جلوگیری از اکران فیلم ازبکستانی به خاطر سوء استفاده از نام مورگان فریمن

جلوگیری از اکران فیلم ازبکستانی به خاطر سوء استفاده از نام مورگان فریمن

در دنیای امروز که استفاده از نام دیگری برای تبلیغ محصول تقریبا منسوخ شده، سازندگان یک فیلم در کشور ازبکستان با انجام چنین کاری باعث شدند که از نمایش یک اثر در سینماها جلوگیری گردد.

ماجرا از این قرار است که فیلمی به نام «Daydi» (سرکش) (Rogue) از نام «مورگان فریمن» بازیگر سرشناس هالیوود در تریلر و تیزر خود استفاده کرده است. طبق ادعای سازندگان فیلم، این هنرپیشه در فیلم حضور داشته و قرار بوده نقشی در اثر سینمایی یاد شده داشته باشد. اما آن ها مطلبی خلاف واقع را گفته اند و آقای فریمن هیچ نقش آفرینی در فیلم نداشته است.

به همین دلیل، مسئولان سینمای ازبکستان از اکران این فیلم جلوگیری کرده و اجازه پخش آن را نداده اند. این اثر سینمایی قرار بود هفته آینده در سینما ها به نمایش در بیاید، اما به علت عدم حضور مورگان فریمن چنین اتفاقی هیچ گاه رخ نخواهد داد.

مسئولان صدور پروانه نمایش ازبکستان، شرکت «تیمور فیلم» را به نقض حقوق تماشاگران متهم کرده و اظهار داشته اند که صحنه های گرفته شده از آقای فریمن، از فیلم «آخرین شوالیه» محصول سال ۲۰۱۵ میلادی دزدیده شده است. اکران این اثر سینمایی به حکم دو نهاد دولتی گره خورده و به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد نمایش آن نخواهیم بود.

منبع: independent
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود