نگاهی به درون دهکده ای که قرار است نسل بشر را هنگام پایان دنیا حفظ کند

نگاهی به درون دهکده ای که قرار است نسل بشر را هنگام پایان دنیا حفظ کند

جنگ و درگیری، مسئله ای است که تمامی نسل های بشر با آن درگیر بوده اند. این پدیده به خاطر طمع و حرص حاکمان به سرزمین های دیگر، از هزاران سال پیش تا به امروز ادامه داشته و بعدها نیز شاهد آن خواهیم بود. جنگ به غیر از آوارگی و بدبختی هیچ چیز دیگری برای ملت ها به ارمغان نمی آورد و خسارات جبران ناپذیری به جا می گذارد.

یکی از مسائلی که در این دوران مطرح می گردد، پیدا کردن سرپناهی مناسب برای در امان ماندن از حملات احتمالی است. به علاوه، این اماکن تنها برای جنگ استفاده ندارند و اگر بلایی طبیعی نیز نازل شود، می توان از آن ها بهره گرفت.

موضوع پناهگاه از دیرباز مورد توجه بوده و دولت ها همواره به آن فکر کرده اند. اما شرکتی به نام «Vivos Group» ابتکاری جالب در این زمینه به خرج داده است. این کمپانی کالیفرنیایی، دهکده ای متشکل از چندین پناهگاه ساخته تا مردم بتوانند در مواقع خطر، از آن ها استفاده کنند. البته این را در نظر داشته باشید که به علت قیمت بالا، تنها خانواده های ثروتمند می توانند در این پناهگاه ها ساکن شوند.

این دهکده می تواند ۵ هزار نفر را درون خود جای دهد و سنگین ترین انفجارها را تاب بیاورد. تصاویر و توضیحات زیر، شما را با پناهگاه های مذکور آشنا خواهند نمود؛ پیشنهاد می دهیم آن ها را ببینید و مطالعه کنید.

900-w700
این مکان برای بقای مردم و شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.
901-w700
دهکده ساخت vivos دارای ۵۷۵ پناهگاه است که از فولاد و بتن ساخته شده اند.
902-w700
این مجموعه که در داکوتای جنوبی قرار دارد، نخستین بار به دست مهندسان ارتش در سال ۱۹۴۲ میلادی ساخته شد و برای نگهداری مواد منفجره و مهمات مورد استفاده قرار می گرفت.
903-w700
از سال ۱۹۶۷ میلادی به بعد، این مکان دیگر کاربردی نداشت. سال گذشته vivos تصمیم گرفت در دهکده پناهگاه هایی ایمن و مستحکم بنا کند.
904-w700
اندازه سازه ها در عرض ۸ متر و در طول ۱۸ الی ۲۴ متر است. در این پناهگاه ها اتاقی مملو از آذوقه وجود دارد که می تواند نیاز افراد را برای یک سال تامین کند.
905-w700
خریداران پناهگاه خود را با همان شرایطی که دارد (بدون لوله کشی، برق و تصفیه هوا)، قبول می کنند. آن ها می توانند از پیمانکاران و یا خدمات شرکت برای فراهم کردن شرایط بهره بگیرند. شرکت پیش بینی می کند هزینه به کار گیری امکاناتی مانند قفل داخلی، دریچه های هوا، ژنراتور، مخزن سوخت، سیم کشی برق و آب گرم کن، تقریبا ۱۲ هزار دلار باشد. برخی امکانات دیگر مانند منبع ذخیره برق، می تواند ۲۰ هزار دلار بیشتر روی دست شما خرج بگذارد.
906-w700
ممکن است برخی خریداران قصد نداشته باشند این مکان موقت را به خانه ای لوکس تبدیل نمایند. تصویر بالا، چگونگی جایگزین شدن پنجره ها با صفحات ال ای دی را نشان می دهد.
907-w700
در این رندر، ما خانه ای سه خوابه همراه با آشپزخانه، هال، کمد و سینمی خانگی را مشاهده می کنیم. درب پناهگاه برای استفاده به عنوان گاراژ به اندازه کافی بزرگ نیست.
908-w700
برخی امکانات رفاهی مانند کارکنانی برای تامین امنیت، نگهداری و سایر موارد دراین منطقه وجود دارند. Vivos همچنین قصد دارد تا پاییز سال آینده میلادی، یک فروشگاه نیز در دهکده تاسیس کند.
909-w700
این شرکت تصمیم گرفته یکی از پناهگاه ها را به مدرسه و سالن تمرینی تبدیل نماید. البته قرار نیست شرکت وظیفه آموزش را به عهده بگیرد و تنها فضای آن را فراهم خواهد کرد.
910-w700
پناهگاه ها به صورت ۹۹ ساله و سالی ۱۰۰۰ دلار اجاره داده می شوند. به علاوه، مبلغ ۲۰ هزار دلار نیز باید به عنوان سپرده در اول کار پرداخت گردد.
911-w700
شرکت در حال حاضر نخستین رزرو ها را می گیرد و قصد دارد بعد از ذوب شدن برف ها، در بهار سال آینده تورهایی در این منطقه برگزار نماید. نخستین مستاجران می توانند تابستان سال آینده در پناهگاه ها ساکن شوند.
912-w700
شما نمی توانید هیچ گونه قیمتی بر روی آرامش ذهنی و روانی بگذارید.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود