لئوناردو دی کاپریو در نقش جو پتروزینو به جنگ مافیای دست سیاه می رود

لئوناردو دی کاپریو در نقش جو پتروزینو به جنگ مافیای دست سیاه می رود

علاقمندان فیلم های هالیوودی همواره از فیلم های گانگستری استقبال خوبی داشته اند و به نظر می رسد که لئوناردو دی کاپریو بعد از درخشش در فیلم “از مرگ برگشته” قصد دارد نقش اصلی یک فیلم گنگستری دیگر را بر عهده بگیرد.

leonardo-dicaprio-w750

به گزارش مجله ددلاین (Deadline) کمپانی فیلمسازی پارامونت پیکچرز حق بهره برداری از کتاب “دست سیاه” (The Black Hand) نوشته استفان تاتلی را خریداری کرده و قصد دارد با بازی لئوناردو دی کاپریو آن را به فیلم تبدیل کند. این کتاب داستان واقعی زندگی پلیسی نیویورکی به نام جو پتروزینو را روایت می کند که یک تنه به جنگ یکی از بی رحم ترین باندهای مافیایی آمریکا رفت. این باند مخوف در اوایل دهه ۱۸۸۰ از ایتالیا به آمریکا آمده و از روش خاصی از اخاذی به نام “دست سیاه” استفاده می کرد.

ارسال نامه های تهدید آمیز به قربانیان و تهدید به آسیب رساندن به آن ها، آدم ربایی، ایجاد آتش سوزی عمدی و در نهایت قتل در صورتی که مقدار پول خواسته شده در مکان مشخص شده به اعضای گروه تحویل داده نمی شد از روش های اخاذی این گروه بود. برای مثال بر روی کاغذی که عکس یک تفنگ درحالی که دود از لوله آن خارج می شد، حلقه طناب دار، جمجمه یا یک چاقوی خون آلود روی آن نقش بسته بود نامه تهدید آمیزی نوشته شده و برای قربانی ارسال می شد.

joepetrosino-w750
جو پتروزینو

این باند مافیایی حتی از ربودن و تهدید اعضای خانواده های ثروتمند مانند انریکو کاروسو خواننده نامدار اپرا نیز ابایی نداشت. انریکو کاروسو که در اپرای متروپولیتن نیویورک فعالیت داشت بعد از تهدید شدن از جانب مافیا پذیرفت که برای دستگیری اعضای مافیا با جو پتروزینو همکاری کند.

پتروزینو خود نیز اصلیتی ایتالیایی داشت و از این که یک باند مافیایی ایتالیایی شهر نیویورک را ناامن کرده و نوعی بی آبرویی برای همه ایتالیایی ها محسوب می شود بسیار ناراحت بود. سماجت پتروزینو در مقابله با باند مافیایی “دست سیاه” باعث شد که وی توسط همین باند به قتل برسد.

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود