۱۹ ترفند جالب وخلاقانه که نگاه شما در بهره گیری از ابزارها و وسایل روزمره را تغییر می دهند

۱۹ ترفند جالب وخلاقانه که نگاه شما در بهره گیری از ابزارها و وسایل روزمره را تغییر می دهند

سرگرمی ها و دل مشغولی های زندگی امروزی به حدی زیاد شده که بیشتر افراد فرصت نمی کنند با تمرکز بالا کارهای ساده و روزمره را انجام دهند. همه ما به صورت روتین و اتوماتیک وار کفش می پوشیم، غذا می خوریم و لباس می شوییم؛ غافل از آن که وقت ما بیش از حد برای این گونه کارها هدر می رود و می توان با استفاده از ترفند ها و حقه هایی ساده و پیش پا افتاده، آن ها را بسیار راحت تر و سریع تر از قبل انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم ۱۹ راهکار جالب و خلاقانه برای سریع تر و بهتر انجام دادن کارهای روزمره و عادی را به شما معرفی کنیم. شما با خواندن تصاویر و توضیحات زیر، در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد و می توانید زمان بیشتری را به کارهای اصلی تان اختصاص دهید. تا پایان همراه باشید.

۱- خوشمزه تر کردن گوشت

220
بسیاری از غذاهای خوشمزه توسط گوشت چرخ کرده درست می شوند. اگر هنگامی که گوشت در فریزر قرار دارد، آن را درون مواد مختلف (هر چیزی مانند سبزیجات، سیر و…) غوطه ور، طعم و مزه بسیار بهتری پیدا خواهد کرد.

۲- خلاص شدن از گلو درد

221
اگر شیر داغ را همراه با هِل نوش جان کنید، هر گونه التهاب و درد گلو بسیار سریع تر خوب خواهد شد.

۳- دستیابی به آرامش

222
اگر نیاز دارید که خودتان را خیلی سریع آرام کنید، انگشت شصت خود را روی قسمتی از پوست که بین بینی و لب ها قرار دارد، به مدت سه ثانیه فشار دهید. این کار حتی در شرایط نداشتن اعصاب نیز کمکتان خواهد کرد.

۴- پختن سریع تر سیب زمینی ها

223
اضافه کردن کره به تابه می تواند سرعت پختن سیب زمینی ها را افزایش دهد.

۵- ارزیابی تازگی تخم مرغ ها

224
این کار بسیار راحت است. اگر تخم مرغ را به طور کامل در آب سرد غوطه ور کنید، تخم مرغ تازه به کف ظرف خواهد رفت و بقیه روی آب خواهند آمد.

۶- جایگزین کردن موز با تخم مرغ در پخت و پز

225
شما می توانید برای درست کردن خمیر شیرینی یا پای، از موز به جای تخم مرغ استفاده کنید. نصف یک موز تقریبا معادل با یک عدد تخم مرغ است.

۷- پاک کردن لکه های چسب از روی شیشه

226
این کار می تواند به وسیله روغن گیاهی خانگی انجام شود.کافی است مقداری روغن را روی ناحیه لکه دار بمالید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، آن را توسط حوله یا دستمال پاک کنید.

۸- پختن سریع حبوبات

227
اگر فراموش کرده اید حبوبات را خیس کنید، آن ها را در آب بدون نمک بجوشانید و هر ۷ الی ۱۰ دقیقه یک قاشق غذاخوری آب سرد به ظرف اضافه نمایید. به این ترتیب خوراکی شما زودتر آماده خواهد شد.

۹- پاک کردن لکه رنگ و جوهر از روی لباس

228
استون این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد. کافی است مقداری از این ماده را روی قسمت لک شده بمالید و سپس با استفاده از یک گاز آغشته به مواد شیمیایی (نیتروژن، اکسیژن یا آمونیاک) محل را تمیز کنید.

۱۰- استفاده از تخم مرغ های شکسته

229
آن را همانند بقیه تخم مرغ ها بپزید و در سالاد ها یا ساندویچ استفاده نمایید.

۱۱- سریع خشک کردن کفش ها

230
نمک در این جا هم می تواند مفید واقع شود. آن را در یک تابه گرم کنید و سپس درون جوراب بریزید. پس از آن جوراب را در کفش نم دار قرار دهید.

۱۲- افزایش سرعت جوشیدن شیر

231
اگر مقداری شکر به آن اضافه کنید، سرعت جوشیدن افزایش پیدا خوهد کرد.

۱۳- راهی آسان برای رنده کردن پنیر

232
قبل از آن که رنده کردن پنیر را آغاز کنید، مقداری روغن گیاهی روی رنده بریزید. به این ترتیب پنیرها به هم نمی چسبند و شستن رنده نیز آسانتر می گردد.

۱۴- خلاص شدن از شر بوهای بد آشپزخانه

233
این مسئله راه حل ساده ای دارد. مقداری سرکه معولی را درون تابه بریزید و آن را تا زمانی که تبخیر شود، حرارت دهید.

۱۵- استفاده مجدد از لیموی خشک شده

234
می توان با استفاده از ترفندی ساده، تازگی را به لیموی در حال خشک شدن باز گرداند. کافی است آن را چند ساعت در یک ظرف پر از آب قرار دهید.

۱۶- پوشیدن کفش های جدید

235
راه حلی هوشمندانه برای حل این معضل وجود دارد. جوراب های ضخیم بپوشید، سپس کفش را تا آن جایی که می توانید بکشید. در حالی که این کار را انجام می دهید، با استفاده از سشوار به کفش ها ۱۰ دقیقه حرارت دهید.

۱۷- خوب شدن سر درد

236
کافی است یک اسلایس لیمو را روی پیشانی خود بمالید. این مسئله شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما عطر این خوارکی می تواند در آرامش شما تاثیر گذار باشد.

۱۸-برداشتن تکه های کوچک شیشه شکسته

237
با استفاده از خمیر بازی بچه ها تمام تکه های شیشه حتی ریز ترین آن ها جمع خواهد شد.

۱۹- محافظت از تلفن هوشمند

238_1
اگر از پوشش مناسب برای موبایل خود استفاده نکنید، صفحه نمایش آن خیلی زود خراش بر خواهد داشت. برای رهایی از خط و خش ها، مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه قرار دهید و سپس آن را با احتیاط روی خراش ها بمالید. پس از آن آثار خمیر دندان را پاک کرده و صفحه را خشک و تمیز نمایید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Mr. Original فروردین ۵, ۱۳۹۶

    پاک کردن لکه های چسب از روی شیشه

    گمون کنم این ترفندش برای موقعی ک صمغ کاج بریزه رو شیشه ماشین هم کاربرد داشته باشه

  • سروش فروردین ۱۳, ۱۳۹۶

    از سری مقالات LifeHack بسیار لذت میبرم
    ممنون