پزشکان هندی از درون جمجمه زنی ۴۲ ساله یک سوسک زنده خارج کردند

پزشکان هندی از درون جمجمه زنی ۴۲ ساله یک سوسک زنده خارج کردند

هر روز در نقاط مختلف جهان ماجراهای عجیبی رخ می دهد، اما موردی که قصد داریم به آن بپردازیم، با دیگر رویدادها تفاوت دارد و تا به حال هیچ کس چنین چیزی را نشنیده است.

سه روز پیش یک زن هندی ۴۲ ساله به بیمارستان مراجعه نموده و از احساس درد و سوزن سوزن شدن شدید شکایت می کند. بعد از سه بار رفت و آمد، پزشکان متوجه می شوند که میهمانی خارجی در بدن او وجود دارد و با حرکت خود بیمار را آزاد می دهد.

بعد از انجام گرفتن جراحی، دکتر شانکار و تیمش متوجه می شوند که یک سوسک کاملا بالغ در جمجمه زن هندی وجود داشته است. پزشکان این حشره که منفور ترین جانور روی زمین شناخته می شود را از میان دو چشم بیمار نزدیک به مغز وی خارج کرده و از آن فیلم می گیرند. ویدیوی زیر این مسئله را برای شما روشن می کند:

ظاهرا این سوسک از راه بینی وارد جمجمه زن هندی شده وبه مدت ۱۲ ساعت در آن جا گیر کرده است. جانور هنگام جا به جا شدن، احساس سوزش شدید در چشم های بیمار ایجاد می کرده و به شدت وی را آزار می داده است. دکتر شانکار در این رابطه می گوید: “حشره زنده بود و دلش نمی خواست بیرون بیاید. ما با استفاده از ساکشن و پنس آن را بیرون کشیدیم و به قائله خاتمه دادیم.”

پزشکان هندی تا به حال موارد عجیب و غریبی را تجربه کرده اند، اما هیچ کس از جمله آقای ماسوچیترا (عضو تیم جراحی) تا به حال چنین چیزی ندیده بود. علی رغم نادر بودن این مسئله، وارد شدن حشرات به گوش موردی شایع تر به شمار می رود.

در چنین شرایطی، شما احساس درد و از دست دادن شنوایی را تجربه خواهید کرد. پزشکان توصیه می کنند که بیمار از گوش پاک کن برای حل مشکل استفاده ننماید، زیرا این کار به گوش میانی آسیب وارد کرده و حشره را بیشتر به درون جمجمه هدایت می کند.

در این گونه موارد، بهتر است سر خود را در حالت کج قرار داده و با استفاده از آب و یا روغن، گوشتان را شستشو دهید. در صورت برطرف نشدن مشکل، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • CORTANA مرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    ایی بابا این چی بود دیگه؟

    حالم ب هم خورد

    اثن تصورش میکنم اعصابم خراب میشه?