۱۰ کاربرد بسیار جالب کوکاکولا که احتمالاً آنها را نمی دانستید

۱۰ کاربرد بسیار جالب کوکاکولا که احتمالاً آنها را نمی دانستید

در این مطلب استفاده های عجیب و بسیار جالب از نوشابه را برایتان نوشته ایم که مطمئنا از خواندن آن ها تعجب خواهید کرد. برای نمونه می توان به برق انداختن سرویس بهداشتی با استفاده از نوشابه اشاره کنیم که عناصر تشکیل دهنده این نوشیدنی خوشمزه، باعث حل شدن میکروب ها و در نتیجه پاک شدنشان از سطح دستشویی می شوند. یا مثلا برای برق انداختن سکه ها می توانید از نوشابه سیاه استفاده کنید.

برای آگاهی با این موارد جالب در ادامه با ما همراه باشید.

فر طبییعی مو

1

اسید ارتوفسفریک موجود در نوشابه مشکی موجب همبستگی پوشش موها شده و باعث می شود تا در جای خود ثابت شده و کاملا براق و فر خورده دیده شوند. همچنین پائین بودن میزان pH آن نیز موجب ایجاد تعادل در میزان اسید آلکاین می شود که برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است. با خیال راحت موهای خود را با کوکاکولا خیس کنید و ۵-۱۰ دقیقه بعد، با شامپو بشوئید.

پاک کردن آدامس

remove-chewing-gum-hair_d8fed7660c298e6a

اگر آدامس به موهایتان چسبید، خیلی نگران نباشید. مقداری نوشابه روی آدامس بریزید و اجازه دهید چندین دقیقه بماند. سپس آرام و با احتیاط، آدامس را جدا کنید. این روند شاید کمی وقتگیر به نظر برسد، اما بسیار بهتر از این است که موهای خود را قیچی کنید.

روشن کردن موها

3

اگر رنگ موی جدیدی که روی سر خود گذاشته اید بیشتر از حد دلخواه تیره شده، می توانید آن را با نوشابه مشکی بشوئید. اسید سیتریک موجود در نوشابه باعث می شود تا رنگ مو تا حدی روشن شود.

آفت کشی

4

کشاورزان هندی برای محافظت از محصولات خود در برابر حشرات و آفت ها، روی گیاهان نوشابه مشکی اسپری می کنند. نوشابه یک شربت شیرین است که موجب جذب مورچه های قرمز می شود. این مورچه ها دشمن درجه یک آفت هستند. حتی برای از بین بردن حلزون ها هم می توانید از کوکاکولا استفاده کنید. فقط کافی است در محل اجتماع این نرم تن ها، مقداری نوشابه بریزید تا به مکانی دیگر مهاجرت کنند.

کاهش دهنده درد

5

اگر حشره ای شما را نیش زد و جای آن درد می کرد، فقط کافی است یک دستمال نخی یا پنه را به نوشابه مشکی آغشته کرده و در محل نیش قرار دهید. کافئین موجود در کوکاکولا خاصیت بی حس کنندگی دارد و تا حدی درد را تسکین می بخشد.

تمیز کردن توالت

6

به لطف وجود اسید ارتوفسفریک در نوشابه های مشکی، می توان از آن برای تمیز کردن کاسه توالت استفاده کرد زیرا این اسید باعث حل شدن رسوبات آهکی و دیگر آلودگی ها می شود. با اسپری یا اسفنج، نوشابه را روی سطح موردنظر بریزید. اجازه دهید چند ساعت در همان حالت بماند و سپس آبکشی کرده و آن را بشوئید.

از بین بردن چربی ها

7

اسید و کافئین موجود در نوشابه، حلال های خوبی برای از بین بردن چربی ها هستند و به همین خاطر است که از آن برای پاک کردن سطوح آشپزخانه استفاده می شود. روی ظروف آشپزخانه کوکاکولا ریخته و چند ساعت به حال خود رها کنید، سپس آن را آبکشی نمائید.

از بین بردن بوهای تند

8

اگر برخی از لباس ها یا پارچه ها بوی تند نفت، بنزین یا گازوئیل می دهند، آن را درون محلول آب و نوشابه مشکی با نسبت یک به یک خیس کنید، سپس آن ها را بشوئید. نوشابه همچنین به از بین بردن بوهای تند و زننده ای همانند بوی ماهی هم کمک می کند. هرگز نوشابه را درون ماشین لباسشوئی نریزید.

تمیز کرده سکه ها

9

سکه ها را درون یک شیشه تمیز بریزید. روی آن ها را با نوشابه پر کنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به همان حالت بمانند. سپس شیشه را چندین بار تکان دهید و در آخر سکه های را خارج کرده و با آب شست و شو دهید.

از بین بردن زنگ زدگی

10

از کوکاکولا می توانید برای از بین بردن زنگ زدگی و تمیز کردن فلزات استفاده کنید. برای این منظور فقط کافی است نوشابه را روی اسفنج ریخته و روی سطح موردنظر بکشید. اگر پوسیدگی خیلی کهنه است، از فویل استفاده کنید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • نیما بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

    به چشم دیدم لاستیک خودرو هم باهاش میشورن !
    قشنگ مشکی میشه و تمیز !

    • رسول بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

      اره باهاش دور لاستیک میزنن?یه کاربردم من کشف کردم.من به گل گیاه حساسیت دارم وقتی نوشابه میخورم حساسیتم بر طرف میشه شما امتحان کنید

      • محمدرضا اسفند ۱۴, ۱۳۹۵

        خوراکه حساسیت فصلیه امتحان کنید

      • . دی ۶, ۱۴۰۲

        از خودتون نسخه ندید شاید خطرناک باشه

  • مصطفی بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

    واقعا جالب بود
    ممنونم

  • MeSSrro بهمن ۱۷, ۱۳۹۵

    به درد همه کاری میخوره جز خوردن 😐