با ۹ موتور سیکلت الکتریکی برتر حال حاضر جهان آشنا شوید

با ۹ موتور سیکلت الکتریکی برتر حال حاضر جهان آشنا شوید

پشرفت علم و فناوری علی رغم راحت تر کردن زندگی بشر، مشکلاتی برای او به همراه آورده است. از جمله مهمترین آن ها می توان به گرم شدن زمین اشاره نمود. اما یکی از مسائلی که زندگی امروزی را شدیدا تحت تاثیر قرار داده، بدون شک آلودگی هواست. نیاز روز افزون جوامع بشری به کالا، باعث شده که کارخانه ها بیش از پیش کار کنند و آلودگی بیشتری تولید نمایند. به همین دلیل، راه های مبارزه با آلاینده ها و کاهش آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از راه کارهای اساسی برای پشت سر گذاشتن این بحران، استفاده از ماشین ها و دستگاه های الکتریکی است. ما می توانیم با به کار گیری چنین وسایلی، به مقدار زیادی تولید آلاینده ها را کاهش دهیم. خودرو ها و موتورها از جمله وسایلی به شمار می روند که در حال حرکت به سمت الکتریکی شدن هستند.

همانطور که می دانید، حجم زیادی از آلودگی شهری به موتور ها نسبت داده می شود. به همین دلیل، موتور های الکتریکی بیش از پیش خودنمایی می کنند. حال سوال اینجاست که با توجه به تنوع محصولات در بازار، کدام موتور الکتریکی می تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد؟

ما در این مقاله قصد داریم ۹ موتور الکتریکی برتر جهان را به شما معرفی کنیم. تا پایان مطلب همراه باشید.

موتور سیکلت های آلتا

230-w700

موتورهای آلتا برای تازه وارد های بازار دو گزینه قابل دفاع دارد. مدل «Redshift SM» که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، ۴۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به ۱۲۰ «ft.-lb» می رسد. شما برای خرید این وسیله نقلیه باید ۱۵,۴۹۵ دلار تقریبا معادل ۵۹ میلیون تومان بپردازید. حداکثر سرعت این موتور به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و شارژ آن توسط شارژر درجه دوم (از نظر الکتریکی)، ۶ ساعت به طول می انجامد.

شما می توانید با «Redshift SM» تنها ۸۰ کیلومتر مسافت را بپیمایید، اما قدرت کافی برای گردش در شهر را خواهید داشت.

موتور آلتا «Redshift MX»

231-w700

این موتور الکتریکی برای کسانی مناسب است که قصد دارند «آفرود» را تجربه کنند. قدرت و گشتاور این موتور دقیقا مانند نمونه قبلی است. قیمت «MX» کمی ارزان تر در نظر گرفته شده و خریدش برای شما ۱۴,۹۹۵ دلار (۵۷ میلیون تومان) آب می خورد. در عوض شما می توانید نهایتا با سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید. شرکت آلتا اعلام کرده است که میزان شارژ دهی «MX» بر اساس فاکتور هایی مانند محیط زیست و سرعت، می تواند رِنجی بین یک تا چهار ساعت داشته باشد.

شما می توانید هر دو محصول آلتا را به صورت اینترنتی با پرداخت ۱۰۰ دلار پیش خرید کنید. انتظار می رود مدل «SM» در ماه جاری تحویل خریداران شود. مدل دیگر نیز باید تا به حال به دست مشتریان رسیده باشد. «مارتین ابرهارد» و «مارک تارپرینگ» دو تن از موسسان اصلی تسلا موتورز، بر روی آلتا موتورز سرمایه گذاری کرده اند.

موتور «Empulse TT» شرکت ویکتوری

232-w700

این وسیله نقلیه ۵۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز به ۶۱ «ft-lb» می رسد. شما می توانید توسط آن به راحتی سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. برد ۱۶۰ کیلومتری موتور نیز دیگر برتری آن نسبت به «SM» به شمار می رود. قیمت «Empulse TT» کمی بالاست و ۱۹,۹۹۹ دلار (۷۶ میلیون تومان) اعلام شده است. این موتور توسط شارژر درجه دوم تنها در ۴ ساعت شارژ می شود.

موتور «Zero SR» شرکت زیرو

233-w700

این شرکت گزینه های زیادی پیش روی شما می گذارد. خریداران می توانند بسته به نیاز خود، تغییراتی در موتور الکتریکی بالا اعمال نمایند. موتور یاد شده ۷۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۱۱۶ «ft.-lb» را ارائه می کند. ضعیف ترین مدل آن یعنی «ZF6.5» با یک بار شارژ شدن شما را تا ۱۳۲ کیلومتر همراهی می کند. اما «ZF13.0» قادر است در مسافت ۲۶۰ کیلومتری همراه شما باشد.

در صورت استفاده از منبع قدرت یا «پاور تانک» برد موتور به ۳۲۵ کیلومتر افزایش پیدا می کند. قیمت ها از ۱۰,۹۹۵ دلار (۴۲ میلیون تومان) شروع شده و تا ۱۴,۰۰۰ دلار (۵۳ میلیون تومان) بالا می روند. فناوری به کار رفته در «Zero SR» در مقایسه با نمونه های قبلی اندکی پیشرفته تر است. یک نمایشگر ال سی دی سرعت و شارژ باتری را به شما نشان می دهد.

همچنین شما می توانید با همگام سازی (sync) توسط یک برنامه، داده ها را جمع آوری نموده و پارامترهایی مانند حداکثر سرعت درخواستی برای راندن وسیله را تنظیم کنید. میزان زمان مورد نیاز برای شارژ وسیله از سوی شرکت اعلام نشده است. تنها گفته شده که لوازم مخزن شارژ می توانند زمان سوخت گیری در ایستگاه های انرژی را ۲ تا ۳ ساعت کاهش دهند.

موتور «LS 218» شرکت «لایتنینگ»

234-w700

اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید، به طور حتم باید به سراغ این وسیله نقلیه بروید. این شرکت محصول خود را سریعترین موتور سیکلت جهان می داند. قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور «ft.-lbs» نیز این مسئله را ثابت می کند. «LS 218» توانسته در سال ۲۰۱۱ رکورد عجیب و غریب ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. شما می توانید با یک بار شارژ آن ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی کنید.

البته قیمت آن بسیار بیشتر از نمونه های قبلی است. شما برای خرید آن باید ۳۸,۸۸۸ دلار (۱۴۸ میلیون تومان) هزینه کنید. این موتور با شارژر درجه دوم تنها در ۲ ساعت به طور کمل شارژ می شود.

«Energica Ego» نخستین موتور الکتریکی ایتالیایی

235-w700

این موتور نیز سرعت زیادی دارد و قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ «ft.-lb» را به شما ارائه می دهد. سرعت وسیله یاد شده تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد و شما می توانید ۱۵۰ کیلومتر مسافت را با آن طی کنید. زمان شارژ آن با شارژر درجه دوم ۳.۵ ساعت اعلام شده، اما در صورت استفاده از شارژر سریع «DC» این زمان به سی دقیقه کاهش می یابد.

ارگو دارای صفحه نمایش رنگی ۴.۳ اینچی برای نمایش میزان باتری است. همچنین اتصالات بلوتوث با برد کوتاه (۱۰۰ متر) نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این وسیله ۳۴,۰۰۰ دلاری (۱۳۰ میلیون تومان) به زودی به دستیار پارک مجهز شده و قادر خواهد بود شرایط اتصال به تلفن همراه را برقرار سازد.

موتور «Eva» شرکت «Energica»

236-w700

این وسیله در مقایسه با محصول قبلی کمپانی یاد شده قیمت کمتری دارد و مهمترین تفاوت آن ها در بخش قدرت رقم می خورد. موتور «Eva» قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ «ft.-lb» را برای شما به ارمغان می آورد. علی رغم آن که این موتور در مقایسه با «Ego» سرعت کمتری دارد، اما باز هم می تواند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خریداران را راضی نماید.

موتور الکتریکی مذکور، ۲۶,۵۰۰ دلار (۱۰۱ میلیون تومان) قیمت دارد و می تواند در حالت «ECO» شما را در مسیر ۲۰۰ کیلومتری همراهی نماید. شارژ «Eva» با شارژر درجه دوم حدودا ۳.۵ ساعت به طول می انجامد.

موتور «J1» ساخت شرکت جوهامر

237-w700

این موتور که توسط کمپانی اتریشی ساخته شده، می تواند با یک بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. طراحی وسیله مذکور بسیار خاص جلوه می کند و مهندسی جوهامر را کاملا نمایان می سازد. موتور الکتریکی و کنترل کننده درون چرخ پشتی قرار گرفته اند و بدنه نیز به گونه ای ساخته شده که ضربه ها بهتر جذب گردند.

در این موتور الکتریکی، شاهد صفحه نمایش ۲.۴ اینچی هستیم که در آینه ها قرار دارد و سرعت و اخطارها را نشان می دهد. وسیله نقلیه یاد شده می تواند تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و قادر است تنها در ۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت برسد. در حال حاضر تنها اروپایی ها می توانند به این موتور الکتریکی دسترسی داشته باشند، اما به نظر می رسد شرکت قصد دارد بازارهای هدف آن را گسترش دهد.

قیمت وسیله از ۲۶,۵۰۸ دلار (۱۰۰ میلیون تومان) شروع می شود. همچنین شما می توانید با دادن هزینه اولیه ۷,۳۴۵ دلار (۲۸ میلیون تومان)، به صورت ۴ ساله هر ماه ۲۶۵ دلار  (۱ میلیون تومان) مبلغ را پرداخت کنید.

موتور «V9» شرکت بروتوس

238-w700

این موتور الکتریکی، ۱۲۵ اسب بخار قدرت دارد و می تواند گشتاور ۲۷۷ «ft.-lb» را به ارمغان بیاورد. وسیله نقلیه یاد شده در دو نوع با باتری های ۱۸.۸ و ۳۳.۷ کیلو وات-ساعتی عرضه می گردد و می تواند ۲۱۰ کیلومتر مسافت را طی کند. حداکثر سرعت «V9» به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. شما می توانید آن را با قیمت ۳۲,۴۹۰ دلار (۱۲۴ میلیون تومان) خریداری کنید.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود