با تمامی انواع و مدل های ماشین «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید

با تمامی انواع و مدل های ماشین «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید

همه شما با شرکت سرشناس خودرو سازی آلمان یعنی پورشه آشنا هستید. این کمپانی در جریان نمایشگاه ماشین ژنو سوییس، از آخرین ماشین خود با نام «GT3» رونمایی کرد. در قلب پورشه «۹۱۱ GT3» موتور شش سیلندره و ۴ لیتری دارای تنفس طبیعی قرار گرفته که می تواند پانصد اسب بخار قدرت ایجاد نماید و گشتاور ۳۳۹ «lb.-ft.» را ارائه دهد.

خریداران می توانند دو مدل یکی دارای دنده ۶ سرعته دستی و دیگری دارای دنده ۷ سرعته دو کلاچه خودکار «PDK» را سفارش دهند. انتظار می رود این خودرو چند ماه دیگر با قیمت ۱۴۳ هزار دلار (۵۴۳ میلیون تومان) به بازار عرضه گردد. پورشه جدید بهبودهای آیرودینامیکی را نیز تجربه کرده و تنها در ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

جعبه دنده خیره کننده خودرو شما را به سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. در نظر داشته باشید که در مدل دستی، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر ۳.۸ ثانیه به طول خواهد انجامید.

خودروهای اندکی از نظر خاص و منحصر به فرد بودن می توانند با سری ۹۱۱ پورشه رقابت کنند. این مدل در طول سال ها سریع تر، قدرتمند تر و بزرگتر شده و فناوری آن نیز روز به روز پیشرفت می کند. نکته اینجاست که تمامی ماشین های سری یاد شده از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و همین امر کار را برای افراد مبتدی و نا وارد سخت می کند.

به دلایل گفته شده، ما در این مقاله قصد داریم تفاوت ماشین های این سری با یکدیگر را بیان کنیم و ۲۱ مدل از مجموعه ۹۱۱ پورشه را به شما نشان دهیم. تا پایان مطلب همراه باشید.

650-w700
کارِرا نسخه اصلی سری ۹۱۱ به شمار می رود. این ماشین به یک موتور سه لیتری با توربو شارژ دوگانه مجهز شده که می تواند قدرت ۳۷۰ اسب بخار را ایجاد کند.
651-w700
پورشه کابریولت نسخه قابل تبدیل کارِراست.
652-w700
کارِرا ۴ کوپه نیز همان مدل کوپه کارراست و به سیستم انتقال قدرت «all-wheel drive» (همواره فعال) مجهز شده.
653-w700
کاررا ۵ کابریلوت نیز نسخه قابل تبدیل آن به شمار می رود.
654-w700
کاررا s در مقایسه با نسخه اصلی ۵۰ اسب بخار بیشتر قدرت دارد. این امر به خاطر توربو شارژ بزرگتر و استفاده از سامانه اگزوز پیشرفته تر روی موتور سه لیتری ۴۲۰ اسب بخاری آن محقق شده است.
655-w700
نسخه قابل تبدیل کاررا s کابریولت.
656-w700
کاررا ۴s همان کاررا s قبلی است که از سامانه انتقال قدرت همیشه فعال بهره می برد.
657-w700
کاررا ۴s کابریولت نیز نسخه قابل تبدیل آن به شمار می رود.
658-w700
کاررا «GTS» در مقایسه با نسخه قبلی یک مرحله پیشرفته تر است. توربو شارژ ها بزرگتر شده و ماشین می تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت ایجاد نماید.
659-w700
کاررا جی تی اس کابریولت نیز نسخه قابل تبدیل محسوب می گردد.
660-w700
کاررا ۴ جی تی اس همان مدل قبلی است که از سامانه انتقال قدرت همیشه فعال بهره می برد.
661-w700
کاررا ۴ جی تی اس کابریولت نیز دیگر نسخه قابل تبدیل است.
662-w700
«تارگا ۴» همان کاررا ۴ است که از سامانه الکتریکی برداشتن سقف بهره می برد.
663-w700
تارگا ۴S نیز همان کاررا ۴S است که از سقفی خاص استفاده می کند.
664-w700
پورشه نام کاررا ۴ جی تی اس با سقف ویژه را کاررا ۴ جی تی اس گذاشته است.
665-w700
آخرین نسل از این سری، از بیشترین قدرت در میان ماشین های قبلی بهره می برد. موتور ۳.۸ لیتری آن همراه با توربو شارژ دوگانه می تواند قدرت ۵۴۰ اسب بخار را به ارمغان بیاورد. به خاطر این ویژگی ها، مدل توربو همواره به عنوان شاخصی برای ارزیابی دیگر ماشین های قدرتمند در نظر گرفته می شود.
پورشه
مدل توربو کابریولت نیز در دسترس است.
667-w700
توربو S همان توربو است که می تواند ۵۸۰ اسب بخار قدرت ایجاد نماید.
668-w700
جای تعجب ندارد که توربو اس کابریولت نیز در دسترس قرار داشته باشد.
669-w700
مدل GTS در میان تمامی انواع قبلی خود نمایی می کند. این خودرو با موتور ۴ لیتری و دارای تنفس طبیعی خود ۵۰۰ اسب بخار قدرت ایجاد خواهد کرد و تنها مدلی است که از به کار گیری توربو شارژ خودداری می نماید.
670-w700
مدلی به نام «۹۱۱R» نیز وجود دارد که نسخه سبک وزن و ویژه به شمار می رود. مشخصات موتور آن دقیقا همانند «GT3» است. مدل مورد بحث تنها ماشین در این مجموعه است که سامانه انتقال دستی اختصاصی را ارائه می کند. اگرچه این مدل دیگر تولید نمی گردد، اما ممکن است نسخه های جدیدتری در راه باشند. البته نباید انتظار داشته باشیم که آن ها با قیمت کمتر از ۱۸۵ هزار دلار (۷۰۰ میلیون تومان) به بازار عرضه گردند. مدل ۹۱۱R همان نسخه ویژه «۹۹۱.۱» است.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود