«جان هرت» بازیگر فیلم های هری پاتر و بیگانه در سن ۷۷ سالگی درگذشت

«جان هرت» بازیگر فیلم های هری پاتر و بیگانه در سن ۷۷ سالگی درگذشت

«جان هرت» بازیگر سرشناس سینمای آمریکا، دیشب در سن ۷۷ سالگی درگذشت. وی که از دو سال پیش به سرطان پانکراس مبتلا بود، در سال ۲۰۱۵ توسط ملکه انگلیس به کسب مقام شوالیه مفتخر گشت. وی از خود دو پسر به چا گذاشته است. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به زندگی شخصی و هنری او داشته باشیم.

آقای هرت سال ۱۹۴۰ میلادی در دربی شایرِ چستر فیلد به دنیا آمد. مادرش یک مهندس بود که به صورت تفننی و تفریحی به بازیگری می پرداخت. پدر او نیز در زمینه علم ریاضی فعالیت می کرد. والدین هرت به او سخت می گرفتند و اجازه نمی دادند که وی به تماشای فیلم ها برود و با دیگر بچه ها بازی کند.

او در سن ۸ سالگی به مدرسه مذهبی فرستاده شد و در آنجا پس از تماشای بازی «الک گینس» در فیلم اولیور توئیست، علاقه زیادی به بازیگری پیدا کرد. وی در ۱۲ سالگی به مدرسه ای دیگر – جایی که والدینش او را برای پیگیری بازیگری سرزنش می کردند – فرستاده شد. آن ها سعی داشتند جان را متقاعد کنند که حرفه معلمی هنر را دنبال کند. آقای هرت قبل از آن که به مدرسه هنرهای دراماتیک برود، دیپلمش را در همین رشته گرفت.

John-Hurt-as-Ollivander-in-Harry-Potter-w700

او در دهه ۱۹۶۰ میلادی دوران حرفه ایش را آغاز نمود و نخستین نقش بزرگ خود را در فیلم «مردی برای تمام فصول» بازی کرد. هرت موفق شد برای بازی در فیلم های «قطار سریع السیر نیمه شب» و «مرد فیل نما»، دو بار جایزه گلدن گلوب را از آن خود کند. وی برای فیلم دوم توانست نامزد اسکار شود، اما دستش از جایزه کوتاه ماند.

«بیگانه» دیگر اثری مشهوری است که جان هرت در آن به ایفای نقش پرداخته بود. «۱۹۸۴»، «توپ های فضایی» و «تاریخ جهان: بخش اول»، دیگر آثاری هستند که آقای هرت در آن ها شرکت داشت. او در سال های اخیر با حضور در فیلم های هری پاتر و ایفای نقش «گریک الیوندر» توانست بار دیگر نامش را بر سر زبان ها بیاندازد. در کارنامه وی حضور در فیلم هایی مانند «دکتر هو»، «برف شکن» و «پسر جهنمی» نیز به چشم می خورد.

جان هرت علاوه بر هنرپیشگی، در زمینه دوبله و صدا نیز فعالیت داشت. او در سال ۱۹۷۸ میلادی به جای شخصیت آراگورن در نسخه کارتونی ارباب حلقه ها سخن گفت و در آثار دیگری مانند «Watership Down» و مجموعه تلویزیونی «مرلین» نیز به صدا پیشگی پرداخت. آقای هرت صدایی زیبا داشت که از آن برای روایت فیلم هایی مانند «داگویل»، «عطر: داستان یک آدمکش» و «تیگر» بهره گرفت.

علی رغم درگذشت این بازیگر سرشناس، او در ۴ فیلم «شب خوب»، «پوشش داماسکوس»، «نام من لنی است» و «ساعت تاریکی» که بعدا اکران می شوند، حضور خواهد داشت.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود