عجیب ترین و نامعمول ترین خوراکی هایی که مردم آمریکا می خورند

عجیب ترین و نامعمول ترین خوراکی هایی که مردم آمریکا می خورند

بسیاری از غذاها در سراسر جهان وجود دارند که از نظر مردم آمریکا عجیب به نظر می رسند که از آن جمله می توان به حشرات سرخ شده در آسیا اشاره کرد که پر از پروتئین نیز است.

در آمریکای جنوبی، خوردن موش های آزمایشگاهی که سالها به مصارف آزمایشگاهی در می آمدند، ماهیت شان تغییر پیدا کرده و در مواردی نیز به مصارف خوراکی می رسند.

اگرچه آمریکایی ها عمدتا خود را برتر از سایرین می پندارند با این حال خوراکی هایی را می خورند که از نظر مردمی با فرهنگ های متفاوت عجیب به نظر می رسند.

یکی از افرادی که «پنیر اسپری شده» را امتحان کرده از تجربه خود می گوید که این خوراکی بدترین تجربه غذایی ای زندگی اش بوده. بسیاری از خوراکی ها در این کشور وجود دارد که موجبات سردرگمی مردمی که از سایر کشورها آمده اند را فراهم می آورند.

حتی غذاهای سنتی آمریکایی همچون «کورن هات داگ» که بیش از اندازه سرخ شده و روی آن نیز با مقادیر فراوانی کچاپ و خردل پوشانیده شده، نیز می تواند به عنوان میان وعده برای بسیاری از مردم در سایر فرهنگ ها تعجب برانگیز باشد.

البته شاید به دلیل افزایش سرعت زندگی مدرن در ایران و رو آوردن به انواع و اقسام فست فودها و وجود نمونه های مشابه، برخی از این خوراکی ها برای مخاطب ایرانی چندان هم عجیب به نظر نرسد.

اما آنچه مسلم است افرادی که رژیم های غذایی چون میدیترانه ای یا گیاهخواری را در پیش گرفته اند مسلما این نوع از غذاها را در وعده های غذایی خود ندارند. این فهرست را با هم مرور می کنیم:

سالاد میوه امبوروسیا  (Ambrosia fruit salad)

1
این خوراکی که مخصوص جنوب آمریکاست و به عنوان یک نمونه سنتی برای کریسمس مصرف می شود. این سالاد میوه متشکل از پرتقال، آناناس، گیلاس، نارگیل و خامه است. برخی دیگر از انواع آن نیز محتوی ماست، خامه ترش و سایر میوه ها هستند. این خوراکی شیرین از نام یکی از خدایان یونانی گرفته شده.

بیسکوئیت و گِرِیوی (Biscuits and gravy)

2
یکی دیگر از خوراکی های جنوب آمریکا که متشکل از خامه شیر و بیسکوئیت است اگرچه به تنهایی هم خوشمزه است اما با مربا، تکه های خامه و کره هم سرو می شود. اینکه در داخل گریوی قرار می گیرد آن چیزی است که بسیاری از مردم جهان قادر به درک آن نیستند.

مرغ و وافل (Chicken and waffles)

3
این غذا نیز که مخصوص جنوبی های آمریکاست و به دلیل طعم آن خیلی سریع مورد استقبال عموم مردم این کشور قرار گرفت. اگرچه ممکن است برای بومی های این سرزمین بسیار مطبوع باشد اما نظر مردم سایر نقاط جهان را برآورده نمی سازد چرا که علی الرغم وافل موجود در آن روی این خوراکی نیز شهد شیرین و گریوی نیز ریخته می شود.

کورن داگز (Corn dogs)

4
کورن داگز یکی از خوراکی های خیابانی است که عمدتا بر روی گاری های خیابانی مخصوص فروش مواد غذایی، پارک ها و شهربازی ها یافته می شود. اما بسیاری از مردم تصور می کنند که این هات داگ محصور شده در خمیر بسیار زیاد سرخ می شود. علت شگفتی آن هم افزودن مقادیر فراوانی کچاپ و خردل در هنگام خوردن آن است.

گریتز (Grits)

5
این غذای جنوبی نیز ذرت پخته شده در داخل شیر است که به آن کره، پنیر و گریوی نیز اضافه می شود. این ترکیب به عنوان خوراکی پوره مانند برای مردم سایر نقاط جهان کمی عجیب به نظر می رسد.

میرکِل ویپ (Miracle Whip)

6
در واقع مایونز اختراع فرانسوی ها و نه آمریکایی است اما نوع آمریکایی آن بسیار شیرین تر است. بخشی از این خوراکی، مایونز، بخشی ساندویچ و بخشی هم سس سالاد است که این ترکیب صد در صد نامعمول به نظر می رساند.

اولیو لُوف (Olive loaf)

7
این غذا برای افرادی که تاکنون آن را امتحان نکرده اند عجیب به نظر می رسد. این خوراکی متشکل از گوشت، ادویه، روغن زیتون سبز و آب است. گوشت به کاربرده در آن نیز عمدتا گوشت خوک یا بیف است اما با مرغ و بوقلمون هم تهیه می شود. همانند کالباس است اما بسته به نوع ادویه های به کار رفته در آن طعم های متنوعی دارد.

کره بادام زمینی و ژله (Peanut butter and jelly)

8
کره بادام زمینی در تمام دنیا مورد مصرف قرار می گیرد اما نه به اندازه آمریکا. زمانی که آن را با ژله و مربا ترکیب می کنند، باعث می شود که مردم سایر نقاط جهان علاقه ای به امتحان کردن آن نداشته باشند چرا که ترکیب کره بادام زمینی با مربا، ژله و عسل، آن هم در داخل نان تستی که خودش هم شیرین است کمی عجیب به نظر می رسد.

اسلاپی جو (Sloppy Joe)

9
این غذا بسیار چرب است. به دلیل وجود چربی فراوان موجود در آن بر خلاف مردم آمریکا، مردم سایر نقاط جهان علاقه ای به خوردن آن ندارند.

اسپم (Spam)

10
«اندرو زیمرن» یکی از پرآوازه ترین سرآشپزها یک بار در مورد این غذا گفت که اشتباه ترین گزینه غذایی در جهان می تواند انتخاب «اسپم» باشد که در هاوایی بسیار رواج دارد. به صورت ساندویچ یا خورش سرو می شود و شباهت هایی هم به هات داگ دارد. ترکیبی از گوشت و سایر خوراکی هایی است که از نظر مردم سایر نقاط جهان ترکیب نامعمولی به شمار می رود.

اسپری چیز (Spray cheese)

11
این غذا یکی از فرآوری شده ترین انواع پنیر در جهان به شمار می آید و بسیاری دیگر از کشورهای جهان به پنیرهای تازه و مفید کشور خود در مقایسه با این نمونه می بالند. این پنیر همانند اسپری بر روی خوراکی ها ریخته می شود که بسیار غیرطبیعی و نامعمول است. اگرچه در سال های اخیر رواج فراوانی پیدا کرده اما یکی از زمره عجیب ترین و ناسالم ترین پنیرهای جهان به شمار می آید.

منبع: thisisinsider
یک نظر

ورود

  • عماد فروردین ۷, ۱۳۹۶

    اسم مورد اول برگرفته از نام خدایان یونانی نیست بلکه آمبروسیا نام غذای خدایان بوده ارتباطی با نام خدایان ندارد.