پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگرهای معروف آشپزی [قسمت دوم]

دنیای رنگارنگ آشپزی را از نگاه بلاگرهای آشپزی دنبال کنید

پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگرهای معروف آشپزی [قسمت دوم]

در قسمت نخست سلسله مطالب معرفی برترین وبلاگ های آشپزی که توسط فود بلاگرها (food blogger) ها طراحی و راه اندازی شده است، ۸ مورد از پر بیننده ترین وبلاگ های آشپزی چند سال اخیر که توسط Greatist معرفی شده بود را بررسی کردیم.

همانطور که عنوان شد، اکنون شمار زیادی از مخاطبان دنیای رنگارنگ آشپزی، از طریق وبلاگ هایی که توسط سرآشپزهای معروف و نویسنده های مطرح دنیای آشپزی راه اندازی شده است، رسپی های وسوسه انگیز را در زمینه های مختلف دریافت کرده و از نظرات آنلاین این افراد بهره مند می شوند.

دنیای شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام نیز به کمک بلاگرهای آشپزی آمده تا همچون فشن بلاگر ها و توریسم بلاگرها، فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی با توییت ها و اینستا نوشته های هیجانی و جذاب، در اختیار مخاطبان خود در سراسر جهان قرار دهند.

a31

برخی از بلاگرهای آشپزی، به مدد دنیای عجیب شبکه های اجتماعی، قریب به نیم میلیون فالوور در اینستاگرام دارند و بعضی نیز تا کنون دو هزار پست به اشتراک گذاشته اند. این ها نشان می دهد که بخشی از سبک زندگی دیجیتالی مردمان روزگار ما، به دنیای آشپزی در فضای دیجیتال مرتبط است و این حوزه، از جنبه های گوناگون، بستر فرصت آفرینی برای علاقمندان به استارت آپ و کارآفرینی دیجیتالی خواهد بود.

در گفتار دوم، به موارد دیگری از بلاگرهای مطرح آشپزی که جوایز معتبری هم کسب کرده اند اشاره می کنیم.

دنیای آشپزی را با بلاگرهای آشپزی دنبال می کنیم. چون در این وبلاگ ها درباره غذای ارگانیک صحبت شده است، کمی درباره این نوع غذا بدانیم.

غذای ارگانیک: نیاز قرن ۲۱

Untitled-1

صنعت کشاورزی و رشته هایی که به نوعی مرتبط با توسعه این صنعت هستند، به این باور رسیده اند که مصرف هر چیز طبیعی، همانند باورهای قدیمی مردم، بهتر از مواد صنعتی و فرآوری شده است.

بررسی ها نشان می دهد که  میزان مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی مثل فلانوئیدها در انواع ارگانیک، دو برابر بیشتر از انواع معمولی است. حتی اگر هزینه تولید این نوع محصول، بیش تر از روش صنعتی با کودهای شیمیایی باشد.

اما به هر حال، طرفداران تغذیه، مخالف غذاهای ترا ریخته هستند و این موضوع، جنجال های بسیاری را در دنیا به راه انداخته است.

اما این محصولات غذایی ارگانیک (organic foods) چه هستند که در سال‌های اخیر این همه درباره آنها جار و جنجال شده؟ به طور کلی، غذای ارگانیک یا طبیعی، به غذایی گفته می‌شود که بدون دخالت یا بدون مصرف آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی و ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی تولید شده باشد. در واقع کشاورزی ارگانیک، شیوه‌ای از کشاورزی است که در تمامی مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند.

البته، در ابتدا این محصولات، تنها در فروشگاه‌های کوچک و یا در بازارهای محلی کشاورزان قابل دسترس بود، ولی در سال‌های اخیر، به طور وسیعی در اکثر فروشگاه‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی فراهم و قابل دسترس شد؛ چنانکه مصرف غذاهای ارگانیک در بین مردم آمریکا در طی چند سال اخیر دارای رشد ۱۷ تا ۲۰ درصدی بوده است.

در حالی که محصولاتی که پیش از این در بازار مرسوم بوده‌اند و از نظر شکل ظاهری بهتر و بزرگتر هم بودند، تنها رشد ۲ تا ۳ درصدی داشته‌اند. به همین دلیل هم بسیاری از شرکت‌های تولید مواد غذایی به سمت مصرف این مواد برای تولید فرآورده‌های خود سوق داده شده‌اند.

در ابتدا، غذای ارگانیک تنها شامل سبزی‌های تازه بود و اولین مصرف کنندگانی که از غذای ارگانیک استفاده می‌کردند، به دنبال غذایی بودند بدون مواد شیمیایی، تازه و در حد امکان دارای کمترین مراحل فرایند؛ و چون آنها باید اقلام مورد نیاز خود را مستقیماً از کشاورزان خریداری می کردند بنابراین، شعار «کشاورز خود را بشناس تا غذای خود را بشناسی» از اولین شعارهایی بود که به منظور ترویج مصرف غذاهای ارگانیک، باب شده است.

به هر حال غذا ارگانیک، ما را از بیماری های خاموش قرن مانند دیابت، دور می کند. روش های آشپزی که در ادامه به آن اشاره شده است، تلاشی برای آشتی با دنیای غذاهای ارگانیک و گیاهی است.

دنیای آشپزی رنگارنگ Ella

a2

خانم Ella Woodward یکی دیگر از بلاگرهای مطرح دنیای آشپزی بوده که توانسته در چند سال اخیر، رسپی های مربوط به پخت غذاهای گیاهی و کم کالری رنگارنگ را در اختیار مخاطبانش در سراسر جهان قرار دهد. نامی که وی برای وبلاگش انتخاب کرده است: خوشمزه های ella بوده و به نظر می رسد صدها رسپی ارائه شده در وبلاگ، تا حدودی منعکس کننده فلسفه نام گذاری این درگاه است.

a1
تصویر سایت ella که به معرفی کتاب آشپزی جدید خود می پردازد

وی اخیرا با انتشار کتاب جدید آشپزی خود در انگلیس، همایش هایی را برپا کرده که با استقبال طرفداران و هواداران آشپزی خوشمزه الا قرار گرفته و این قضیه در اینستاگرام ایشان نیز قابل بررسی است.

در وبلاگ این آشپز خلاق و نویسنده، رسپی های مختلفی از انواع و اقسام غذاهای گیاهی و دریایی و رژیمی به زبان آسان و مواد اولیه ارزان و در دسترس معرفی شده است که می تواند هر نوع سلیقه ای را به خود جذب کند.

a3
صدها رسپی متنوع با اطلاعات مصور در وبلاگ آشپزی ella در دسترس است

ویدئو هایی برای معرفی عملی شیوه پخت و طبخ غذاهایی که خانم ella در وبلاگ معرفی می کند نیز ارائه شده است. این آشپز جوان، تا کنون ۴ کتاب تالیف و منتشر کرده است که مخاطبان فراوانی را در آمازون به سمت خود کشانده است. در این کتاب ها، بیش از ۲۰۰ رسپی از انواع غذاهایی که ella در وبلاگ خود معرفی کرد، به صورت تشریحی و مصور ارائه شده است.

a4
غذای مکزیکی با سیب زمینی که دست پخت جدید خانم Ella است

دنیای خوشمزه و رنگارنگ Ella در اینستاگرام، مخاطبان بسیاری دارد. او در زمره آشپز بلاگرهایی است که بیش از ۱ میلیون مخاطب در این شبکه محبوب عکس محور داشته و فعالیت های آن، بازتاب گسترده ای در رسانه های مطرح آشپزی جهان دارد. وی را در این نشانی دنبال کنید.

a5
تصویر صفحه اینستاگرام ۱ میلیون مخاطبی Ella

این خانم جوان خوش سلیقه، ظرف ۳ سال اخیر بیش از ۲۹۰۰ رسپی و عکس از دستاوردهای خوردنی خود در اختیار مخاطبانش قرار داده است. وی را یک کارآفرین در عرصه صنعت غذا نیز می توان نامید.

a7
دنیای رنگارنگ و خوشمزه Ella با ویدئوهای آموزشی ایشان

اوایل ژانویه ۲۰۱۷ میلادی بود که شمار مخاطبان صفحه اینستاگرام وی از مرز یک میلیون فالوور فرا تر رفت و او را به پخت کیکی برای گرامی داشت این اتفاق خوب، ترغیب کرد. کیکی که با ماستی با طعم نارگیل و انواع رزبری و توت فرنگی و قطعات میوه طراحی شده و با مربای توت فرنگی، عدد ۱M بر روی آن حک شده است.

a6
کیکی به مناسبت کسب ۱ میلیون فالوور در اینستاگرام پر مخاطب و خوشمزه خانم Ella

مجموعه Mae Deli که وی در آن فعالیت دارد، این کیک خوشمزه را طبخ کرد. درباره این آشپز معروف این روزهای اینستاگرام در گزارشات بعدی بیشتر خواهیم گفت.

گشتی در غذاهای واقعی

عنوان وبلاگ آشپزی معروف دیگری که باید به آن اشاره کنیم، Running on Real Food است که تلاش دارد دنیای رنگارنگ آشپزی را با آموزش دهنده معتبر برای علاقمندان به ورزش و تغذیه سالم معرفی کند. فلسفه خوردن و نوشیدن سالم، مقوله ای است که این وبلاگ به آن اشاره دارد و معتقد است که انسان ها، نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند که باید به آن توجه داشت.

این درگاه را در این نشانی دنبال کنید.

حس سیب زمینی شیرین

a8

وبلاگ آشپزی که توسط سرآشپز Jenne Claiborne راه اندازی شده است، می کوشد تا رژیم های غذایی کم کالری خوشمزه اما مفید را در اختیار عاشقان آشپزی آسان قرار دهد. وبلاگ Sweet Potato Soul برای کسانی که دوست دارند تا پوست سالم و موهای پر پشت و بدنی سالم با تغذیه خوب داشته باشند، رسپی های وسوسه انگیز خوبی دارد که البته این غذاها با سلیقه خانم Jenne نیز به زیبایی تزیین شده است.

a9

این وبلاگ را در این نشانی دنبال کنید.

a10
معرفی و فروش کتاب های آشپزی، بخشی از فعالیت این وبلاگ است

این وبلاگ پر مخاطب آشپزی نیز از قسمت های مختلفی تشکیل شده که عبارتند از:

  • دنیای رسپی های جذاب و رنگارنگ
  • ویدیوهای آموزش آشپزی این دختر جوان خلاق.
  • اخبار فعالیت های آشپزی

در این وبلاگ سعی شده است تا برای سلایق مختلف و ذائقه های گوناگون مخاطبانش که از سراسر جهان هستند، رسپی های جذابی معرفی شود تا افراد بتوانند هر روز با مطالب این وبلاگ، با دنیای رنگارنگ و وسوسه انگیز غذاهایی که آموزش داده می شود آشنا شوند.

a12
تصویر اینستاگرام وبلاگ آشپزی سیب زمینی شیرین

اینستاگرام این بلاگر آشپزی، بیش از ۳۱ هزار مخاطب داشته و بیش از هزار و دویست پست را در سه سال گذشته به اشتراک گذاشت.

a13
اینستا نوشته Jenne و رونمایی از غذای سبزیجات جدیدش در ژانویه ۲۰۱۷

پیشنهادات آنجلا لیدون

a15
تصویر ایندکس پرتال آنجلا لیدون

رسپی هایی که برای گیاهخواران و عاشقان آشپزی سالم کم نمک و کم چرب همیشه جذاب و جالب است، در وبلاگ آشپزی آنجلا لیدون در دسترس است. یکی از دلایلی که سبب شد تا خانم آنجا به وبلاگ نویسی در عرصه آشپزی سالم روی بیاورد، علاقه وافر همسرش به دنیای رنگارنگ فست فود ها بود.

a14

او اکنون با رسپی های جذاب، مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد که در درگاه ایشان میتوان اطلاعات مختلفی بدست آورد. این وبلاگ آشپزی دارای قسمت های متنوعی همچون ده ها وبلاگی که تا کنون ارائه شده است بوده که در ادامه به شماری از آن ها اشاره می کنیم.

a16
تصویر بخش رسپی های مختلف وبلاگ خانم آنجلا

بخش رسپی در وبلاگ های آشپزی، بسیار پر مخاطب است. صدها مورد دستور غذایی جذاب و رنگارنگ که برای ذایقه های گوناگون ترغیب کننده بوده، در این بخش مشاهده می شود. بخش های محبوب و پر مخاطب وبلاگ آشپزی خانم آنجلا را در قسمت popular می توان بررسی نمود.

ایشان کتاب های متعددی در زمینه آشپزی سالم نوشته که در این قسمت ارائه شده است.

a18
اینستا نوشته اخیرا خانم آنجلا که به آموزش شیرینی هایی با شکلات تلخ می پردازد

اینستاگرام ایشان بیش از ۴۸۰ هزار فالوور دارد که ظرف چند سال اخیر بیش از ۱۱۰۰ پست در آن به اشتراک گذاشته است. او با اینکه مادر دو فرزند است، اما صدها رسپی متنوعی را در اینستا خود منتشر کرده و حتی فایل ویدئویی غذاهایی که پخت کرده را نیز بعضا در اختیار جامعه مخاطبانش قرار داده است.

a17
تصویر اینستاگرام خانم آنجلا لیدون

در سال ۲۰۱۶ میلادی، اپلیکیشن این آشپز جوان وبلاگ نویس، در فهرست اپ های پر مخاطب بلاگرهای آشپز معرفی شد که در اینستا نوشته ای اعلام شده است.

a19

یکی از نکات جالب درباره کسب و کار این وبلاگ نویس آشپزی آن است که اپ خود را به مدت چند روز به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می دهد و پس از آن، می بایست برای خرید و استفاده از خدماتی که اپ به شما می دهد، مبالغی پرداخت کنید. اپ این خانم را در این نشانی دانلود کنید که قیمتش ۲ دلار است.

a20
تصویر صفحه نمایش اپلیکیشن OH SHE GLOWS

این روش جذاب کسب درآمد از راه آشپزی دیجیتالی را در نظر داشته باشید.

زندگی شاد و سالم

زندگی شاد و سالم عنوان وبلاگی است که با عنوان Health, happy life توسط نویسنده و وبلاگ نویس معروف:‌Kathy Patalsky منتشر می شود. درگاه وی را در این نشانی دنبال کنید. او صدها رسپی مربوط به غذاهای گیاهی که مغزی و داراش ارزش غذایی معقول هستند را در وبلاگ خود اطلاع رسانی کرده است.

a22
پیشنهادهای غذایی مخصوص vegan ها

البته، غذهایی که خانم کتی در وبلاگ جذابش ارائه کرده است، بعضا برای تازه واردهای دنیای آشپزی، تهیه اش سخت است. اما او همیشه آپشن هایی برای آشپزی آسان ارائه می کند تا همه گروه های سنی و عاشقان دنیای آشپزی بتوانند از دستاوردهای وسوسه انگیزش استفاده کنند.

a21
تصویر ایندکس وبلاگ آشپزی کتی
a23
تصویر شیرینی های کره ای کم کالری خانم کتی

وبلاگ آشپزی خانم کتی همچون دیگر بلاگر های آشپزی، قسمت های متنوعی دارد. در بخش رسپی، به اطلاعات بیش از ۲۰۰ رسپی جهت طبخ انواع شیرینی و کیک و سالاد و غذاهای فصلی با رویکرد آشپزی سالم (Healthy cooking) می توان دسترسی داشت.

در بخش معرفی کتاب، کتاب هایی که وی تالیف و منتشر کرده است ارائه شده و می توان لینک خرید آن را بررسی کرد. کتاب نویسی، بخش جدایی ناپذیر از دنیای وبلاگ نویس های دنیای آشپزی به شمار می رود. علاوه بر این ها، ویدئوهایی که نحوه طبخ غذاهایی که او تولید کرده را نشان می دهد، در این قسمت در دسترس است.

a24

کتی از جمله بلاگرهای آشپزی اهل سفر و تفریح به نقاط مختلف جهان بوده و به همین خاطر، غذای ملل از جمله بخش های مورد علاقه ایشان است که در این قسمت اطلاعاتی درباره آن ارائه شده است.

اینستاگرام ۲۸ هزار نفری وی را در این نشانی دنبال کنید که مملو از پیشنهادات طبخ انواع و اقسام شیرینی و غذاهای کم نمک و کم شکر است.

a25
اینستانوشته کتی که ماگ های رنگارنگش را به نمایش می گذارد
a26
کاپ کیک های موزی

وبلاگ The First Mess

a28

خانم لورا، وبلاگ نویس کانادایی بوده که وبلاگ آشپزی وی مخاطبان بسیار دارد. آشپزی با مواد غذایی ارگانیک و طبیعی و غیر افزودنی و خوردن و آشامیدن فصلی، از جمله دو اصولی است که این آشپز جوان در رسپی های خود در نظر می گیرد. اکثر دستورات غذایی ایشان، بدون گلوتن بوده و مخصوص علاقمندان دنیای گیاهخواری است.

a27
تصویری از غذاها ی گیاهی خانم لوار

بیسکوییت های سیب زمینی شیرین و غذاهایی که با قارچ درست می شود، از جمله پر مخاطب ترین مطالب وبلاگ ایشان است. درگاه ایشان را در این نشانی دنبال کنید.

کتاب آشپزی ایشان را در این نشانی مطالعه نمایید. ایندکس رسپی های وی که موضوعات مختلفی را شامل می شود در این لینک مشاهده فرمایید.

اینستاگرام ۱۴۸ هزارفالووری ایشان را نیز در این لینک دنبال کنید که ۱۰۰۰ پست بر روی آن منتشر شده است.

a29
تصویر اینستاگرام خانم لورا
a30
تصویر غذاهای ارگانیک و گیاهی لورا در اینستاگرام

درس هایی از آشپز بلاگرها

۱- آشپزی، یکی از محورهای مورد علاقه استارت آپ ها در سراسر جهان است.

۲- آشپزی دیجیتالی، بخش جدایی ناپذیر از سبک زندگی دیجیتالی مردمان روزگار ما است. ظرفیت های درآمد زا و فرصت آفرین را در نظر داشته باشید.

۳- آشپز بلاگرهای معروف دنیا که اکنون میلیونر و صدها هزار مخاطب دارند، با کم ترین امکانات و یک سایت و صفحه اینترنتی کار خود را آغاز کردند.

۴- اپلیکیشن های آشپزی، هم دنیای فرصت آفرینی برای طراحان اپ و همچنین، ابزاری برای گسترش فعالیت آشپز بلاگرها در سراسر جهان هستند.

۵- رسپی هایی که برای دنیای بدون گوشت ارائه می شود، روز به روز مخاطبان بیشتری کسب می کند.

۶- بلاگرهایی که غذاهایی بدون گلوتن، شکر و کم نمک ارائه می دهند و فلسفه آشپزی سالم را در نظر دارند، با مخاطبان بسیاری روبه رو می شوند.

۷- آشپزی دیجیتالی، همچنان مقوله ای فرصت ساز برای عاشقان کسب و کار اینترنتی است.

۸- انتشار کتاب و تالیفات مکتوب، پرستیژ بلاگرهای آشپز را افزایش داده است.

در روزهای آینده باز هم با دنیای جالب بلاگر های آشپز آشنا خواهیم شد.

آیا شما هم از غذاهای ارگانیک استفاده می کنید؟

منبع: Greatista
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • راحله اسفند ۱۱, ۱۳۹۵

    چقدر خوب بود. من با مورد شماره ۶ موافقم. الان مد شده