پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگر های معروف آشپزی [قسمت سوم]

گزارش روزیاتو از دنیای هیجانی بلاگرهای مشهور آشپزی

پیشنهادهای وسوسه انگیز بلاگر های معروف آشپزی [قسمت سوم]

در قسمت های قبلی معرفی برترین بلاگرهای آشپزی، هفت تن از پر بیننده ترین وبلاگ نویس های دنیای رنگارنگ غذا و آشامیدنی را معرفی کردیم که صدها رسپی مربوط به غذاهای دریایی و ارگانیگ و گیاهی را در اختیار صدها هزار مخاطب در سراسر جهان قرار می دهند.

همچنین، به معرفی مطرح ترین وبلاگ نویس های آشپزی سالم که رسپی های گیاهی آنها مخاطبان بسیاری دارد پرداختیم. این افراد، از طریق دنیای وبلاگ نویسی و همچنین جادوی شبکه های اجتماعی در اینستاگرام و یوتیوب، میلیون ها عاشق آشپزی را روزانه با مطالب خود آشنا می کنند.

همه ۱۴ وبلاگ مطرحی که تا کنون معرفی شد، علاوه بر وبلاگ نویسی، مولف کتاب های متعدد آشپزی نیز هستند که در واقع با دنیای کتاب و همچنین اپلیکیشن های موبایل، به اطلاع رسانی فعالیت های خود در صنعت غذا و درآمد زایی دیجیتالی اقدام می کنند. استارت آپ های موفقی که با طعم و مزه های جذاب، کسب و کاری هیجانی را برای شکم گردهای دنیای وب تدارک می بینند.

در گزارش امروز، به معرفی ۱۰ ایده جذاب آشپزی از دنیای بلاگرهای این حوزه اشاره می شود که می تواند روش های جالبی برای علاقمندان به فعالیت اینترنتی در زمینه آشپزی به خصوص آشپزی سالم باشد.

با شکم گردی امروز روزیاتو همراه باشید.

راز وبلاگ نویس های معروف آشپزی

m29

بررسی ما بر روی ۵۰ وبلاگ نویس مطرح آشپزی جهان که مخاطبان بسیاری در طول هفته از سایت و کانال های آنان در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی ویدئو محور بازدید می کنند نشان می دهد که دنیای آشپزی سالم و تغذیه سالم و استفاده از مواد اولیه ارگانیک و به قول حرفه ای ها “بدون گلوتن”، در جذب مخاطبان بسیار اهمیت دارد.

دنیای فست فودها و نوشیدنی های پر کالری پر شکر و غذاهای حجیم سبب شده تا روز به روز بر شمار مخاطبان غذاهای گیاهی افزوده شود. حتی در لیون، پایتخت مزه اروپا که صدها رستورانش، هزاران غذا را در طول هفته در اختیار گردشگران شکم گرد فرانسه قرار می دهند، غذای گیاهی بخش قابل ملاحظه از منوها را به خود اختصاص می دهد.

بنابراین، یکی از دلایل بازدید بالا از وبلاگ نویس های مطرح آشپزی در چند سال اخیر، توجه به فلسفه آشپزی سالم و طبخ غذاهای گیاهی ارزان و آسان است. آشپزی یک مهارت و به نوعی یک هنر به شمار می رود. این هنر را نباید حتما در دانشگاه یا موسسه فرا گرفت. برخی از وبلاگ نویس های مطرح دنیای غذا، خود آموخته هستند.

برای آشپزی موفق، شناخت مواد غذایی، کارکرد آنها در ترکیبات مختلف و توجه به اندازه ها و پیمانه ها اهمیت فراوانی دارد. امروزه آشپزهایی که آشپزی سالم را در دستور کار دارند، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده اند.

m30

آشپزی سالم را در گفتاری توضیح دادیم. اما به ۱۰ مورد نیز اینجا توجه کنید که در لابلای مطالب بلاگرهای آشپزی نیز ردپای آن، دیده می شود:

۱- سرخ کردن سالم، یکی از روش های آشپزی سالم و تغذیه سالم است. برخی از مواد غذایی با روغن سرخ شده، مزه و طعم و خاصیت خود را از دست می دهد. به اصول سرخ کردن انواع غذا بیشتر توجه کنید.

۲- ماهیتابه ضد زنگ در یک آشپزخانه مهم است. شاید شنیده باشید که برای یک آشپز خوب، کارد تیز و ماهیتابه خوب و نچسب، از هر چیزی مهم تر است. ماهیتابه ای جنس فولاد می توان مناسب کار باشد. ماهیتابه خوب، در میزان مصرف روغن هم صرفه جویی میکند.

۳- شیوه سرخ کردن سالم هم اهمیت دارد. سالم سرخ کردن را از آشپزهای حرفه ای باید فرا گرفت.

۴- آشپز حرفه ای، حتما روغن شناس خوبی است. روغن های اشباع نشده، نخستین گام در آشپزی سالم است.

۵- مواد غذایی غیر فرآوری شده، گام دوم در آشپزی سالم است. در وبلاگ هایی  که در ۲ بخش اخیر و همین گفتار معرفی کردیم ، استفاده از مواد ارگانیک، اصل نخست برای بلاگرهای غذا است. در آشپزی سالم، سوسیس و کالباس و همبرگر و امثالهم، جایگاهی ندارد.

m000
آشپزی سالم، سبک زندگی و اقتصاد مصرف خانوار را تغییر خواهد داد

۶- گوشت قرمز، بر خلاف تصور بعضی ها، ماده غذایی بدی نیست و هیچ گاه نمیتواند جایگزین تمام عیار برای گوشت سفید باشد. اما در مصرف آن باید اصولی را رعایت کرد. آشپزی سالم، اولویت را به گوشت قرمز نمی دهد.

۷- لبنیات کم چرب در آشپزی سالم اهمیت دارد. مهم نیست که شما قصد دارید که بیف استراگانف، غذای غربی مورد علاقه ایرانیان را طبخ کنید تا کیک و شیرینی درست کنید، استفاده از لبنیاتی که چربی آن زیر ۲ درصد باشد، اهمیت دارد.

۸- مواد غذایی کم شکر، بخشی از آشپزی سالم است. اگر عادت دارید که زیاد کیک درست کنید، شکر قهوه ای بیشتر مصرف کنید. استفاده از عسل در تزیین کیک و شیرینی به جای پودر قند را در نظر داشته باشید. برای ما ایرانی ها،  حلوا ارده و شیره انگور و شیره خرما که با ارده  خوب یزد و محلات همراه شده باشد، جایگزین خوبی به جای کنفلکس ها خواهد بود.

۹- اهمیت زعفران و خرما در آشپزی سالم را نباید فراموش کرد. خواص این دو عنصر غذایی را حتما مطالعه کنید.

۱۰- نمک، نمک و نمک. یکی از تفاوت های آشپزی سالم با آشپز آماتور است.

وبلاگ آشپزی NOM NOM PALEO

وبلاگ اولی که در این گفتار اشاره میکنیم و در فهرست Greatist قرار گرفت، وبلاگ آشپزی Michelle Tam است. خانم میشل، متخصص تغذیه و یک سرآشپز حرفه ای بوده و توانسته در چند سال اخیر، آموزش های آشپزی متنوعی را با رسپی های جادویی خود در نشریات و شبکه های مختلف ارائه کند.

photo_2009-04-30_02-52-15

برخی از نشریات مطرح آشپزی جهان که وی در آن مشغول به کار بوده است عبارتند از :

Saveur, America’s Test Kitchen, Serious Eats و The Kitchen

درگاه خانم میشل را در این نشانی دنبال کنید. در این وبلاگ مطرح آشپزی نیز همچون دیگر وبلاگ هایی که تا کنون معرفی کردیم، بخش های مشابهی وجود دارد. ایندکس رسپی های این وبلاگر را در این قسمت مشاهده کنید. برنامه های غذایی PALEO را در این نشانی دنبال نمایید.

photo_2009-04-30_02-52-22

پاسخ به سوالات عمومی  و تخصصی آشپزی به زبان انگلیسی را اینجا ببینید و برای مشاهده روش های پخت این وبلاگ نویس دنیای آشپزی، از بخش VIDEO استفاده کنید. کتاب هایی که این وبلاگ نویس تالیف و منتشر کرده است، بخش جذاب دیگر این درگاه به شمار می رود. اگر ایده ای دارید که دوست دارید با این وبلاگ نویس مطرح در میان بگذارید را در این لینک مشاهده فرمایید.

M3

این وبلاگ نویس هم در اینستاگرام بیش از ۳۰۷ هزار فالوور داشته و قریب به ۲۶۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. از طریق این تصاویر می توان به رسپی های جذاب و جالبی که خانم میشل در طول روز منتشر می کند دسترسی داشت. همچنین برخی از ویدئوهایی که این وبلاگ نویس آشپزی در طول هفته از کارهای خود ارائه می دهد در صفحه جذاب رنگارنگ اینستاگرامش می توان مشاهده نمود.

m4
تصویر اینستاگرام آشپزی خانم میشل تام
m5
تصویر کلم بروکسل بو داده شده که توسط میشل تام در اینستا نوشته ای توضیح داده شده است

اگر دوست دارید نحوه پخت این غذای خوشمزه رنگارنگ را ببینید، از ویدیو زیر استفاده کنید.

m6
اینستا نوشته خانم میشل درباره نودل سیب زمینی شیرین ترد که مخاطبان بسیار دارد

این وبلاگ نویس آشپزی معروف. به زبان ساده، اصول پخت غذاهای ارگانیک، گیاهی و حتی گوشتی را با تصاویر و ویدئو های وسوسه انگیز در اختیار مخاطبان قرار می دهد و از طریق دایرکت اینستاگرام و اسنپ چت می توان با این کدبانو و سرآشپز در تعامل بود و اطلاعات آشپزی خود را افزایش داد.

وبلاگ آشپزی پالئو

پالئو، وبلاگی با نام PaleoOMG دارد. رسپی هایی که در این وبلاگ میخوانیم، جذاب و هیجانی بوده و طیف های مختلف از ذائقه های را پشتیبانی می کند. درگاه پالئو در این نشانی قرار دارد.

m7
تصویر ایندکس پرتال آشپزی و فشن پالئو

در این وبلاگ، آشپزی با دنیای مد و لباس همراه می شود. وبلاگ نویس آشپزی ما، علاقه زیادی به دنیای مد و لباس دارد به همین خاطر، علاوه بر رسپی نویسی، یک فشن بلاگر هم به شمار می رود و هر روز، تصاویری از لباس ها، کیف و کفش و مکان هایی که سفر می کند را در وبلاگ آشپزی خود در اختیار مخاطبانش قرار می دهد.

تلفیق آشپزی با دنیای مد و لباس یک دختر جوان غربی سبب شده تا مخاطبان بتوانند در فضای جذاب ترین، مطالب آشپزی ایشان را بررسی کرده و آن را مطالعه کنند. اگر بر روی گزینه food در این وبلاگ کلیک کنید، منویی ظاهر می شود که در آن، موضوع غذاها از غذاهای گوشتی و گیاهی گرفته تا انواع سالادها را میتوان مشاهده کرد.

این دختر جوان برای کسانی که حوصله آشپزی ندارند و علاقمندند تا روش های جذاب و آسانی را برای آشپزی هیجانی در اختیار داشته باشند. قسمتی به نام PALEO MEAL PLANS دارد. در قسمت مد و لباس نیز، دنیای هیجانی فشن ایشان را می توان مشاهده کرد.

البته این وبلاگ نویس آشپزی معروف، مربی بدنسازی بانوان هم هست و به همین خاطر، پیشنهاداتی برای ورزش هم ارائه می کند که در بخش FITNESS در دسترس است. در بخش Beauty، پیشنهادات زیبایی خانم پالئو را می توان مشاهده کرد.

m8

در قسمت Travel، می توان همراه با این دختر جوان آشپز و فعال مد و لباس، به سفرهای گوناگون رفت و نظرات وی را در گردشگری غذایی مشاهده نمود.

اینستاگرام ایشان را که  ۲۷۹ هزار فالور داشته و بیش از ۷۵۰۰ پست به اشتراک گذاشته را در این آدرس مشاهده کنید. باید گفت که این خانم یکی از فعال ترین وبلاگ نویس های دنیای آشپزی و مد در اینستاگرام است که دارای رکورد انتشار تصاویر عرصه آشپزی و فشن در این شبکه به شمار می رود.

m9

وبلاگ آشپزی Sassy Kitchen

m10

خانمی به نام جولیا گارتلند، عاشق عکاسی و همچنین غذاهای ارگانیک و به خصوص گیاهی است و به همین خاطر در وبلاگ خود، دنیای عکاسی را با آشپزی تلفیق کرده و معجون جالبی را در اختیار مخاطبانش قرار می دهد.

وی رسپی هایی که بدون گلوتن بوده را هر هفته معرفی می کند و موتور جست و جویی دارد تا مخاطبان به راحتی در میان رسپی ها به جستجوی اطلاعات غذایی مورد نیاز خود بپردازند.

m11

این وبلاگ نیز همچون دیگر وبلاگ هایی که معرفی کردیم، بخش هایی مانند رسپی، پرتفو غذایی و بخش خبری و مشاوره دارد. اینستاگرام جذاب این خانم را در این نشانی مشاهده کنید.

وبلاگ My Darling Lemon Thyme

وبلاگ خانم Emma Galloway، نظرات یک سرآشپز حرفه ای را در طول هشت سال گذشته به اشتراک می گذارد که پیش از فعالیت در زمینه غذاهای گیاهی و ارگانیک، با مشکلات پزشکی دست و پنجه نرم می کرد به همین خاطر علاقمند غذاهای بدون گلوتن و لاکتوز شد.

m12

وبلاگ خود را در سال ۲۰۱۰ میلادی راه اندازی کرد و تا کنون،‌ صدها رسپی گیاهی و ارگانیک و همچنین شیوه پخت آن ها را به صورت ویدئویی و تصویری آموزش می دهد و مخاطبان بسیاری، مقالات وی دارد. درگاه وی را در این نشانی دنبال کنید.

اینستاگرام ایشان را نیز در این قسمت دنبال کنید. ایندکس رسپی های این خانم را در این نشانی مشاهده نمایید. مطالب این وبلاگ آشپزی، بازتاب های گسترده ای در رسانه ها حتی در برنامه های تلویزیونی معروف داشته است.

مثلا درگاه اپرا وینفری، مجری سیاه پوست معروف تلویزیون آمریکا، از رسپی های بدون گلوتن این خانم استفاده کرده است. مجله Taste هم از جمله دیگر درگاهی است که در این زمینه از رسپی های خانم Emma استفاده می کند. درگاه FOOD MATTERS نیز که از جمله سایت های معروف دنیای آشپزی به شمار می رود، همواره از مطالب این وبلاگ استفاده کرده است.

M13

وبلاگ آشپزی Sprouted Kitchen

m15

این وبلاگ توسط افرادی چون Sara & Hugh Forte راه اندازی شده است. آن ها غذا درست می کنند و وبلاگ نویسی  می کنند و ویدئو های کار خود را در اینستاگرام و وبلاگ خود به اشتراک می گذارند. از ساندویچ تا نودل و سالادهای سبز و غذاهای ارگانیک، بخش جذابی از سایت آن ها هستند.

m14

مجلات معروف آشپزی، از مطالب این وبلاگ معروف بسیار استفاده می کنند.

m16

m17

اینستاگرام این خانم را در این قسمت دنبال کنید.

m18

رسپی های جذاب این خانم را در این لینک مشاهده نمایید.

وبلاگ Skinnytaste

وبلاگ آشپزی Gina Homolka دیگر وبلاگی است که در این گفتار به آن اشاره می کنیم. این سرآشپز معروف معتقد است که فعالیت های ورزشی روزانه در کنار انرژی مثبت و خواب خوب و رژیم غذایی سالم، زندگی شاد را سبب می شود. کتاب آشپزی و رسپی های وی، با استقبال مخاطبانش همراه شده است.

m21

درگاه وی را در این لینک دنبال کنید.

m19

رسپی های ایشان، رژیم های غذایی و رسپی های فصلی، از جمله مطالب جالبی است که در این وبلاگ آشپزی می توان مشاهده کرد. اینستاگرام وی را که ۵۲۴ هزار  فالور دارد در این لینک مشاهده نمایید. او بیش از ۲۷۰۰ پست به اشتراک گذاشته است.

m20
تصویر کتاب آشپزی خانم جینا هومولکا

وبلاگ FIT FOODIE FINDS

m22

وبلاگ Lee Hersh توسط یک مربی یوگا راه اندازی شده است و رسپی های جذابی از غذاهای رنگارنگ و هیجانی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. این درگاه را در این نشانی دنبال کنید. در این وبلاگ، غذا با طعم Fitness سرو می شود. بر خلاف وبلاگ های بالا که غذا با طعم دنیای مد و لباس همراه می شود.

m23

اینستاگرام ایشان را در این لینک دنبال کنید.

وبلاگ The Almond Eater

m24

آشپزی های سالم با رسپی های سالم و ارگانیک از جمله مواردی است که در این وبلاگ ارائه شده و همه ظرف ۳۰ دقیقه قابل طبخ هستند. خانم Erin، وبلاگر آشپزی مطرحی است که در فهرست معروف های Greatist قرار دارد.

رسپی ها و کتاب ایشان و اینستاگرام این خانم را به عنوان راهکارهایی برای آشپزی آسان و خلاق و کم هزینه مشاهده کنید.

m25

وبلاگ Lexi Clean

m26

در سال ۲۰۱۳ میلادی، این وبلاگ توسط فردی که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد و با اصلاح شیوه تغذیه و سبک زندگی، به زندگانی شاد برگشت، راه اندازی شد و اکنون می توان، دنیای آشپزی سالم و جذاب و رنگارنش را در این نشانی دنبال نمود.

این خانم بیش از ۴ هزار پست در اینستاگرامش درباره دنیای آشپزی و سبک زندگی خود منتشر کرده و اکنون ۱۰۰ هزار مخاطب دارد.

m27

m28
رسپی سوشی های رنگارنگ خوشمزه توسط LEXI CLEAN

درس های خیلی ساده از وبلاگ نویس های آشپز

۱- اینستاگرام و وبلاگ نویسی، مکمل یکدیگر هستند. حتی در زمینه آشپزی و مد و لباس!

۲- شبکه های اجتماعی ویدئویی محور، برگ برنده بلاگرهای آشپزی هستند.

۳- استارت آپ های فراوانی را در زمینه آشپزی می توان هدایت کرد که درآمد زایی دیجیتالی را برای شما به ارمغان آورده و شما را وارد دنیای جذاب فریلنسرها (دورکارها) کند.

۴- دنیای اپلیکیشن ها، درآمد های دیجیتالی فراوانی را نصیب food blogger ها کرده است.

۵- تلفیق دنیای مد و لباس با آشپزی در برخی از فود بلاگرها نشان داد که مخاطبان آشپزی، از طریق دنیای رنگارنگ مد، جذب شده و فرصت آفرینی خوبی برای وبلاگ نویس های آشپزی ایجاد می کند و مدل کسب و کار لیلا علی، یکی از آنها است!

آیا در کشورمان، آشپزهای وبلاگ نویس سراغ دارید؟ به ما معرفی کنید. 

منبع: Greatist
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • ام خرداد ۲۶, ۱۳۹۷

    پیج اینستاگرام غذایی زیر رو پیشنهاد می کنم:
    aminfoodpassion