دردهای شدید در ناحیه قفسه سینه که عمدتا با حملات قلبی اشتباه گرفته می شوند

دردهای شدید در ناحیه قفسه سینه که عمدتا با حملات قلبی اشتباه گرفته می شوند

درد در ناحیه قفسه سینه می تواند بسیار ترس آور باشد. در مواقعی که این درد بسیار شدید باشد، بهتر است که با اورژانس تماس گرفته شود. اما برخی از دردهای قفسه سینه ربطی به عملکرد قلب ندارد.

در ادامه این نوشته با برخی از این دردها در ناحیه قفسه سینه آشنا خواهید شد که در صورت برخورد با آنها خواهید توانست از دردهای مرتبط با قلب تشخیص داده و ترس و اضطراب کمتری را تجربه کنید. با این دردها آشنا شوید:

سوزش معده

سوزش معده گاهی می تواند سبب شود که فرد از ترس اینکه در حال تجربه حمله قلبی است، دچار اضطراب شود و فورا با اورژانس تماس بگیرد. بهتر است بدانید که علت این نوع درد، می تواند اسید موجود در مری باشد که تلاش می کند دوای ضد ترش کردن معده را دریافت کند. مصرف چنین دارویی می تواند میزان درد را کاهش دهد.

زونا

بر اساس گفته های دکتر «کریستین آرثور» از مرکز درمانی «فونتن وَلی» یکی دیگر از دلایل احساس درد در ناحیه قفسه سینه می تواند بیماری زونا باشد. زونا می تواند به دلیل بازگشت ویروس آبله مرغان به بدن باشد.

این بیماری می تواند سبب دردهای فراوانی در ناحیه دنده ها شود. همچنین چنین دردهایی می تواند به همراه جوش های کوچکی باشد که گاهی اصلا هم دیده نمی شوند.

دکتر آرثور می گوید: “اگر به همراه دردی که در ناحیه قفسه سینه تجربه می کنید، تغییراتی نیز در پوست شما به وجود آمد می تواند از نشانه های ابتلا به زونا باشد.

پانکراتیت

بر اساس اطلاعات بدست آمده از «مدسین نِت» به طور کلی پانکراتیت ایجاد دردهایی شکمی نیز می کند اما این درد که همراه با تورم پانکراس، یعنی غده ای در پشت معده همراه است می تواند سبب انتقال درد به معده نیز شود.

درد مرتبط با تورم این غده در مواقعی می تواند با حمله قلبی اشتباه گرفته شود. در چنین مواقعی لازم است که مورد معاینه پزشک قرار گیرید که نوع درد کاملا مشخص شود.

حمله هراسی یا Panic attack

بر اساس داده های بدست آمده از انجمن «اضطراب و افسردگی» آمریکا بسیاری از حملات قلبی در واقع حملات هراسی هستند.

از نشانه های دیگر این نوع از حملات تنگ شدن قفسه سینه، تپش قلب، کف دست عرق کرده، سبکی سر و نشانه هایی از این قبیل هستند که می توانند نشانه های مشترک حمله قلبی و حمله هراسی باشند.

در مورد افرادی که به حمله های هراسی مبتلا هستند بهتر است به متخصص قلب مراجعه کنند و سلامت قلب خود را در نظر داشته باشند تا در مواقعی که به حملات هراسی مبتلا می شوند، نگرانی خاصی در مورد وضعیت قلب شان نداشته باشند.

عفونت غضروفی و دنده یا Costochondritis

یکی دیگر از بیماری هایی که ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود «عفونت غضروفی و دنده» است. این اختلال زمانی روی می دهد که غضروف های مابین دنده ها، تورم پیدا کنند.

دکتر آرثور در این باره می گوید: “هنگامی که نفس عمیق می کشید درد می تواند افزایش پیدا کند. اگرچه می تواند در هر دوسمت بدن وجود داشته باشد اما معمولا در یک سمت حس می شود.”

دکتر آرثور بهترین راهکار تشخیص این درد از حمله قلبی را بلند کردن بازوها به سمت بالا و به سمت سر می داند. اگر با انجام این کار درد افزایش پیدا کند، می تواند به دلیل «عفونت غضروفی و دنده» و نه حمله قلبی باشد. این در حالی است که در حمله قلبی بدون هیچ تحرکی درد ادامه دار وجود دارد.

ذات الریه

مشکلات مرتبط با ریه از جمله ذات الریه می تواند شبیه به حمله قلبی باشد. دکتر «نیکول واینبرگ» از متخصصان قلب بیمارستان «سنت جان» در سانتامانیکای کالیفرنیا، در این باره می گوید:

“از آنجایی که برخی از مشکلات مرتبط با تجمع مایع در ریه می تواند سبب دردهایی شود، بیماران عمدتا آن را با حملات قلبی اشتباه می گیرند.”

زخم های معده

بر اساس یافته های بدست آمده از کلینیک «کلیولند» از آنجایی که درد می تواند از معده به سینه انتقال پیدا کند، گاهی با حملات قلبی اشتباه گرفته می شود. دکتر واینبرگ در این باره می گوید:

“در چنین مواقعی پزشک با معاینه شما به خوبی می تواند تفاوت میان این دو درد را تشخیص دهد. تاریخچه پزشکی بیمار نیز می تواند برای وی کمک خوبی به شمار آید.”

منبع: rd
بدون نظر

ورود