«کندو»؛ چیدمانی از نور و صدا که تحت حکومت زنبورهاست

«کندو»؛ چیدمانی از نور و صدا که تحت حکومت زنبورهاست

مجسمه ۴۰ تنی استیل که در بالا می‌بینید یک اثر هنری بسیار زیبا است که در موزه گیاه‌شناسی لندن و در میان گل‌های باغ نصب گشته.

“The Hive” (کندو) توسط هنرمندی به نام «ولفگانگ باترس» طراحی‌شده و ۱۷ متر ارتفاع دارد و یکی از زیباترین اینستالیشن های انگلیس محسوب می‌گردد.

جا دارد اشاره‌کنیم که یکی از جذابیت‌های «هنر چیدمان» یا «هنر اینستالیشن» در این است که لزوما در نگارخانه‌ای هنری اجرا نمی‌شود، بلکه امکان دارد در هر فضای عمومی نصب شود.

اثر هنری یادشده برای نخستین بار برای نمایشگاه ۲۰۱۵ Milan Expo طراحی گشته و در غرفه انگلیس به‌عنوان یک شاهکار خودنمایی می‌نمود و در آخر هم برنده جایزه مدال طلا در این رویداد گشت.

“The Hive” از حدود ۱۷۰ هزار قطعه آلومینیوم ساخته‌شده و باری دیگر با صرف حدود ۶ ماه زمان، در باغ‌های Kew لندن بازسازی و دوباره نصب شد.

«ولفگانگ باترس» مجسمه‌ساز و هنرمند انگلیسی و اهل ناتینگهام است و «کندو» را با هزاران لامپ LED و میکروفون ساخته است که همگی آن‌ها توسط زنبورهای زنده و واقعیِ داخل باغ Kew کنترل می‌شوند.

اینستالیشن موردبحث، تحت تاثیر صداها و نویزهایی که توسط زنبورها تولید می‌شوند، صداهای جالب‌توجهی تولید می‌نماید.

خالق این اثر در رابطه با آن اظهار داشته: «من فکر می‌کنم این روزها همه ما توسط دنیای دیجیتال بمباران‌شده و تقریبا فراموش کرده‌ایم که طبیعت چه صداها، شکل‌ها و بوهای جالب‌توجهی می‌تواند داشته باشد.»

هدف از ساخت «کندو» یادآوری اهمیت گرده‌افشانی و تولید عسل و چرخه زندگی است که اهمیت بسیاری برای بشر دارد. همچنین به این موضوع اشاره دارد که بر اساس تغییرات جوی سال‌های اخیر، برخی از گونه‌های گیاهی، جانوری و حتی حشرات در حال از بین رفتن هستند و باید به حال آن‌ها فکری کرد.

 

1

2

3

4

5

6

منبع: cnn
بدون نظر

ورود