راهنمای جامع برای اینکه در برابر حملات انواع مختلف حیوانات وحشی زنده بمانیم

راهنمای جامع برای اینکه در برابر حملات انواع مختلف حیوانات وحشی زنده بمانیم

در زندگی هر کسی ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ دهد. گاهی اوقات برای ما ماجراهایی پیش می آید که هیچ گاه فکرش را نمی کرده ایم و یا انتظار رو به رو شدن با آن را نداشته ایم. به عنوان مثال، هنگامی که به طبیعت سفر می کنیم، تنها می خواهیم از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع لذت ببریم و اینکه حیوانی ترسناک به ما حمله کند، هرگز در ذهنمان نمی گنجد. حال سوال اینجاست که در چنین مواردی چگونه خود را از خطر رها سازیم؟

ما در این مقاله قصد داریم موضوع یاد شده را مورد بررسی قرار داده و راه های مواجهه با حیوانات درنده را به شما یاد دهیم. با خواندن این مقاله می توانید در کمترین زمان ممکن خودتان را از مهلکه نجات دهید و زندگی را دوباره آغاز کنید. تا پایان همراه باشید.

700-w700
به چشم های کوسه نگاه کنید. سپس تلاش نمایید که به سمت ساحل باز گردید. اگر مجبور به مبارزه بودید نیز این کار را انجام دهید.
701-w700
در کشور استرالیا کانگوروها به خاطر پنجه های تیز و خطرناکشان شناخته شده هستند. اگر زمان کافی و موقعیت مناسب برای نشان دادن واکنش را داشتید، به پهلو بچرخید (برای محافظت از صورت) و آرام از محل دور شوید.
702-w700
در چنین مواقعی سر جای خود بایستید تا مار عقب نشینی کند. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، به آرامی به عقب برگردید.
703-w700
شما باید به شیر کوهی نشان دهید که چه کسی رئیس است. سرپا بایستید و دست های خود را تکان دهید. اگر از این کارها نتیجه نگرفتید، با هر چیزی که می توانید (دست، سنگ و …) و حتی سلاح گرم به مبارزه بپردازید.
704-w700
پرتاب سنگ آن ها را برای حمله تحریک می کند. اگر خوب رفتار کنید، شامپانزه نیز رفتار مناسبی نشان خواهد داد.. فرار نکنید و به چشم های آن ها نگاه ننمایید.
705-w700
در نظر داشته باشید که زنبورها به صورت دسته جمعی حمله می کنند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، تنها راه این است که فرار کنید.
706-w700
فاصله خود را با عروس های دریایی حفظ نمایید. طول برخی از شاخک های آن ها به ۵۰ متر نیز می رسد. در آب هایی که این آبزی در آن زندگی می کند، وارد نشوید.
707-w700
هنگام حمله خرس های گریزلی خودتان را به مردن بزنید. اگر حمله ادامه داشت، به مبارزه بپردازید. در نظر داشته باشید که این روش برای خرس های سیاه جواب نمی دهد.
708-w700
جانور اول تلاش می کند که شما را غرق سازد. بنابراین خودتان را به خشکی برسانید و فرار کنید. اگر تمساح شما را نگه داشته بود، چاره ای جز مبارزه ندارید.
709-w700
فاصله ۷ متری خود را با این حیوان حفظ نمایید. اگر وارد قلمروی یکی از گاوهای وحشی شدید، به آرامی به عقب باز گردید. اگر سریع فرار کنید حیوان به دنبال شما خواهد آمد.
710-w700
این حیوانات بزرگ و سریع هستند و به سختی می توان آن ها را ترساند. اگر در تیر رس یکی از آن ها قرار گرفتید، سعی کنید آرام بمانید و برای زنده ماندن تلاش نمایید.
cassowary
این پرنده ها پرواز نمی کنند، اما می توانند سریع بدوند. به آرامی برگردید و فرار کنید. در غیر این صورت طعم پنجه های آن را خواهید چشید.
712-w700
اسب های آبی غیر قابل پیش بینی هستند و هر ساله سه هزار نفر را به کام مرگ می فرستند. شما در مواجهه با آن ها گزینه های زیادی ندارید و بهتر است خودتان را به بالای درخت برسانید.
713-w700
بر خلاف انواع دیگر خرس ها، شما می توانید آن ها را بترسانید و سپس فرار کنید. در صورت اجتناب ناپذیر بودن مبارزه، ضربه زدن به پوزه می تواند گزینه مناسبی باشد.
714-w700
اگر فیل ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، واکنش نشان می دهند. هنگام مواجهه با آن ها باید مراقب باشید، زیرا جانور می تواند به راحتی شما را له کند. بهتر است در بالای درخت پناه بگیرید.
715-w700
راه مناسب این است که خودتان را قوی تر نشان دهید. فرار کردن غریزه ببر را بر می انگیزد. روی زمین بایستید و دستان خود را حرکت دهید.
716-w700
وحشت شما باعث می شود که سگ پرخاشگر تر شود. بنابراین آرام بمانید. در صورتی که مورد حمله قرار گرفتید، از سر و گلوی خود محافظت کنید و سعی داشته باشید سگ را با چیز دیگری سرگرم نمایید.
717-w700
علی رغم جثه بزرگ، پلنگ ها موجودات محتاطی هستند و به ندرت به جانداران بزرگتر از خود حمله می کنند. بنابراین روی پاهای خود بایستید.
718-w700
کاری نکنید که این حیوان شما را همانند طعمه خود ببیند. نقش یک مرده را بازی کردن به کار شما نمی آید و بهتر است تاکتیک ترساندن را در پیش بگیرید.
719-w700
گفته می شود که هیچ کس از حمله بوفالوها جان سالم به در نخواهد برد. بالا رفتن از درخت نیز کارساز نیست، زیرا حیوان منتظر شما خواهد ماند. تنها راه این است که از سلاح گرم استفاده کنید.
720-w700
گراز هیچ کاری با شما ندارد. اگر اتفاقی به یکی از آن ها برخورد کردید، به آرامی و البته به طور پیوسته باز گردید.
721-w700
در برابر آن ها نیز باید قدرت و بزرگی خود را نشان دهید. تا آنجا که می توانید آن ها را بترسانید و به عقب برانید.
722-w700
در کمال تعجب باید بگوییم که سمورهای آبی سابقه کشتن انسان ها را داشته اند. گزیده شدن توسط آن ها دردناک و عذاب آور خواهد بود. حمله با پارو می تواند گزینه مناسبی در برابر آن ها باشد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • پارسا بهمن ۱۱, ۱۳۹۷

    اخه چه جوری با خرس گریزلی مبارزه کنیم