده شده دانشجویانی که به طور مداوم ورزش می کردند، نمرات بهتری را کسب کردند و همچنین دانش آموزانی که بیشتر درس می خواندند، بیشتر به انجام تمرین های مداوم می پرداختند.

خدمت سربازی نیز می تواند توانمندی های مدیریتی افراد را بهتر شکل دهد

11
مدیر اجرایی سابق «جی اِم» آقای «دنیل اَکرسون» ۵ سال در خدمت نیروی دریایی بود.

بر اساس داده های «ورکینگ پیپِر» از مرکز مطالعه National Bureau of Economic، نشان داده شده که کسانی که دوران خدمت سربازی را سپری کرده اند می توانند مدیران بهتری باشند. اینکه بدانید که فردی خدمت نظام را سپری کرده می تواند در روش مدیریتی او دیدگاهی را در اختیار شما قرار دهد.

نویسندگان پژوهش های مرتبط به این نتیجه دست یافته اند که مدیران ارشدی که دوران سربازی را گذرانده اند از نظر مالی محافظه کارتر عمل می کنند. همچنین آنها کمتر درگیر کلاهبرداری در امور شرکتی می شوند و می توانند در دوران سخت و رکود شرکت یا کارخانه عملکرد بهتری داشته باشند.

مطالعات انجام شده، ارتباط میان این جریان را نشان می دهد اما لزوما یکی نمی تواند دیگری را پوشش دهد.

عادات سلامت خواب می تواند به کسب نمرات بهتر کمک کند

12
موسس «هافینگتون پست»، خانم «آریانا هافینگتون» از طرفداران پروپا قرص خواب خوب شبانه است.

مطالعات نشان داده که داشتن خواب مناسب و کافی می تواند در بدست آوردن دانش بهتر در حین آموختن موثر باشد.

تحقیقات نشان داده اند که هرچقدر دانش آموزان کمتر بخوابند در کلاس و ارزیابی های کلاسی عملکرد ضعیف تری از خود نشان خواهند داد. بر اساس یکی از این مطالعات، دانش آموزانی که نمرات سی، دی یا اِف را دریافت می کنند، به طور متوسط ۲۵ دقیقه از دانش آموزانی که نمرات ممتاز یعنی اِی و بی را دریافت می کنند کمتر می خوابند.

همچنین عوامل محیطی و بیرونی می توانند در میزان خواب کم دانش آموزان تاثیر بگذارند.

رئسا عمدتا نسبت به کارمندانی که صبح زود در محل کارشان حاضر می شوند، تمایل بیشتری دارند

13
«تیم کوک» مدیر اجرایی اپل اغلب اوقات ایمیل های خود را ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح می فرستد.

مطالعات نشان داده اند که کارمندانی که صبح ها به موقع و زودتر در محل کار حاضر می شوند عمدتا به عنوان افراد با وجدان تر شناخته می شوند. چنین افرادی درآمد بهتری نیز در مقایسه با کارمندانی که دیر می آیند دارند.

اگرچه کارمندانی که زودتر در محل کار حاضر می شوند زودتر هم محل کارشان را ترک می کنند با این حال همان دیدگاه مثبت نسبت به آنها وجود دارد.

در کل مطالعات نشان داده اند که کارمندانی که زودتر در محل کار حاضر می شوند عمدتا با وجدان تر تلقی می شوند و عملکرد بهتری را نیز نسبت به سایر کارمندان در انجام وظایف خود دارند.

این روند در مورد کارمندانی که کارشان از ساعت ۷ صبح آغاز می کنند و ۳ بعداز ظهر به پایان می رسانند در مقایسه با کارمندانی که ساعت ۱۱ صبح تا ۷ بعدازظهر کار می کنند نیز وجود دارد. (اگرچه هر دوی این گروه به یک اندازه کار کرده اند)

در واقع کارمندانی که صبح زودتر کارشان را آغاز می کنند عمدتا بیشتر در معرض دید رئیس خود قرار دارند.

در بخش دوم این نوشته نیز ما را همراهی کنید.

منبع: businessinsider
بدون نظر

ورود