ایستگاه قطاری در ژاپن که یک درخت ۷۰۰ ساله در خود دارد

ایستگاه قطاری در ژاپن که یک درخت ۷۰۰ ساله در خود دارد

در حومه شمال شرقی شهر اوساکا در کشور ژاپن یک ایستگاه قطار وجود دارد که نماد همزیستی انسان و طبیعت به شمار می رود. بارزترین دلیل اثبات این موضوع نیز وجود یک درخت عظیم و کهنسال کافور است که در بخش مرکزی ایستگاه زندگی می کند.

نیروهای رسمی کشور اعتقاد دارند که این درخت حدود ۷۰۰ سال عمر دارد و همیشه مورد محبت و توجه انسان ها قرار داشته، البته گاهی با خرافه هایی هم همراه بوده است.

ایستگاه قطار کایاشیما در سال ۱۹۱۰ میلادی درست در کنار این درخت کهنسال گشایش یافت. ۶۰ سال بعد، به دلیل افزایش جمعیت، مقامات منطقه طرح بزرگ سازی و وسعت بخشی به این ایستگاه را در دستور کار خود قرار دادند. به همین خاطر، تصمیم بر این شد تا درخت پیر قطع شود.

اما هر کسی که برای بریدن این درخت اقدام می کرد، به یک اتفاق ناگوار دچار می شد. به طور مثال، یکی از افرادی که قرار بود یک شاخه از این درخت را قطع کند، در عصر همان روز به تب شدید مبتلا شد. بقیه هم شاهد دودی بودند که از پائین درخت بلند می شده.

پس از مشاهده چنین رویدادهایی، مردم این درخت را مقدس خوانده و به این باور رسیده بودند که قطع کردن آن یک گناه بزرگ محسوب می شود. به دنبال همین باورهای خرافی، دولت تصمیم گرفت تا نقشه ایستگاه را به گونه ای تغییر دهد که درخت ۷۰۰ ساله در جای خود باقی بماند.

ساخت و ساز ایستگاه در سال ۱۹۷۳ آغاز شده و در سال ۱۹۸۰ به پایان رسید.

در ادامه می توانید همزیستی مسالمت آمیز درخت و ایستگاه را مشاهده کنید.

1

2

3

4

5

6

7

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود