مروری بر تصاویر عجیب ترین و زیباترین کارناوال ها در گوشه و کنار جهان

مروری بر تصاویر عجیب ترین و زیباترین کارناوال ها در گوشه و کنار جهان

عید پاک یکشنبه ای مابین ماه مارس و آوریل است که برخی از مسیحیان بر این باورند که حضرت مسیح در این روز و پس از به صلیب کشیده شدن دوباره زنده شده و از جا برخاست. پیش از این مراسم که تاریخ دقیقی هم برای آن در نظر گرفته نمی شود، بسیاری از مسیحیان به مدت ۴۰ روز به انجام فعالیت های مذهبی از جمله روزه گرفتن می پردازند.

این چهل روز در فاصله اول ماه مارس (یازدهم اسفند ماه) تا ۱۳ ام آپریل ادامه پیدا می کند و پیش از شروع آن مردم در قالب کارناوال های شروع آن را جشن می گیرند.

از این ۴۰ روز به عنوان Lent یاد می شود و از چهارشنبه خاکستری (Ash Wednesday) تا شنبه مقدس (Holy Saturday) ادامه پیدا می کند.

در ادامه این نوشته جشن های مخصوص پیش از شروع این مراسم ۴۰ روزه را از سراسر جهان مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

۱- یونان

1
شرکت کنندگان در «دوشنبه خاکی»، در خیابان ها «نبردی با آرد» را در پایان فصل کارناوال و شروع ۴۰ روزه فستیوال Lent که تا عیدپاک به طول می انجامد را در شهر بندری «گالاکسیدی» جشن می گیرند. شاهد یکی از این تصاویر در ۲۷ ام فوریه سال ۲۰۱۷ (۹ اسفند ۱۳۹۵) هستید.

۲- هایتی

2
تصویر مردی که با حمل جمجمه ها در این کارناوال راهپیمایی می کند را در ۲۶ فوریه و در Les Cayes می بینید. بدن شرکت کنندگان این فستیوال با ترکیبی از شکر و زغال رنگ شده است.

۳- جمهوری دومینیکن

3
یکی از شرکت کنندگان در کاروناوال روز ۲۵ فوریه در «سانتو دومنیگو»

۴- جمهوری دومینیکن

4
شرکت کنندگان در «سانتو دومنیگو» راهپیمایی کارناوال روز ۲۵ فوریه را در لباس های سنتی جشن می گیرند.

۵- کلمبیا

5
یکی از شرکت کنندگان را در حالی که آتش از دهانش بیرون می آید در فستیوال روز ۲۶ فوریه در Barranquilla را ملاحظه می کنید.

۶- پرتغال

6
تصویر زنی در لباس سنتی در مراسم روز ۲۶ فوریه در Ovar

۷- ونزوئلا

7
زنانی که لباس های سنتی madamas را به تن دارند، در روز ۲۶ فوریه در «ال کالائو» در فستوالی به همین نام را می بینید. madamas اخیرا در فهرست اسامی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

۸- ایتالیا

8
تصویر مردی که در طول کارناوال سالانه پرتاب پرتقال یکی از این پرتقال ها به صورتش برخورد کرده را در روز ۲۶ فوریه شاهد هستید.

۹- فرانسه

9
روز ۲۶ فوریه و در Dunkirk، بومی های این منطقه با پوشیدن لباس های سنتی، کارناوال را جشن می گیرند.

۱۰- اسپانیا

10
مردان جوانی که به عنوان «پلیکورس ها»، یعنی جمع کنندگان مالیات در قدیم لباس پوشیده اند، روز ۲۶ فوریه در شهر Laza در حال دویدن هستند. در قدیم این افراد در روستاها و برای جمع کردن مالیات زنگوله هایی را به صدا در می آوردند و با چوب به روستائیان ضربه می زدند.

۱۱- بولیوی

11
حرکات موزون و سنتی به نام Diablada یا همان «رقص شیاطین» در طول کارناوال روز ۲۵ فوریه در Oruro را شاهد هستید. این مراسم مذهبی مربوط به کاتولیک ها به بیش از ۲۰۰ سال پیش باز می گردد.

۱۲- آلمان

12
جادوگران برای انجام مراسم سنتی جادوگران در روز شنبه مقدس در ۲۵ فوریه و در میدان Waldkirch آماده انجام مراسم می شوند.

۱۳- پارائوگه

13
روز ۲۶ فوریه و برگزارکنندگان مراسم کارناوال

۱۴- اسپانیا

14
برگزارکنندگان این کارناوال لباس Diablos de Luzon یا «شیاطین لوزون» را م یپوشند و با قرار دادن شاخی بر روی سر در روز ۲۵ فوریه به استقبال مراسم می روند. گفته می شود که قدمت این مراسم به قبل از قرن ۱۴ میلادی باز می گردد. صدها نفر در روستاهای مختلف اسپانیا به طرق گوناگون این مراسم را جشن می گیرند.

۱۵- ایتالیا

15
در روز ۱۹ فوریه شرکت کنندگان این مراسم با پوشیدن لباس ها و گذاشتن ماسک های سنتی این فستیوال را جشن می گیرند.

۱۶- یونان

16
زنان و مردان جوان در روز ۲۵ فوریه و با صورت های رنگ شده، در مراسمی به نام Torch Parade یا «راهپیمایی با مشعل» در جزیره Naxos شرکت کرده اند.

۱۷- سوئیس

17
«مردان پوشالی» در روز ۲۶ فوریه و با گذاشتن ماسک و پوشیدن لباس های سنتی که از گونی های پر شده از پوشال تشکیل شده در Evolene جشن می گیرند.

۱۸- جهوری چک

18
مردان با پوشیدن لباس های سنتی، روز ۲۵ فوریه در Vortova از خانه ای به خانه دیگر می روند. آنها به همراه یک گروه موسیقی و با به سر کردن ماسکهای مخصوصی، پایان زمستان را برای شروع Lent جشن می گیرند.

منبع: nbcnews
بدون نظر

ورود