ترفندهایی برای افزایش عمر موبایل

ترفندهایی برای افزایش عمر موبایل

تقریبا همه‌چیز در دنیا برای داشتن عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تر، به مراقبت و نگهداری نیاز دارد؛ تلفن‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در همین راستا ۷ راهکار برای محافظت بهینه از موبایل برایتان شرح داده‌ایم تا با رعایت آن‌ها برای مدت طولانی‌تری از اسمارت‌فون خود بهره بگیرید.

 

سیگنال‌های ضعیف، عمر باتری موبایل را کاهش می‌دهند

هنگامی‌که موبایل در جست‌وجوی سیگنال‌های ضعیف شبکه است، انرژی بیشتری مصرف می‌کند. در حقیقت باید گفت، اگر تلفن هوشمند خود را در مکانی که فقط یک آنتن یا کمتر دارد، رها کنید در عرض چند ساعت باتری آن تمام می‌شود؛ حتی اگر به آن خود دست هم نزده باشید. بنابراین، تلفن همراه خود را داخل کیف‌های شلوغ، چمدان یا کشوهای پایینی کمد قرار ندهید زیرا برای دستگاه سخت است که در چنین شرایطی به دنبال سیگنال بگردد.

 

لازم است گوشی‌های هوشمند را هرچند روز یک‌بار خاموش و روشن کنید

تلفن‌های هوشمند که تقریبا یک کامپیوتر تمام‌عیار به شمار می‌روند را باید هرچند روز یک‌بار خاموش و روشن کرد تا حافظه اشغال‌شده توسط برنامه‌هایی که دیگر اجرا نمی‌شوند کاملا پاک گردد. با این کار موجب ارتقاء سرعت و بهبود عملکرد موبایل خواهید شد.

 

هرچه سن گوشی بالاتر می‌رود، عملکردش  کندتر می‌شود

سیستم‌عامل‌های جدید برای اسمارت‌فون‌های جدید با پردازده‌های سریع‌تر، حافظه‌های بیشتر، نمایشگرهای بزرگ‌تر و دوربین‌های کارآمدتر طراحی و آپدیت می‌شوند. به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایل موجب می‌گردد تا موبایل شما ازکارافتاده و قدیمی نشود. اما پس از چند سال، ممکن است این دستگاه دیگر توان به‌روزرسانی سیستم‌عامل، افزایش حافظه یا دیگر قابلیت‌هایی که برای نرم‌افزارهای مختلف نیاز است را نداشته باشد.

 

پخش ویدئو از میزان دیتای گوشی کم می‌کند

باید توجه داشته باشید پخش و اجرای ویدئوهای اچ‌دی، حدود ۷۰۰ مگابایت از دیتای موبایل را می‌خورد. یا به‌نوعی می‌توان گفت، بیش از یک‌سوم از ۲ گیگابایت حافظه دیتا که دارید را مصرف می‌کند. دیگر مصرف‌کننده‌های دیتا شامل پخش موسیقی و بازی‌های آنلاین هستند. بنابراین بهتر است برای انجام این کارها، از اتصال وای‌فای استفاده کنید نه دیتا.

 

از محافظ صفحه‌نمایش استفاده نکنید

این روزها بیشتر تلفن‌های هوشمند با لایه‌های محافظ نمایشگر همچون شیشه‌های ضد خش گوریلا عرضه می‌شوند. این محافظ‌ها باعث می‌شوند تا شیشه نمایشگر خراش نبیند و همیشه سالم بماند. برخی از اسمارت‌فون‌ها نیز این خاصیت را ندارند و باید از محافظ‌های خارجی برای آن‌ها استفاده کرد. این محافظ‌ها بااینکه نور شدید نمایشگر را می‌گیرند اما باعث می‌شوند تا واکنش‌پذیری لمس گوشی نیز کاهش پیدا کند.

 

کیف و قاب‌های ضعیف برای موبایل

بدنه اسمارت‌فون‌های جدید همه از جنس فیبرکربن، کولار یا دیگر مواد سخت و محکم ساخته می‌شود و آن‌ها را در برابر ضربه و آسیب محافظت می‌کنند. بااین‌وجود، همیشه کیف‌ها و قاب‌های محافظ نیز برای آن‌ها ساخته و روانه بازار می‌شود. باید بدانید که این محافظ‌ها می‌توانند باعث کندی عملکرد صفحه‌نمایش، دشواری در دسترسی به کلیدها یا پورت‌های دیوایس بشوند.

 

لنز زوم دوربین‌های موبایل واقعی نیستند

باید بدانید که دوربین تلفن همراه زوم نوری ندارد. در عوض، بیشتر آن‌ها زوم دیجیتال دارند که به‌هیچ‌وجه کاربردی نیست بزرگ‌نمایی دیجیتال باعث می‌شود پیکسل‌های عکس بزرگ شوند و درنتیجه کیفیت و وضوح عکس کاهش می‌یابد. برای گرفتن عکس‌های کلوزآپ، توصیه می‌کنیم به‌جای استفاده از زوم دیجیتال، به سوژه نزدیک شوید. یا می‌توانید از لنزهای زوم ارزان‌قیمت و کوچکی استفاده کنید که می‌توان روی دوربین موبایل نصب کرد. با این لنزهای اکسترنال می‌توانید علاوه بر بزرگ‌نمایی، با زاویه دید عریض‌تری نیز عکاسی یا فیلم‌برداری نمایید.

منبع: yahoo
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود