گزارش جالب روزیاتو از جشن گردشگری ایران

روایتی دیدنی از دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

گزارش جالب روزیاتو از جشن گردشگری ایران

تهران در هفته سوم بهمن ماه ۹۵، روزهای داغی را پشت سر گذاشت. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، آوردگاه چهره های سرشناس سینمای ایران بود که ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه را به جنجالی ترین هفته سینمای کشور در سال ۹۵ تبدیل کرد. متن و حاشیه انچه بر جشنواره امسال گذشت توسط سرویس هنری روزیاتو در گفتارهای معرفی جشن بزرگ سینمای ایران به صورت  تصویری و ویدیویی پوشش داده شد.

ا علاوه بر جشن بزرگ سینمای ایران، از هجدهم تا بیست و یکم بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی تهران نیز، بزرگترین جشن گردشگری و صنایع دستی سال برگزار شد که با استقبال گسترده عاشقان ایرانگردی و جهانگردی روبرو گردید.

در این نمایشگاه که دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اعلام شد، صدها شرکت داخلی و خارجی، توانمندی های خود را در زمینه های مدیریت گردشگری، تور، هتلداری، صنایع دستی، بازاریابی و تبلیغات، در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

T61
تصویر بانویی با لباس رنگارنگ بلوچی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران.

امسال نیز همچون سال های گذشته، برنامه های زمان بندی شده متعددی برای معرفی پوشاک اقوام ایران، موسیقی محلی، سوغات شهرستان ها، صنایع دستی، آشنایی با سبک زندگی مردم در استان های کشور در دستور کار قرار گرفت. به علاوه، برنامه های متنوعی نیز برای نمایش زنده موسیقی سنتی اقوام ایرانی در فضای باز و همچنین محیط داخل سالن های اصلی نمایشگاه اجرا شد که همچون سال های پیش، با استقبال گسترده شرکت کنندگان مواجه گردید.

tt26
نمایی از طراحی غرفه شرکت توسعه گردشگری ایران.

با توجه به اینکه تبریز، “شهر اولین های ایران”، در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است، به همین خاطر، ویژه برنامه ای شاد و جذاب برای معرفی موسیقی محلی، فرهنگ و ظرفیت های گردشگری این شهر تاریخی ایران، هر روز در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی اجرا شد که یکی از خاطره انگیزترین لحظات را برای شرکت کنندگان به ارمغان آورد.

tt8
تصویر روی جلد کتاب دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران.

 

شما می توانید برای مشاهده برنامه های موسیقی جذابی که به صورت زنده در طول برگزاری نمایشگاه اجرا شد،  رقص گروه سنتی آیینی جابلان را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

گزارش اختصاصی سرویس گردشگری روزیاتو از این رویداد مهم صنعت توریسم کشورمان را در ادامه مشاهده کنید.

رونمایی از اتوبوس ویژه گردشگری

همان طور که در تصویر شاخص مشاهده می کنید، در نمایشگاه امسال بالاخره چشم علاقه مندان داخلی و بین المللی، به نخستین اتوبوس ویژه رو باز و حرفه ای مخصوص گردشگری پایتخت روشن شد.

این اتوبوس قرمز رنگ، مانند اتوبوس های گردشگری «HOP ON HOP OFF» که در مقاصد گردشگری مهم اروپا مانند بارسلونا و پاریس مورد استفاده قرار می گیرد، قرار است در سال های آینده وارد چرخه گردشگری پایتخت و حتی دیگر استان های کشور گردد و سیستم حمل و نقل تخصصی و حرفه ای برای گردشگران بین المللی در دستور کار قرار بگیرد.

این اتوبوس ها معمولا مجهز به اینترنت پر سرعت، تابلوهای راهنمای دیجیتال و سیستم صوتی چند زبانه برای معرفی نقاط دیدنی هستند. با ورود آن ها به صنعت گردشگری کشور، می توان انتظار رونق این عرصه و حرکت به سمت حرفه ای شدن را داشت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

جشنواره موسیقی تبریز در دهمین جشن گردشگری ایران

tt2
تصویر ویژه برنامه موسیقی و رقص آذربایجان به مناسبت معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام.

امسال ویژه برنامه موسیقی تبریز به جهت معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی شهر، در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و با استقبال هزاران مخاطب نمایشگاه گردشگری پایتخت نیز همراه گردید.

در این برنامه، گروه هایی از نقاط مختلف آذربایجان به اجرای برنامه های رقص محلی و آیینی و همچنین پخش زنده موسیقی شاد اقدام کردند و مسئولان درباره برنامه های تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی به سخنرانی پرداختند.

وقتی پس از خرید بلیط دو هزار تومانی وارد محل دائمی نمایشگاه های پایتخت شدیم، آنچه شرکت کنندگان را به انتظار می کشید، تنها چند بنر رو به روی درب شمالی نمایشگاه (درب اتوبوان چمران) بود.

tt3
بنرهای روبروی درب اصلی نمایشگاه بین المللی گردشگری.

در نمایشگاه امسال، همان خودروهای برقی که در بام تهران مورد استفاده قرار می گیرند، در محوطه نمایشگاه، برای حمل و نقل رایگان گردشگران به چشم می خوردند.

tt4
خودروهای برقی چینی که برای حمل و نقل رایگان شرکت کننده ها در نمایشگاه امسال استفاده شد.

TT50

در برخی از غرفه های مربوطه به شرکت های مسافرتی داخلی، هر روز مراسم قرعه کشی تورهای نوروزی به مقاصد معروف گردشگری خارج از کشور برگزار می شد.

tt5
تصویر یکی از غرفه های برگزار کننده قرعه کشی روزانه به مقصد مالزی.
tt7
تصویر یکی از غرفه های برگزار کننده قرعه کشی روزانه به مقصد تایلند.
tt9
تصویر ازدحام شرکت کنندگان برای شرکت در قرعه کشی روزانه تایلند.

نمایشگاه امسال در ده ها سالن برگزار گشت و در ورودی هر یک از آن ها، راهنمای غرفه ها در معرض دید عموم قرار می گرفت.

tt6
تصویر ورودی سالن ۵ نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

غرفه آرایی در نمایشگاه گردشگری امسال، به مراتب از سال های پیش بهتر بود و مشخص بود که غرفه داران، برای طراحی غرفه هزینه و وقت صرف کرده اند. این موضوع تاثیر زیادی در جذب مخاطبان بالقوه و مشتریان حقیقی و حقوقی آن ها داشت.

tt10
تصویر یکی از غرفه های مربوط به تورهای داخلی.

در نمایشگاه امسال، کشورهایی مانند مالزی، میانمار، لائوس، سریلانکا، ویتنام و سنگاپور، تلاش کردند با ارائه پوسترهایی ظرفیت های گردشگری خود و المان های فرهنگی شان را به مخاطبان عرضه کنند.

tt11
غرفه گردشگری کشور ویتنام در نمایشگاه امسال.
tt23
عکس مخاطبان نمایشگاه با المان های گردشگری ایران زمین.

برخی کشورها مانند روسیه، بروشورهایی به زبان انگلیسی که حاوی معرفی مقاصد گردشگری هیجانی خود بود را بین شرکت کنندگان نمایشگاه توزیع می کردند. روسیه با توجه به میزبانی جام جهانی در سال آینده، قطعا یکی از مهم ترین اهداف گردشگری بین المللی ورزشی به شمار می رود.

tt12
بروشور معرفی روسیه.

برخی شرکت های هواپیمایی بین المللی نیز با کارشناسان غیر ایرانی به نمایشگاه امسال آمده بودند.

tt13
تصویر غرفه شرکت هواپیمایی اطلس.

تعدادی از شرکت کنندگان غیر ایرانی نمایشگاه امسال، از طرح های جالب برخی غرفه های ایرانی استقبال کردند و از آن ها عکس گرفتند.

tt14

غرفه گردشگری کشور کره جنوبی در نمایشگاه امسال، به نسبت سال های قبل با استقبال بهتری روبرو شد. کارشناسان کره ای و ایرانی آن نیز پاسخگوی سوالات هموطنان برای معرفی ظرفیت های توریستی، فرهنگی و علمی این کشور بودند.

tt15
تصویر غرفه کشور کره جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

غرفه گردشگری برخی کشورها مانند اسپانیا، به اندازه کشورهای آسیایی شلوغ نبود.

tt16
غرفه اسپانیا در نمایشگاه گردشگری تهران.

این موضوع برای کشور هندوستان، مقصد شگفت انگیز و هیجانی قاره کهن نیز مشاهده شد. آن ها تنها با چند پنل تبلیغاتی به نمایشگاه امسال آمده بودند.

tt17
غرفه هندوستان در نمایشگاه گردشگری تهران.

ترک ها همچون سال های قبل، دست پر به نمایشگاه گردشگری تهران آمده بودند و به معرفی شهرهای مختلف خود پرداختند.

tt18
غرفه خاص اداره فرهنگ و گردشگری قونیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

برخی شرکت های فناوری اطلاعات و فعال در زمینه گردشگری نیز با تبلیغات محیطی خاص، سعی داشتند مخاطبان را با برند، محصولات و خدمات خود آشنا کنند. این فولکس واگن قدیمی نارنجی رنگ، یکی از آن تبلیغات بود.

tt20

tt21
روش بازاریابی جالب برای معرفی یک درگاه تبلیغاتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

در قسمتی از نمایشگاه، شرکت های تولید کننده ابزار و تجهیزات سفر و تفریح مانند تولید کنندگان کالسکه، لوازم تله سیژ، تله کابین و مانند آن ها، به معرفی توانمندی های خود پرداختند.

tt22
تصویر شرکت تولید کننده دستگاه های تله کابین.

یکی از غرفه های جالبی که در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان به ایرانگردی قرار گرفت، کمپ گردشگری متین آباد بود که در آینده درباره آن بیشتر سخن خواهیم گفت.

tt24
تصویر غرفه معرفی کمپ گردشگری متین آباد ایران.

عصر، عصر ماساژ و SPA است و به همین منظور، یکی از غرفه های نمایشگاه به معرفی قابلیت های خود در ارائه خدمات پرداخت. طراحی غرفه آن نیز به شکل جالبی انجام گرفته بود.

tt28

در نمایشگاه امسال، تعدادی از غرفه ها ابزار موسیقی غیر ایرانی نیز برای جذب مشتری آورده بودند. گروه هتل های شیراز یکی از آن ها بود و موسیقی زنده با پیانو را اجرا می کرد.

TT29
غرفه هتل شیراز در نمایشگاه گردشگری تهران.

یکی از طراحی غرفه های جالب نمایشگاه امسال را می توان در طراحی غرفه گروه هتل های شادی کردستان مشاهده کرد. آن ها تخت خواب و بخشی از دکوراسیون اتاق های خود را به داخل فضای غرفه آورده بودند.

TT30
غرفه خاص گروه هتل های شادی کردستان.

گروه گردشگری هلدینگ اتیه صبا برای جذاب مخاطبان، از یک آدم آهنی برقی با پوشش اقوام ایرانی استفاده کرد. این وسیله نظر مخاطبان را برای سلفی گرفتن به خود جلب می نمود.

TT31

TT32
گروه اتیه صبا که با آدم آهنی برقی، نظر گردشگران را به خود جلب می کرد.
TT33
تصویر طراحی غرفه یکی از شرکت کنندگان ایرانی نمایشگاه گردشگری ۹۵.
TT34
تصویر غرفه تسکو که نخستین شرکت فراهم کننده خدمات اجاره خودرو برای ایرانیان در کشورهای جهان است.
TT35
تصویر غرفه ای که یاد آتشنشانان شهید در تراژدی پلاسکوی تهران را گرامی داشته بود.
TT36
تصویر طراحی غرفه شرکت دلتابان.
TT37
سبک مد و لباس مسئولان یکی از غرفه های ایرانی نمایشگاه گردشگری امسال.
TT39
سبک لباس مسئولان برخی از غرفه های ایرانی نمایشگاه گردشگری امسال.
TT38
تصویر غرفه بانک گردشگری الکترونیکی ایران.
TT40
تصویر غرفه موسسه گردشگری مارکوپولو ایران.
TT41
تصویر غرفه شرکت گردشگری اسپیلت البرز.
TT42
برگزاری موسیقی محلی ایران در بخش هایی از نمایشگاه گردشگری تهران.
TT43
تصویر میز صبحانه معرفی شده توسط یکی از شرکت های سازنده میزهای صبحانه هتل ها.
TT51
تصویر غرفه گردشگری ارومیه که قبل از بحران و بعد از بحران را نشان می داد.
TT52
این آقا هر سال با شکل و شمایلی از لباس های سربازان هخامنشی در ۲۵۰۰ سال پیش، در میان غرفه ها حرکت می کند تا مردم با ایشان عکس یادگاری بگیرند.
TT53
تصویر سبک طراحی غرفه شرکت سمگا.
TT54
سماورهای بزرگ که بخشی از سبک زندگی اقوام ایرانی را در غرفه مناطق نمونه گردشگری ایران نشان می دهد.
TT55
تصویر آینه هایی که با صنایع دستی کشور، پولک دوزی و ظریف دوزی شده بود.

گشتی در  محوطه نمایشگاه

محوطه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، مملو از غرفه هایی بود که با فروش آب انار، آش دوغ، آش رشته، سیب زمینی، ساندویچ کباب کوبیده سرعین، باقلوای استانبول، نوشیدنی های طبیعی، سوغات شهرستان ها و همچنین طبخ و فروش همزمان نان های سنتی اقوام ایرانی، نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کردند و فضای جالبی را در معرض دید شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار می دادند.

tt25
غرفه آب انار فروشی در روبروی سالن میلاد نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.
tt27
ازدحام جمعیت روبروی غرفه فروش کباب ساندویچی سرعین.
TT44
تصویر کمپ گردشگری متحرک سریع الاحداث که برای مقاصد گردشگری مهمی که امکان استفاده از اقامت گاه ها در آن ها وجود ندارد، انتخاب خوبی خواهد بود.
TT45
تصویر غرفه معرفی ظرفیت های گردشگری تهران.
TT46
تصویر غرفه فروش صنایع دستی شهرستان ها که فروشندگانی با لباس محلی داشتند.
TT47
تصویر غرفه فروش سوغات و صنایع دستی غرب کشور.
TT48
تصویر بازار داغ کباب فروشی ها در نمایشگاه گردشگری تهران.
TT49
تصویر برگزاری موسیقی سنتی زنده در محوطه نمایشگاه بین المللی تهران.
TT56
تصویر دخترانی که با لباس اقوام ایرانی در محوطه نمایشگاه، بروشورهای معرفی مقصدهای گردشگری را بین شرکت کنندگان پخش می کردند.
T57
آش خاله جان شهرکرد.
T58
تصویر سلفی مردم با گروه های موسیقی محلی.
TT59
تصویر شرکت البرزیست ارائه دهنده خدمات آفرود.
TT60
تصویر شرکت ارائه دهنده خدمات کافه کالسکه که ظرفیت گردشگری و اقتصادی جالبی برای علاقمندان به سرمایه گذاری است.

امیدواریم نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، در سال های آینده در زمان بهتر و حدود یک هفته برگزار گردد و با تبلیغ بهتری در رسانه ملی همراه شود تا هموطنان بیشتری فرصت بازدید از آن را داشته باشند.

منبع:
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۱ نظر

ورود

  • راحله بهمن ۲۴, ۱۳۹۵

    خیلی لباس های محلی دخترها خوشگل بود.
    کاش زودتر میگفتین میرفتم 🙁 بد نگذره . . . . . . 🙂

  • احمد صنعتی بهمن ۲۵, ۱۳۹۵

    عکسهاتوی عالی بود جناب زمانی. درباره کافه کالسکه چطور میتونم اطلاعات بگیریم؟
    باتشکر فراوان

    • علی زمانی بهمن ۲۵, ۱۳۹۵

      ممنون. به سایت Bekafgroup مراجعه کنید که سازنده این کالسکه است.

  • سعيد رضا غبارى بهمن ۲۵, ۱۳۹۵

    مثل همیشه از بیان شیوا و مطالب پر ارزش جناب زمانى استفاده کردم. حقیقتا گردشگرى زمینه اى است که در کشور ما پتانسیل بسیار بالایی داره و میتونه درآمد هنگفتى نصیب کشور کنه.

  • یگی ایرانی بهمن ۲۵, ۱۳۹۵

    دخترها چه لباس های خوشگلی پوشیده بودند. فکر کنم یکیش مخصوصا اون خانوم در عکس اول، لباس بلوچی بود. لباسهاشون واقعا قشنگه. اون لباس های آبی هم احتمالا مال اصفهانه. قبلا دیده بودم. خیلی جالب بود که در محوطه نمایشگاه از این لباس ها داشتند.
    واقعا دووووست داشتم. از اینا بزارید 🙂 خخخخخخخ
    مقسی

  • فرهاد احمدی بهمن ۲۵, ۱۳۹۵

    من هنوز در کف اون لباس های سنتی و فولکس واگن نارنجی و اتوبوس قرمزم 🙂 واقعا جشن جالبی بوده. برای خیلی از دوستام فرستاد.
    موید باشید

  • محمدی بهمن ۲۶, ۱۳۹۵

    حیف که این جشنواره کم بود و ما که تهران نیستیم وقت نمیکنیم بیایم ببینیم. اگه سال دیگه واقعا ۱ هفته ای باشه خیلی خوبه. بهمن هم زمان خیلی خوبی برای این جشنواره نیست چون هم هوا سرده هم همه وقت نمی کنند واقعا بیان اخر سال.

  • نیما بهمن ۲۷, ۱۳۹۵

    مرسی از عکس ها. اگه مسئولان محترم یه خورده زمان نمایشگاه رو بهتر میزاشتن، خیلی ها میتونستند بیان و الان حسرت نخوریم چرا نرفتیم در این جشن . همیشه در انتخاب زمان مشکل دارن. مثلا نمایشگاه کتاب رو به جای اول مهر، اخر اردیبهشت میزارن که نه دانشجو دنبال کتاب هست نه استاد 🙂 چرا اینطوری شدیم الله اعلم

  • عزیزی بهمن ۲۷, ۱۳۹۵

    آش خاله جان منم میخوووووووووام . . . چه اسم جالبی. هر چی سرچ کردم چیزی درباره اش نبود.
    تنکیو 🙂

  • سیامک بهمن ۲۷, ۱۳۹۵

    این ماشین های برقی در بام تهران هست اما هزار تومن میگیرن 🙂 اما اونجا مجانی بود. من هم رفتم. دیدنی بود. از انتشار این گزارش خوب تشکر میکنم. برای اقوام و اشنایان ارسال کردم.

  • فربد آبان ۱۵, ۱۴۰۲

    روز بخیر
    لطفا به سردبیری یا مدیریت سایت روزیاتو اطلاع دهید که استاد علی زمانی را دوباره به مجموعه بازگردانند و از مطالب غنی و مفید و آموزنده ایشان استفاده کنیم. نیروهای خوب را فراری ندهید لطفا.
    تنکس