۱۰ عادتی که سبب می شوند بدل به فردی وقت شناس شوید

۱۰ عادتی که سبب می شوند بدل به فردی وقت شناس شوید

برای برخی از افراد همواره شعار «سحرخیز باش تا کامروا شوی»، تبدیل به الگویی در زندگی آنها گردیده است. برای چنین افرادی دیر رسیدن هیچ تعریفی در زندگی شان ندارد.

چنین افرادی همیشه سروقت در هر جایی حضور پیدا می کنند و مسلم است که برای پیشبرد چنین روندی در زندگی خود از عادات خاصی نیز تبعیت می کنند.

از نگاه آنها دیر رسیدن به هر مکانی می تواند نشانه نوعی بی احترامی باشد و هم در کار و هم در روابط اجتماعی می تواند تاثیرات منفی را به همراه داشته باشد.

در ادامه به بررسی برخی از عادات افرادی پرداخته خواهد شد که همیشه و در همه جا سر وقت حضور پیدا می کنند. این موارد را با هم مرور می کنیم:

زودتر از زنگ ساعت از خواب بلند می شوند

11

افرادی که همیشه و در همه جا سر وقت حضور پیدا می کنند به طور ناخودآگاه ساعت ذهنی آنها تنظیم می شود و در زمان مناسب از خواب بلند می شوند.

برای این موضوع توجیه علمی ای نیز وجود دارد. در مغز ما «هسته سوپراکیاسماتیک» ای وجود دارد که ساعت بدن مان را برای انجام کارهای روزمره پیش بینی می کند. زمانی که فردی به انجام سر وقت فعالیت های خود اصرار بیشتری داشته باشد، بدن نیز در این هماهنگی به او کمک می کند.

 پیش بینی هایی را برای برنامه های روزمره خود دارند

2

افراد وقت شناس، عمدتا برنامه ریزی هایی برای آنکه صبح چه لباسی را برای رفتن به سر کار بپوشند دارند و به همین دلیل نیز بیشتر زمان خود را به مسائلی چون خوردن صبحانه اختصاص می دهند.

همواره اتفاقات غیرمنتظره را پیش بینی می کنند

22

این گروه از افراد همیشه اندکی زودتر یا سروقت در جایی که قرار است حضور پیدا کنند، حاضر می شوند. به عنوان مثال اگر نیم ساعته می توانند به مکانی برسند همواره اتفاقات غیرمنتظره را پیش بینی می کنند و ۴۵ دقیقه زودتر حرکت می کنند.

برای وقت دیگران احترام قائلند و دراین مورد ملاحظاتی را انجام می دهند

4

برای افراد ملاحظه گر که همیشه هم سر وقت در مکانی حضور پیدا می کنند، عدم حضور به موقع رفتار بی ادبانه ای تلقی می شود. آنها به زمان دیگران احترام می گذارند چرا که بر این باورند وقت هر کسی برای خود او حائز اهمیت است.

بسیار مرتب و منظم هستند

آنها برنامه ریزی های حساب شده ای را در تقویم خود دارند و هرگز دو برنامه را از نظر زمانی بسیار نزدیک به هم قرار نمی دهند. در بسیاری از مواقع نیز به خوبی می دانند که برای انجام هر کدام از برنامه های شان به چقدر زمان نیازمند هستند.

نیازی به تعویق انداختن کارها و یا انجام همزمان چند کار با هم ندارند

6

چنین افرادی عمدتا از قبل برای خود برنامه ریزی هایی می کنند و زندگی آنها پایه و اساس برنامه ریزی شده ای دارد. آنها بسیار منظم هستند و تمام کارهای شان طبقه بندی شده است.

زمانی که برای انجام تک تک کارهای خود برنامه ریزی داشته باشید لزومی به انجام همزمان چند کار وجود ندارد. عمدتا زمان هایی به انجام چند کار همزمان می پردازید که از انجام یک یا چند کار عقب مانده اید.

واقع گرا هستند و سریع ترین راه برای رسیدن به یک مکان را می دانند

7

چنین افرادی نه تنها می دانند که برای رسیدن از مکان «الف» به «ب» چقدر زمان لازم است بلکه سریع ترین راه برای رسیدن به آن را نیز می دانند. تمامی اینها به برنامه ریزی قبلی آنها و نظم در زندگی شان وابسته است.

از هر زمانی بهترین استفاده را می کنند

8

افرادی که سر وقت در همه جا حاضر می شوند عمدتا به دلیل زودتر رسیدن در جایی و یا دیرتر رسیدن دیگران باید منتظر بمانند که این موضوع اصلا برای شان اهمیتی ندارد.

آنها از چنین زمان هایی نیز به بهترین نحو استفاده می کنند و اجازه نمی دهند وقت شان تلف شود.

زمانی که فردی با آنها تماس می گیرد، ایمیل یا پیامکی را برای شان می فرستد، در اولین فرصت پاسخ می دهند

هرگز نگران بی پاسخ ماندن تماس های تلفنی، ایمیل ها و یا پیامک های خود به افراد وقت شناس نباشید. آنها هرگز افراد را به مدت طولانی منتظر دریافت پاسخ نمی گذارند چرا که از نگاه آنها، دیر پاسخ دادن به چنین مواردی به اندازه حضور بی موقع در محل و بی احترامی به دیگران تلقی می شود.

هرگز روز تولد اعضای خانواده و دوستان خود را فراموش نمی کنند

9

این موضوع نیز به برنامه ریزی و نظم آنها وابسته است. افراد مرتب و وقت شناس برای تمام اتفاقات خصوصا روزهای مهم زندگی عزیزترین افراد زندگی شان برنامه ریزی های دقیقی دارند.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود