متقاضیان تحصیل در اسپانیا بخوانند

متقاضیان تحصیل در اسپانیا بخوانند

دانشگاه گردی

روزیاتو: دانشگاه های اسپانیا یکی از مقصد های جدید متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور به شمار می روند که گفتار امروز سرویس تحصیل و بورس روزیاتو نگاهی داشته به شماری از دانشگاه های این کشور. با ما در این گزارش همراه باشید.

1-w900-h600

اسپانیا، کشوری در جنوب قاره سبز هست که خیلی برای ایرانی ها مثل سوئد و فرانسه و انگلیس، به عنوان مقصد اصلی تحصیل در این قاره به شمار نمی آید. اما از زمان غیر رایگان شدن تحصیل در برخی از بهشت های تحصیلی ایرانیان در آسیا و اروپا (سوئد و مالزی و فنلاند)، به نظر می رسد توجه به این کشور افزایش یافته است. زبان اسپانیولی از زبان‌های زنده دنیا می‌باشد که بیش از سیصد میلیون متکلم در سراسرجهان دارد. کشور اسپانیا بیش از آن که مقصد علمی برای دانشجویان ایرانی در قیاس با کشورهای شمال اروپا باشد، مقصد گردشگری و فرهنگی بوده است اما در دهه‌های اخیر، توجه به مراکز علمی و آکادمیک این کشور و برخی از پتانسیل‌های تحصیلی و زندگی در اسپانیا سبب شده است تا دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اسپانیا را در زمره گزینه‌های اول خود قرار دهند.

در طول هفته های های اخیر، سرویس تحصیل و بورس پرتال روزیاتو علاقمندان به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور را با فرآیند و مبانی تحصیل و زندگی در خارج از کشور با سلسله مطالب متنوعی آشنا کرده است. در سلسله گفتار هایی که در چند ماه اخیر ارائه شد، علاقمندان به تحصیل در آنسوی مرز ها با اصول اپلای کردن، آماده کردن مدارک، الزام انتخاب دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران و ده ها گفتار تخصصی در فرآیند تحصیل و زندگی آشنا شدند. برای اطلاع از این گفتار ها می توانید لینک های پایین همین مطلب را مشاهده کنید.

صدها نکته مهمی که در قالب این گفتار های آموزشی در سرویس تحصیل و بورس ارائه شد، فرصتی برای شناخت بهتر مخاطبان تحصیل در خارج از کشور با مسائل پیش روی از جنبه های گوناگون است که امیدواریم این مطالب بتواند فرآیند تحصیل این عزیزان را تسهیل و تسریع کند. در هفته های پیش، سرویس دانشگاه گردی روزیاتو به گشتی دیجیتالی در برترین دانشگاه های اروپا پرداخت تا فرصت های بورس و تحصیل در این قاره را در مقصد های تحصیلی مورد علاقه ایرانی ها بررسی کند.

دانشگاه های سوئد، فنلاند،‌ نروژ و فرانسه، در چند هفته اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این کشور ها به واسطه امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان ارشد و دکترا و هم چنین طیف گسترده رشته های دانشگاهی در مراکز آکادمیک حرفه ای و تخصصی، همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی تحصیلی ایرانیان در قاره سبز ظرف چند دهه اخیر به شمار رفته است. ما می کوشیم که در طول هفته و به طور متناوب، درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه در کشور های مختلف اروپا و حتی آمریکا و آسیا، بسته های خبری جامعی در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهیم.

در گفتار امروز، سری زده ایم به شماری از دانشگاه های اسپانیا که در چند سال اخیر یکی از مقصد های دانشجویان ایرانی در جنوب قاره سبز به شمار می آیدد. اسپانیا اگر چه کشوری صنعتی در سطح سوئد و فرانسه محسوب نمی شود و در یک دهه اخیر با مشکلات اقتصادی متعددی دست به گریبان هست، اما به نظر می رسد،‌حتی زبان اسپانیولی که اکثر ایرانیان با ان نا آشنا هستند، عامل بازدارنده ای برای متقاضیان تحصیل در این کشور نشده است.

2-w900-h600

هزینه زندگی به نسبت پایین و آب و هوای متعادل و تنوع رشته ها در دانشگاه های مختلف و معتبر این کشور سبب شده تا شمار زیادی از متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور،‌این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. پرتغال، یکی دیگر از کشور های اروپایی هست که در همسایگی اسپانیا قرار دارد و به نظر می رسد برخی از ایرانیان علاقمند به تحصیل در اسپانیا، نیم نگاهی به این کشور زیبای کوچک نیز دارند که در گفتار های آینده به آن اشاره خواهیم کرد.

 

دانشگاه های اسپانیا مقصد اصلی تحصیل برای دانشجویان آسیایی و اروپایی نیستند اما به واسطه محیط متعادل از نظر آب و هوا و هم چنین تنوع رشته و دانشگاه در این کشور که بعضا به زبان غیر اسپانیولی و انگلیسی نیز ارائه می شود، با استقبال دانشجویان تبادلی (exchange student) و دانشجویان آزاد (Free mover)‌ مواجه شده است. دانشگاه های اسپانیا اکثرا به زبان اسپانیولی هست، اما برای رشته های کارشناسی ارشد و دکترا، دوره های متعددی به زبان انگلیسی برگزار می کند. برخی از کسانی که پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا گرفته اند، با مشکل اخذ روادید از سفارت این کشور در تهران گله مند هستند که به هر حال،‌ مقوله اخذ روادید هم بخشی از فرآیند تحصیل در خارج از کشور است و ما در چند گفتار به این مقوله پرداختیم.

3-w900-h600

(تصویر دانشگاه سالامانکا)

تحصیل در اسپانیا شاید از این نظر یک فرصت خوب باشد که شما محبور هستید هم چون فرانسه که اکثر مردم به زبان انگلیسی به خوبی آشنایی ندارند و امکان یادگیری زبان پر کاربر فرانسوی برای شما فراهم می شود،‌زبان اسپانیولی را فرا بگیرید. یادگیری خوب زبان اسپانیولی به عنوان یکی از زبان های پر کاربرد در قاره آمریکا (چه آمریکای شمالی و چه آمریکای جنوبی)، در حد اخذ یک مدرک کارشناسی ارزش دارد.

کسانی که در اسپانیا تحصیل کرده و به زبان اسپانیولی تسلط دارند و انگلیسی هم می دانند، فرصت های اشتغال و تحصیل و حتی کارآموزی بیش تری برای آن ها فراهم هست و این یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مزیتی که شاید در لهستان و مجارستان و حتی ایتالیا برای شما در دسترس نباشد.

هزینه زندگی به نسبت مقرون به صرفه و اجاره خانه دانشجویی تقریبا ارزان و هزینه های دانشگاهی معمولی در این کشور حتی با یورو ۴ هزار تومن خودمان، برای خیلی ها سر سام آور نیست و می توانند دانشگاه های این کشور را برای طی کردن مقاطع عالی و تجربه یک زندگی دانشجویی و تحقیقاتی در خارج از کشور انتخاب کنند.

4-w900-h600

(دانشگاه سویل اسپانیا که در یکی از بهترین نقاط این کشور قرار دارد)

دانشگاه های مادرید و بارسلونا، به عنوان شهر های مهم این کشور بالاترین سطح تقاضا را از سوی دانشجویان خارجی تشکیل می دهد که برای ایرانیان نیز این موضوع صادق هست. البته پیش از انتخاب دانشگاه های این کشور،‌ همواره نام این دانشگاه را در دفترچه دانشگاه های اعتبار دهی شده اسپانیا توسط اداره کل دانش آموختگان خارج از کشور وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری استعلام کنید.

همان طور که قبلا توضیح داده شد، در صورتی که خواهان دریافت ارز دانشجویی دولتی باشید، تنها در صورتی موفق به این کار می شوید که در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اسپانیا شاغل به تحصیل باشید. در غیر این صورت به شما نامه دریافت ارز دانشجویی جهت ارائه به بانک های عامل ارائه نخواهد شد.

 

چرا تحصیل در اسپانیا؟

۱-هزینه تحصیل پایین به نسبت کشور های شمال اروپا.

۲-هزینه زندگی پایین به نسبت کشور هایی که مالیات در ان جا بالاست مانند سوئد و نروژ.

۳-هوای معتدل که مطلوب فرهنگ ایرانی هست.

۴-محیط فرهنگی، گردشگری و صنعتی مطلوب در شهر های مختلف این کشور که متناسب با ذایقه ایرانیی هاست.

۵-شرایط آسان برای پیدا کردن مکان های اقامتی مخصوص دانشجویان در شهر های مختلف اسپانیا.

۶- دانشگاه های معتبر و قدیمی که امکان تحصیل و تحقیق در عالی ترین رده ها را به شما می دهد.

۷-فرصت تحصیل رایگان در دانشگاه های تحت قرارداد با دانشگاه های اسپانیا در سراسر جهان.

 

 

نکاتی برای تحصیل و زندگی در اسپانیا

5-w900-h600

۱-  اگر قصد دارید زبان هلندی، روسی یا حتی ایتالیایی یاد بگیرید و بر اساس آن، در دانشگاه‌های این کشور ها تحصیل کنید، یادگیری زبانی مانند چینی و یا اسپانیولی، به دلیل فواید تحصیلی و شغلی آینده، گزینه‌ های بهتری برای شما می ‌باشد. اکنون دو زبان چینی و اسپانیولی، هم به دلیل شمار زیاد متکلم و هم به دلیل پراکندگی متکلمان و کاربرد این زبان در هر ۵ قاره جهان، شانس‌های بهتر و بیش تری را برای ایرانیان علاقمند به تحصیل به زبانی غیر انگلیسی فراهم می‌کند. این نکته را همواره در نظر داشته باشید! اگر زبان اسپانیولی و حتی چینی، زبان علم و سیاست در دنیای امروزی نباشد، زبان هلندی و روسی یا ایتالیایی که حتماً نیست. بنابراین تمرکز بر روی این دو زبان و یادگیری مطلوب آن ها، می‌تواند به عنوان یک مدرک تحصیلی خوب برای شما قلمداد شود.

 

۲- تحصیل در این کشور زیبا را فقط به واسطه این که هزینه تحصیل و زندگی در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی ارزان تر هست انتخاب نکنید. یادگیری زبان و تحصیل در کشوری که مقصد اول گردشگری در دنیا می‌ باشد، می‌تواند چشم اندازهای متنوعی را برای شما به ارمغان آورد.

 

۳-برخی از دانشگاه های اسپانیا فرصت های تحصیلی به زبان انگلیسی دارند اما زبان غالب اسپانیولی هست و چون این زبان،‌زبان مهمی در اروپا و جهان هست، مردمانش خیلی علاقه خاصی به یادگیری زبان انگلیسی ندارند. پس توجه کنید که احتمالا در دانشگاه، اطلاع رسانی و اسناد به این زبان باشد و یادگیری ان در شهر شما پیش از عزیمت به اسپانیا، فرصت آفرین خواهد بود.

۴-قبلا هم گفتیم و اکنون نیز تکرار می کنیم! عدم آشنایی موثر مردم اسپانیا بر خلاف مردم اسکاندیناوی نسبت به زبان انگلیسی، یک فرصت خوب برای یادگیری این زبان مهم است. فراموش نکنید!

۵-آموزشگاه های زبان اسپانیولی در سراسر ایران زیاد هست. یادگیری این زبان در عرض ۶ ماه پیش از عزیمت،‌فرصت خوبی هست. حتی آشنایی معمولی شما به این زبان و تعامل با اساتید اسپانیولی، شانس شما را برای پذیرش نیز افزایش خواهد داد.

6-w900-h600
 
۶- وضع بحران اقتصادی اروپا، ریشه های اصلیش در کشور هایی هم چون اسپانیا هست. پس انتظار دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه های این کشور نداشته باشید.

 

۷-پیش از برجام، تحصیل ایرانیان در رشته های نانو و فناوری هسته ای تقریبا در دانشگاه های این کشور غیر ممکن بود و حتی در صورت پذیرش، سفارت از اعطای روادید دانشجویی خودداری میکرد. اما در عصر  پسا برجام، انتظار می رود که دانشجویانی که در این رشته ها پذیرفته می شوند مشکل خاصی نداشته باشند. در صورتی که پذیرفته شدید و روادید دانشجویی برای شما به واسطه تحصیل در رشته های خاص صادر نشد، مراتب را به وزارت امور خارجه کشورمان اطلاع دهید.

۸-دانشگاه های اسپانیا به ایرانیان مستعد با رزومه متوسط به بالا، همواره پذیرش داده اند و دریافت پذیرش تحصیلی کار خیلی سختی نیست و البته تعداد قابل ملاحظه دانشجویان و محققان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا، نشان دهنده نگاه مثبت مراکز آکادمیک این کشور در جذب دانشجویان مستعد و خلاق ایرانی می‌باشد. اما این رویکرد به این مفهوم نیست که متقاضیان با رزومه ضعیف و غیر استاندارد بتوانند به راحتی به دانشگاه‌های این کشور راه یابند.

 

۹- اگر مدرک زبان اسپانیولی در اختیار دارید، ان را هم ضمیمه مدارک تحصیلی کنید و هم هنگام مصاحبه در تهران به کنسول سفارت اسپانیا در تهران نشان دهید. جدی بودن تحصیلی شما را بیش تر تبیین خواهد کرد. البته این قضیه نه شرط لازم هست و نه شرط کافی !

 

۱۰-سطح زبان انگلیسی حتی در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور خیلی بالا نیست و انتظار سطح زبان انگلیسی دانشگاه های شمال اروپا را نداشته باشید. بنابراین در صورتی که بتوانید ظرف ۱ سال به زبان اسپانیولی مسلط شوید، شانس پذیرش و انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف این کشور برای شما چند برابر خواهد شد.
۱۱-بیش از ۶۰ دانشگاه در سراسر اسپانیا برای تحصیل آماده هستند.

 

۱۲-یکی از مقصد های اصلی ایرانیان برای تحصیل در این کشور، دانشگاه بارسلونا هست که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد و رشته ‌های بسیاری را برای سلایق گوناگون فراهم کرده است. این دانشگاه در قرن ۱۴ بنا نهاده شد و یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود که در نشانی  http://www.ub.edu/web/ub/en در دسترس می‌باشد.

7-w900-h600
(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه بارسلونا)

دوره‌های لیسانس، ۱۴۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترای بسیاری در دانشگاه بارسلونا در این شهر زیبا ارائه شده است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز شاغل به تحصیل در این دانشگاه کرده است. حتی در این دانشگاه در سطح عالی، آموزش زبان فارسی داده می‌شود. مدیر این دانشگاه دارای یک وبلاگ است که هر وقت اسپانیولی شما قوی شد، بعضاً آخرین اطلاعات و اخبار دانشگاه را از این طریق می‌توانید پیگیری کنید! شرایط پذیرش در این دانشگاه سخت نیست، اما به هر حال متقاضیان تحصیل در این دانشگاه با کیفیت بسیار هستند. برای کسب اطلاعات پذیرش به بخش ادمیشن دانشگاه مراجعه کنید که اطلاعات جامع و خوبی برای مشتاقان تحصیل در شهر تیم بارسلونا فراهم کرده است.

دانشگاه پلی تکنیک بارسلون، از دیگر مقصدهای اصلی دانشجویان ایرانی در یک دهه اخیر بوده است. بیش از ۱۰۰ فرصت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰ فرصت تحصیلی در مقطع دکترا، دانشگاه پلی تکنیک بارسلون را به یکی از معتبرترین مراکز فنی و مهندسی جنوب اروپا مبدل کرده است که در نشانی http://www.upc.edu/?set_language=en دنبال کنید.

8-w900-h600
(تصویر ایندکس پرتال دانشگاه پلی تکنیک بارسلونا)

دانشگاه به زبان‌های کاتالان، اسپانیولی و حتی انگلیسی، رشته‌های زیادی را در عرصه‌های فنی و مهندسی و مدیریت ارائه کرده است که لیستان ها را در نشانی رشته ها دنبال کنید. ۱۲ دپارتمان، از صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع و الکترونیک و برق گرفته تا مکانیک و عمران و سازه و معماری، در این دانشگاه فرصت‌های تحصیلی و تحقیقاتی ممتازی را برای مشتاقان به تحصیل در این دانشگاه ارائه کرده است. ارائه بیش از ۲۷۵ نتیجه جست و جو درباره فعالیت ها ایرانیان در این دانشگاه، خود نشان دهنده فعالیت گسترده دانشجویان ایرانی یو پی سی می‌باشد که قابل توجه است. فراموش نکنید که این دانشگاه فرصت های بورسیه متنوعی برای دانشجویان دارد.

دانشگاه مادرید UAM نیز از دیگر مقصدهای اصلی دانشجویان خارجی در اسپانیا می‌باشد. این دانشگاه در نشانی اینترنتی https://www.ucm.es/english در دسترس می‌باشد و در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. رشته ها ی متنوع و فرصت‌های بورسیه آن، فرصتی است برای علاقمندان به تحصیل در پایتخت اسپانیا.

9-w900-h600
(تصویر ایندکس دانشگاه مادرید)

شرایط پذیرش در دانشگاه مادرید خیلی سخت نیست و نیاز به جی آر ایی و آیلتس بالا ندارید. رشته های گارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه خیلی متنوع هست و پاسخگوی همه سلیقه ها هست. برنامه های اروپایی این دانشگاه نیز فرصت های تحصیلی خوبی برای علاقمندان هست که در نظر داشته باشید.

دانشگاه سویل http://www.us.es/eng، دانشگاه گرانادا https://www.ugr.es/enدانشگاه آلمرلا http://cms.ual.es/UAL/en/index.htm دانشگاه سالامانکا http://goo.gl/tCEe1Y برای علاقمندان به تحصیل در شهرهای کوچک و ارزان‌قیمت اسپانیا پیشنهاد می‌شود.

10-w900-h600
(تصویر ایندکس دانشگاه گرانادا اسپانیا که رشته های زیادی به زبان انگلیسی دارد- بخش بین الملل ملاحظه کنید)

۱۳- برخی از دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وازرت علوم نیستند. به این موضوع توجه کنید.

۱۴- به این موضوع توجه کنید که  دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا  ، دانشگاه مستقل مادرید  ، دانشگاه بارسلون  ، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا  و دانشگاه کانتابریا  در زمره مقاصد اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور بوده است. ده ها مرکز دیگری که در این فهرست نیست، به این مفهوم نیست که از آن ها برای پذیرش و بورس تحصیلی غافل شوید.

 

۱۵- تحصیل در دانشگاه های اسپانیا نیاز به تافل و آیلتس با نمره خیلی بالا ندارد. اما برای برخی از رشته ها، حساسیت‌های بیشتری حتی در مورد ارائه مدرک جی آر ای‌ای و جی مت وجود دارد که باید از بخش پذیرش دانشگاه مورد نظر خود استعلام کنید.

 

۱۶- پرتال‌هایی مانند دانشگاه‌های اسپانیا   و وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا   از منابع خوب برای دریافت اطلاعات مختلف تحصیلی و فرهنگی در این کشور هست.

11-w900-h600
۱۷- زبان فارسی هم اکنون در دانشگاه‌های کمپلوتنسه  ، آئوتونای مادرید  ، بارسلونا، آلیکانته   و ویگو   در اسپانیا تدریس می‌شود اما در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته زبان‌های ایرانی و ادب پارسی در اروپا هستید، اسپانیا نقطه مناسبی برای این کار نمی‌باشد و می‌توانید از دانشگاه‌های اتریش، آلمان و سوئد برای تحقیق درباره زبان‌های ایرانی در دانشگاه‌های اروپا استفاده کنید.

۱۸- سفارت اسپانیا برای تائید مدارک تحصیلی شما هزینه‌هایی را اخذ می‌کند. این هزینه ها برای تائید هر برگه و هر سند، متفاوت می‌باشد. این که مدارک شما باید حتماً به زبان انگلیسی ترجمه شود یا اسپانیولی جهت تائید سفارت، مواردی است که باید از سفارتخانه مذکور جویا شوید. به دلیل آن که سفارت این هزینه ها را به یورو دریافت می‌کند، لذا اخذ اطلاعات دقیق و آگاهی از فرآیند کار جهت پرهیز از هزینه‌های اضافی اکیداً توصیه می‌شود.

۱۹- با توجه به گستردگی جغرافیائی زبان اسپانیایی و نیز اعلامیه سازمان ملل متحد که طی آن از زبان اسپانیائی‌ای به‌عنوان یکی از زبان‌های رسمی در سازمان ملل نام برده شده و همه ساله همزمان با ۸۶ کشور دنیا، امتحان بین‌المللی زبان اسپانیایی (DELE) از سوی موسسه سروانتس   (Cervantes) که مقر آن در مادرید می‌باشد، برگزار می‌شود. سفارت اسپانیا در تهران نیز همه ساله دو بار آزمون این امتحان در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته در تهران برگزار می‌کند.برای اطلاعات بیش تر به http://dele.cervantes.es/en مراجعه کنید.

12-w900-h600

۲۰- هم دانشجویان ایرانی مقیم اسپانیا و هم دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در مراکز آکادمیک این کشور می‌توانند منابع خوبی برای کسب اطلاعات درباره فرصت‌های تحصیلی و زندگی در شهرهای مختلف این کشور باشند. این افراد را می‌توانید از طریق انجمن‌های دانشجویی و شبکه‌های اجتماعی اینترنت جست و جو کنید و با آنان در تعامل باشید. به دلیل آن که زبان اسپانیولی در دانشگاه‌های اسپانیا بیش از زبان انگلیسی طرفدار دارد، در صورتی که رزومه تحصیلی شما توسط یک دانشجوی اسپانیولی زبان یا آشنا به زبان اسپانیولی به اساتید مورد هدف شما ارائه شود، شانس بیش‌تری برای شناساندن قابلیت‌های خود به اساتید و دانشگاه مورد نظر را خواهید داشت. از این نکته غافل نشوید!

۲۱- معمولاً متقاضیان تحصیل به زبان اسپانیولی در این کشور، نیازمند اخذ مدرک آشنایی به زبان اسپانیولی به عنوان زبان خارجی می‌باشند. از طریق پرتال موسسه سروانتس که برگزار کننده این آزمون و نمایندگی‌هایش، نسبت به دریافت اطلاعات مربوطه اقدام کنید.
۲۲- دانشجویانی که قصد دارند زبان اسپانیولی خود را در اسپانیا تقویت کنند، اجاره محل سکونت که با یک خانواده اسپانیایی مشترک باشد، می‌تواند در ارتقای سطح زبان محاوره ای آنان نقش بسزایی ایفا کند. چنین قابلیت‌هایی برای اجاره محل سکونت با خانواده معمولاً توسط بخش بین الملل دانشگاه‌های اسپانیا نیز به دانشجویان خارجی پیشنهاد می‌شود.

۲۳- پرتال‌هایی مانند آلونی ، Locoo ، ایده آلیستا  و فوتوکاسا  از جمله پرتال‌های معروف برای اجاره محل سکونت در شهرهای مختلف اسپانیا بر اساس سلیقه و بودجه‌های مختلف می‌باشد.
به دلیل آن که احتمال دارد صاحبان مکان ‌های معرفی شده برای اجاره، به زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند، از دوستان خود که به زبان اسپانیولی آشنایی دارند درخواست کنید تا پرسش‌های شما را درباره موقعیت مکانی و قابلیت ها و امکانات و شرایط قرارداد محل مسکونی مورد نظر شما را به طور دقیق و واضح از صاحب خانه مطرح کرده و پاسخ‌ های مربوطه را به شما منعکس کنند. در اسپانیا بر اساس هر بودجه ای، مکان‌های مسکونی مختلفی برای دانشجویان در دسترس می‌باشد و دشواری‌های اجاره مکان مناسب که معمولاً برای دانشجویان کشورهای اسکاندیناوی و سوئیس مشاهده می‌شود، در این کشور بسیار کم تر است.
۲۴-  به دلیل آن که اسپانیا از مقاصد مهم گردشگری در اروپا و دنیا می‌باشد، پیدا کردن مکان مسکونی جهت اجاره در طول سال قیمت‌های ثابتی ندارد. بر همین اساس، همواره تلاش کنید به محض دریافت پذیرش و به موازات فرآیند دریافت روادید دانشجویی، نسبت به بررسی مکان‌های مورد نظر جهت اسکان خود در این کشور اقدام کنید.

۲۵- طعمه آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی با بورس یا اقامت فوری اسپانیا با خرید محل مسکونی مخصوص دانشجویان نشوید! تحصیل و اقامت و هر کار دیگر در این کشور، ملزومات خاص خود را دارد و هیچ گس نمی‌تواند این فرآیند را برای شما تضمین یا تعهد کند.

۲۶-: همواره سایت ‌های دولتی این کشور را به عنوان مرجعی جهت اخذ اطلاعات مختلف و موثق درباره این کشور بدانید. برخی از سایت‌های دولتی مربوط به وزارت خانه ها و نهادهای مرجع در کشورهای اروپایی، فرصت‌های بورسیه و کارآموزی مختلفی را در زمینه‌های گوناگون برای دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کنند که توجه به این پرتال ها بسیار راهگشاتر برای متقاضیان نسبت به آگهی‌های تبلیغاتی ناشناس! در اینترنت درباره اروپا می‌باشد.
امیدواریم سلسله مطالب مفصلی که در این گفتار برای علاقمندان به تحصیل در اسپانیا ارائه شد، بتواند تا حدی پاسخ گوی نیاز های اطلاعاتی این عزیزان قرار بگیرد. در صورتی که برای تحصیل در این کشور با پرسشی رو به رو بودید،‌پرسش خود را از طریق کانال های ارتباطی روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید تا بررسی شود.

 

دنیای تحصیل و بورس در ایران و اقصی نقاط جهان را از طریق سرویس بورس و تحصیل روزیاتو دنبال کنید.

مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • محمود اسفند ۳, ۱۳۹۵

    درود به شما.من دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت پروژه هستم جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا میخواهم یکی از دانشگاههای مادرید را انتخاب کنم متاهل هستم و فرزند سه ساله دارم آیا میتوان همزمان با تحصیلم کار کنم؟برای سال ۱۳۹۸ برنامه رفتن دارم.هزینه ها چقدره؟لطفا راهنمایی کنید.سپاس.

    • علی زمانی اسفند ۴, ۱۳۹۵

      سلام
      دانشجوی دکترا در صورتی که با بورس اقدام کند و بورس بگیرد، در دانشگاه کارهایتحقیقاتی تحت RA و TA به ایشان محول می شود. اما چون اسپانیایی ها سطح زبان انگلیسی خوبی ندارند، توصیه میکنم حتما قبل از رفتن، ۶ ماه کورس زبان اسپانیایی هم بگذرانید که بتوانید دستیار خوبی برای یکی از اساتید مدیریت دانشگاه مادرید باشید. فرصت خوبی دارید. هزینه زندگی و تحصیل در اسپانیا پایین است. با ماهی ۸۰۰ یورو نیز می توان از عهده مخازج برامد. اما چون شما متاهل هستید، رقم را دوبل در نظر بگیرید.
      تحصیل سالانه ۲ هزار یورو هزینه در بر دارد. اما در صورتی که مقالات خوبی داشته باشید، بورس به شما تعلق خواهد گرفت تا معافیت از شهریه را می توان دریافت کرد. تلاش برای انتشار مقاله ای در نشریه بین المللی مدیریت پروژه، چه به صورت مرور منابع چه به صورت CASE STUDY میتواند شانس شما را برای قبولی افزایش دهد. شما به جای دریافت دکترا در اسپانیا، گرفتن مدرک PMP از PMI بتواند فرصت مهاجرتی و تحصیلی بهتری در آمریکا و اقیانوسیه برای شما فراهم کند.
      به هر حال دانشگاه های اسپانیا، در صورتی که سطح زبان اپسانیولی خوبی داشته باشید و رزومه نیز رقابتی باشد، برای دکترا کار سختی در پیش یست.
      موفق باشید

  • میلاد مرداد ۸, ۱۳۹۶

    سلام من یه بار به بارسلونا سفر کردم وخیلی خوشم اومد تصمیم دارم که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مدیریت به این شهر برم تنها تردیدی که دارم این هست که آیا به همون اندازه که همه میگویند گیر اوردن کار اینقدر سخت هست اونجا؟؟ من مدرک A1 Spanish دارم ومدرک B1! آلمانی و صحبت میکنم ولیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و تسلط کامل به انگلیسی دارم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

    • بهزاد مرداد ۲۹, ۱۳۹۶

      سلام…من کاردانی نقشه کشی صنعتی از دانشگاه آزاد دارم و کارشناسی معماری از دانشگاه علمی کاربردی. میخوام برای MBA و مقطع کارشناسی ارشد به اسپانیا برم…کدوم دانشگاه و با چه هزینه ای میتونم ارشد بگیرم سوال من هست. با تشکر