پزشکان تایلندی از بدن یک لاک پشت دریایی ۹۱۵ عدد سکه خارج کردند

پزشکان تایلندی از بدن یک لاک پشت دریایی ۹۱۵ عدد سکه خارج کردند

آلودگی محیط زیست توسط انسان ها موضوع جدیدی نیست، اما مسئله ای که قصد داریم به آن بپردازیم، عمق فاجعه را نشان خواهد داد.

مردم کشور تایلند اعتقاد دارند که با انداختن سکه روی یک لاک پشت، عمرشان طولانی تر شده و خوشبخت خواهند شد. برای چندین سال، یک لاک پشت دریایی سبز رنگ در شهر «سری راچا» باید این خرافات را تحمل می کرد و شرایط را می گذراند. این آبزی که در یک استخر عمومی قرار داشته، تا به حال ۹۱۵ عدد سکه را بلعیده است.

دیروز بود که دامپزشکان در شهر بانکوک روی این لاک پشت ۲۵ ساله جراحی انجام دادند تا سکه هایی که مردم در استخر انداخته و او قورت داده بود را از بدنش خارج نمایند. این سکه ها در بدن لاک پشت که ظاهرا «بَنک» نام دارد، یه توده با وزن بیش از ۵ کیلوگرم تشکیل داده بودند. همین امر سبب شده بود یه یک شکاف روی پوسته شکم او که آسیب زیادی دیده بود، شکل بگیرد.

ucf5mfkfqbsevdzgkzzz

اسکن های سه بعدی وجود سکه ها را نشان داد. به علاوه، در بررسی ها تعدادی قلاب ماهیگیری نیز مشاهده گشت. تیمی متشکل از ۵ جراح از دانشگاه «چولالانگکورن» در حالی که لاک پشت در بیهوشی عمومی به سر می برد، سکه ها را از بدن آن خارج کردند.

در طول این جراحی ۴ ساعته، جراحان از طریق یک شکاف ۱۰ سانتیمتری سکه ها را را یکی یکی بیرون آوردند. بسیاری از آن ها پوسیده و یا حل شده بودند. نزدیک به ۴۲۸ دلار (۱,۶۳۰,۰۰۰) تومان به صورت خیر خواهانه برای جراحی جمع شد.

یکی از پزشکان در رابطه با عمل می گوید: “خوشبختانه نتیجه رضایت بخش است. اکنون همه چیز به چگونگی ریکاوری و بازگشت بنک بستگی دارد. لاک پشت یاد شده در دو هفته آینده تنها با استفاده از مایعات تغذیه خواهد کرد.

اگر فرض کنیم که حال بنک بهبود یابد و دوباره به استخر خودش باز گردد، هنوز مشخص نیست که آیا توریست ها و بازدید کنندگان باز هم اجازه پرتاب سکه را خواهند داشت و یا این که شرایط به گونه دیگری خواهد بود. تصاویر و ویدیوی زیر جزئیات بیشتری از ماجرا را در اختیار شما خواهند گذاشت. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن ها بنشینید.

260

261

262

263

264

265

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود