آداب خوردن سوشی؛ آنچه باید در هنگام میل کردن این غذا رعایت کنیم

آداب خوردن سوشی؛ آنچه باید در هنگام میل کردن این غذا رعایت کنیم

احتمالا اکنون که برای خواندن این نوشته وقت گذاشته اید، شما هم در گروه طرفداران سوشی هستید و حتما هم به خوبی نخستین باری را که در کودکی خود چپستیککس ها یا همان چوب های مخصوص خوردن غذاهای چینی را در دست گرفتید را به خاطر دارید.

آنچه در ادامه این نوشته می خوانید حتی شما را برای رقابت با سایر طرفداران این غذا از حیث داشتن اطلاعات کافی به روز تر می گرداند. پس بار دیگر که برای صرف سوشی به رستوران می روید یا از مکان های بسیار معتبر تهیه سوشی، آن را سفارش می دهید این موارد را در نظر داشته باشید:

0

حرفه ایی ها هرگز واسابی را در داخل سویا سُس قرار نمی دهند

سرآشپزی که واسابی را تهیه کرده و در کار خود مهارت دارد به خوبی می داند که آن تکه ماهی خوشمزه را با چه ترکیبات مناسبی همراه کند و زمانی که افراد واسابی را در داخل سویا سُس فرو می برند یکی از بزرگ ترین اشتباهات را انجام می دهند.

… یا اینکه برنج را عمیقا داخل سویا سُس فرو نمی برند

1

زمانی که می خواهید سوشی میل کنید تنها باید بخش ماهی آن را در داخل سس فرو ببرید نه برنج را چرا که با این کار برنج مقدار بیش از اندازه ای سویا سُس را به خود جذب می کند و مزه اصلی غذا از بین می رود.

همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ظرف سویا سس تنها باید اندکی در آن سس وجود داشته باشد نه اینکه مانند یک استخر پر شده باشد.

ژاپنی ها هرگز چپستیککس ها را مستقیم روی میز قرار نمی دهند

اگرچه همیشه برای خوردن سوشی به چپستیککس نیازی نیست و می توانید با دست هم آن را میل کنید اما اگر می خواهید از این چوب های مخصوص استفاده کنید هرگز آنها را روی میز رها نکنید و داخل دستمال سفره های تمیز بپیچید.

… یا اینکه چپستیککس ها را بیرون از کاسه برنج به حال خود رها نمی کنند

5

از آنجایی که در برخی از مراسم هایی چون تشیع جنازه در چین، چپستیککس ها به حال خود رها می شوند، برای احترام به سنت های ژاپنی بهتر است که آنها را بیرون از کاسه ها رها نکنید.

مراقب باشید که این چوب های مخصوص خوردن غذاهای چینی را به هم نمالید چرا که به میزبان این پیام را خواهید رسانید که جنس آن چوب ها مرغوب نیست و از انواع ارزان آن است.

ژاپنی ها هرگز همزمان زنجبیل را با سوشی نمی خورند

ترشی زنجبیل یا همان «گاری» در کنار ظرف های غذای شما و به منظور تزئین ظرف غذا استفاده می شوند که هرگز همزمان با سوشی خورده نمی شود. زمانی که نوع جدیدی از ماهی را میل می کنید باید تمام محتویات بشقاب تان را تا آخر میل کنید.

ابتدا با ماهی سبک تر مانند انواع سفیدتر آنها غذا خوردن را آغاز کنید و سپس به سراغ ماهی های غنی تر و چرب تر بروید.

… یا اینکه رول ها را قبل از ساشیمی یا سوشی میل نمی کنند

2

سوشی های رول شده یا «آکا ماکی زوشی» یا نوع بزرگ تر آن به نام «فوتوماکی»، تنها باید بعد از خوردن ساشامی و سوشی خورده شوند. هر تکه از آنها هم باید آنقدر کوچک باشد که بتوان آنها را در یک لقمه خورد.

باز هم یادتان باشد که در صورت فرو بردن داخل سس باید این کار را تنها به صورت سطحی انجام دهید.

 سوشی خورهای حرفه ای هرگز رول هایی با ۱۰ ماده تشکیل دهنده را نمی پسندند

3

عمدتا ساده بودن سوشی از اهمیت فراوانی برخوردار است و طرفداران وسواس سوشی علاقه چندانی به ترکیبات فراوان به کار برده شده در آن ندارند و سادگی آن را بیشتر می پسندند.

هرگز از برنج قهوه ای در داخل سوشی استفاده نمی کنند

در ژاپن هرگز از برنج قهوه ای برای تهیه سوشی استفاده نمی شود. از آنجایی که سوشی باید تکه های چسبیده شده به هم باشد به همین دلیل هم، برنج قهوه ای اصلا گزینه مناسبی برای درست کردن آن تکه های فشرده مناسب نیست.

یک سوشی خوب باید در دهان آب شود اما متاسفانه اگر از غلات کامل موجود در برنج قهوه ای استفاده شود خوب از آب در نمی آید.

دفعه بعد و در زمان خوردن سوشی می توانید برای لذت بردن بیشتر از آن و همراه شدن با سنت های دیرین خوردن این غذا موارد ذکر شده را رعایت کنید.

منبع: thisisinsider
یک نظر

ورود

  • 484_ دی ۸, ۱۳۹۹

    سوشی توش ماهی خام اره؟ چجوری میتونن ماهی خام بخورن چه طعمی داره اخه