زمین های بازی بسیار جالب کودکان که حتی برای بزرگسالان هم وسوسه برانگیزند

زمین های بازی بسیار جالب کودکان که حتی برای بزرگسالان هم وسوسه برانگیزند

با آوردن نام زمین بازی یا پارک، کودکان پرشور و شادی در ذهن هر فردی تداعی می شوند که مشغول بازی کردن هستند. هر اندازه میزان خلاقیت به کار گرفته شده در چنین مکان هایی بیشتر باشد می تواند جذابیت های بیشتری به آن ببخشد.

مثلا اگر پارکی وجود داشته باشد که کودکانی با معلولیت های جسمی هم بتوانند از آن استفاده کنند یا اینکه شب ها هم با نورهای رنگی نظر کودکان را به خود جلب کند می تواند هم برای کودکان و هم والدین آنها جذاب باشد.

در ادامه این نوشته به بررسی برخی از زمین بازی هایی پرداخته شده که شاید هر فرد بزرگسالی نیز با دیدن آن هوس کودکی مجدد را کند. اهمیت بسیاری از این پارک ها ایده های جذاب به کار برده شده در هر کدام از آنهاست. با هم این ۱۲ مورد را مرور می کنیم:

۱- زمین بازی عمودی برای مناطق پرجمعیت

1
شهربازی Walholla، توسط کمپانی مهندسی «کِرو»، با تقاضای شهرداری برای ساخت زمین بازی برای مدارس و دارا بودن امکانات بالا رفتن از وسایل بازی ساخته شد. این پارک برای ۶۰ کودک و به همراه یک زمین فوتبال طراحی شد و امکانات تفریحی فراوانی را برای کودکان فراهم آورده و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته. قرار است این طرح به مناطق پرجمعیت واشنگتن دی سی و بوستون هم توسعه پیدا کند.

۲- توری های دستبافت رنگارنگ که بخش اصلی پارک را تشکیل می دهند

2
این توری های رنگارنگ که به کودکان امکان بازی، تاب خوردن و آویزان شدن را می دهد توسط «توشیکو مک ادمز» طراح ژاپنی طراحی شده و در موزه ای به نام Hakone و در فضای باز تعبیه شده است.

۳- پارکی که به کودکان در هنگام بازی، ریاضیات را نیز آموزش می دهد.

3
شهربازی Harry Thomas Sr در واشنگتن دی سی، از مارپیچ های فراوانی تشکیل شده که در ساخت آن از «دنباله فیبوناچی» الهام گرفته شده.

۴- این زمین بازی رنگارنگ برای کودکانی با معلولیت های جسمی ساخته شده.

4
پارک Clemyjontri، در مک لین ویرجینیا، به کودکانی که از ویلچر یا واکر استفاده می کنند و یا با سایر مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم می کنند، اجازه بازی و تفریح را می دهد.

۵- زمین بازی با ظاهری خوشمزه که کودکان می توانند از میوه ها و خوردنی ها استفاده کنند.

5
در پارک Fruit and Scent استکهلم کودکان می توانند بر روی وسایل بازی ای که به صورت پوست موز است سر بخورند، دور توت فرنگی بچرخند و روی آلبالو تاب بازی کنند.

۶- این زمین بازی چند کاره برای استفاده بزرگسالان نیز کاربرد دارد.

6
موزه «سنت لوئیس سیتی» یک شهربازی بزرگ است که کارمندان جالبی هم دارد. این پارک طبقاتی در فواصل میان هواپیماها، غارهای زیرزمینی و حفره های توپی شکل و سایر وسایل دیگر قرار گرفته. در طول ساعات کار موزه، کودکان می توانند از این پارک استفاده کنند و تنها در شب های آخر هفته برای بزرگسالان قابل استفاده است.

۷- این زمین بازی که امکانات کوهنوردی نیز در آن وجود دارد، منظره ای زیبا از شهر پاریس را نشان می دهد.

7
در پارک Belleville در شهر پاریس بچه ها می توانند تمام رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنند. در بخش بالایی پارک خانه ای انتزاعی تعبیه شده که مانند کشتی دزدان دریایی است. شیب های زیبای مشرف به مناظر شهر در این پارک نشان می دهد که به جز برج ایفل در پاریس دیدنی های دیگری نیز وجود دارد.

۸- این زمین بازی به کودکان امکان کنترل کامل بر بازی کردن شان را می دهد.

8
در شهر بازی Imagination شهر نیویورک، زمین بازی بزرگی با بلوک های یونولیتی آبی رنگ وجود دارد که کودکان می توانند آنها را به هر شکلی که دوست دارند در آورند. مثلا قلعه ای زیبا بسازند و یا روی آن سر بخورند. اگر هم به انجام بازی های ساحلی علاقمند باشند در آنجا ماسه و شلنگ هایی نیز وجود دارد که فضای ساحل را برای کودکان تداعی می کند.

۹- در حوضچه بازی مخصوص کودکان در هنگام شب نورهای «ال ای دی» نورافشانی می کنند.

9
این پارک آبی در Tychy لهستان قرار دارد که متشکل از نورهای فراوان و فواره های رنگی است. به دلیل نورهای «ال ای دی» تعبیه شده در این پارک، بعد از تاریک شدن هوا نیز می تواند باعث سرگرمی کودکان شود.

۱۰- انرژی مورد نیاز در این زمین بازی با نور خورشید تامین می شود.

10
پارک Kellogg در نیواورلئان بعد از حادثه طوفان سهمگین کاترینا و ویرانی های حاصل از آن برای کودکان ساخته شد. کودکان می توانند در آنجا تاب بازی کنند، از تیرها بالا بروند و تا آنجا که دوست دارند شیطنت کنند. تجهیزات این مکان توسط محلی ها فراهم آورده شده.

۱۱- این مکان انتزاعی و ابداعی برای تقویت قوه تخیل کودکان ساخته شد.

11
اگر بتوان نام یک پارک را که قوه تخیل کودکان را افزایش دهد برد باید از Hazza Bin Zayed Stadium در امارات متحده عربی یاد کرد. در این پارک اجزایی وجود دارد که متحرک هستند و با حرکت طناب های آن صدای موسیقی از آن بیرون می آید. با این کار هر کودکی تصور خواهد کرد که پادشاه یا ملکه آن مکان است.

۱۲- زمین بازی هیولاها که تماما از لاستیک های قابل بازیافت ساخته شده.

12
در پارک Nishi Rokugo Tire توکیو، گودزیلاها و سایر موجودات مشابه در قالب مجسمه هایی چند طبقه می توانند موجبات شادی کودکان را فراهم آوردند. کودکان می توانند روی لاستیک ها تاب بخورند، به عنوان سرسره از آنها استفاده کنند. همچنین می توانند ربات هایی را که از همین لاستیک ها ساخته شده اند را نیز مشاهده کنند.

منبع: buzzfeed
بدون نظر

ورود