گالری گردی: خانه هنرمندان، میزبان تخم مرغ های نوروزی

آخرین فرصت های گالری گردی تهرانی ها در سال ۹۵

گالری گردی: خانه هنرمندان، میزبان تخم مرغ های نوروزی

سال ۹۵ به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و علاقمندان به گالری گردی، تنها چند روز برای تماشای آخرین دستاوردهای هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت در نگارخانه های پایتخت فرصت دارند.

سرویس هنری روزیاتو که در طول سال، گزارشات اختصاصی و عمومی متنوعی از صدها برنامه گالری در تهران ارائه کرد،‌ امروز نیز در سلسله گزاش های گالری گردی هفتگی، آخرین گزارش سال ۹۵ را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.  نخستین خبر گزارش امروز را به آماده سازی تخم مرغ های رنگی در خانه هنرمندان ایران در آستانه نوروز ۹۶ اختصاص داده ایم.

ga6
هنرمندان تهرانی مشغول رنگ آمیزی و طرح زدن بر روی تخم مرغ های سفید رنگ در محوطه خانه هنرمندان ایران هستند

با ما در آخرین گالری گردی سال ۹۵ همراه باشید.

چه خبر از پاتوق هنرمندان پایتخت؟

ga1

خانه هنرمندان ایران که پاتوق اهالی فرهنگ و هنر تهران محسوب می شود، در اخرین روزهای سال ۹۵، میزبان تخم مرغ های نوروزی رنگی شده که در دومین سالانه هنری بهارستان در باغ هنر این مجموعه هنری ارزشمند در حال برگزاری است.

ga2

اگر علاقمند به تماشای تخم مرغ های نوروزی رنگارنگ بزرگ برای سلفی های هیجان انگیز شب عید هستید، خانه هنرمندان ایران اکنون یکی از بهترین پاتوق ها برای عاشقان تصاویر خاص اینستاگرامی نوروزی است که طوفان لایک و کامنت ها را برای علاقمندان به این دنیای مجازی به ارمغان خواهد آورد. برخی از هنرمندان تهرانی، با طرح ها و رنگ ها و نقش های جذاب، مشغول رنگ آمیزی این تندیس های سفید ۲ متری هستند.

ga5

ga7

گزارش تصویری از آخرین رویدادهایی که در نگارخانه های هفت گانه خانه هنرمندان تهران تا ۲۸ اسفند برپا خواهد بود را در ادامه مشاهده می کنید.

ga3
نمایشگاه عکس دور و نزدیک، آثار شقایق مرادیان نژاد تا ۲۷ اسفند در خانه هنرمندان تهران برپاست که روایتی مستند از شهدای مدافع حرم است
ga4
رونمایی از کتاب عکس دور و نزدیک شامل تصاویری از شقایق مرادیان نژاد در نگارخانه خانه هنرمندان ایران

خانه هنرمندان ایران را در این نشانی دنبال کنید که در سال ۹۶ نیز هر هفته در سرویس گالری گردی روزیاتو شاهد پوشش اخبار نگارخانه های این مجموعه خواهید بود.

گالری دلگشا با “ پل ۱۹۹۷” آمد

ga9

نگارخانه دلگشا تهران تا ۲۸ اسفند سال جاری، میزبان نمایشگاه نقاشی گروهی از پورنگ پیر عطایی، شباهنگ طیاری و فرخ نورونی است که آثار خود را در این گالری در معرض دید علاقمندان به هنر نقش و بوم قرار داده اند. این نمایشگاه در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوی مهاجر شماره ۳۰ واقع شده است.

نگارخانه آران با “تخم شترمرغ”

آثار مجسمه سازی جمعی از هنرمندان کشورمان در نگارخانه آران تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. آثار: سارا ابری، درسا اسدی، سپهر بختیار، فرناز ربیعی جاه، امیرحسین ردایی، مجتبی رمزی، رنه صاحب، کامبیز صبری، نسترن صفایی، قدرت‌الله عاقلی، محسن غلامی، مهسا کریمی‌ زاده، بهداد لاهوتی، محمد مروستی، میترا ارباب، یاسمین سینایی، امیل لازار عرضه شده است.

ga10
اثری از درسا اسدی

آثار هنرمندان تجسمی که در این نمایشگاه عرضه می شود شامل مجسمه هایی است که با استفاده از تخم شترمرغ همراه با تکنیک های جذابی ساخته شده اند. لازم به ذکر است کلیه عواید حاصل از این نمایشگاه، صرف تأمین هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد. به انتخاب و گردآوری مازیار مهین انجام شده است.

ga11
اثری از مهسا کریمی زاده

گالری آ با “ فهرست ۲” آمد

ga12

نگارخانه آ تا ۱۴ فروردین ۹۶، نمایشگاهی نقاشی گروهی را در معرض دید علاقمندان قرار داده است. آثار هنرمندانی چون: می‌می امینی، احمد امین‌نظر، فریدون آو، رکنی حائریزاده، قاسم حاجی‌زاده، مهدی حسینی، وحید حکیم، حسین زنده‌رودی، ساله شریفی، پیمان شفیعی زاده، بیژن صفاری، اشکان عبدولی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، اردشیر محصص، پیام مفیدی، فرشید ملکی در این نمایشگاه ارائه شده است.

این گالری را در این لینک دنبال کنید.

گالری گذار با هنر کاربردی

هنرکاربردی، عنوان نمایشگاهی است که تا ۲۹ اسفند سال جاری در نگارخانه گذار تهران ارائه شده است. در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون: اوژن سیروسی، صفا حسینی، لعبت میرگلی، محمد غفاری، مولا میرثریا، محمد کتابی، ماریا بشیریان مشاهده خواهید کرد.

ga13

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

انگیزه هنر کاربردی به بارنشستن و تاثیر عینی و مستقیمِ خلاقیت در عرصه زندگی است. از منظر جامعه‌شناسی، این آثار میان هنر به معنای زیبایی‌شناختی صِرف آن و اشیای تولیدی ـ صنعتی قرار می‌گیرند. نه خود-ارجاعی آثار هنری که در تاریخِ هنر از آنها یاد می‌شود را دارند و نه دگر-ارجاعی اشیای بازار مصرف را.

این آثار از منظر خلاقیت به هنر، و از منظر کاربرد به بازارِ مصرف ارتباط مستقیم دارند. و بدین وسیله قلمرو خود را در میان هنر و بازار مصرف قرار می دهند و از این روی، هنر را به واقعیت بیرونی، و تولیدات مصرفی را به خلاقیت و نوعی انتزاعِ خودخواسته فرامی‌خوانند. و از این رهپویه، گالری گذار گذری دارد به نمایش این همسویی زیبایی و کارکرد.

گالری گذار در این لینک در دسترس است.

نگارخانه گل نرگس با “جاودانه های پاسارگاد”

ga14

نمایشگاه عکس جاودانه های پاسارگاد، آثاری از داریوش محمد خانی را در معرض دید علاقمندان به دنیای عکس قرار داده است. این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند پذیرای بازدید علاقمندان به عکس های تاریخی است.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

از پاسارگاد بناهای کمی باقی مانده است که مشهورترین آن آرامگاه کورش و نقش برجسته کورش بالدار می باشد اما تختگاه پارسه را باید یکی از با شکوه‌ترین بناهای ساخت بشر در تاریخ جهان دانست، مهندسی و ساخت بی‌نظیر کاخها و بناها از یک سویی و از سوی دیگر، هنر مجسمه‌سازی، حکاکی و خط‌نگاری، در جای جای تختگاه بزرگ، نمایش شکوه، عظمت بی همتای هنر و صنعت در آن روزگار است که پارسه را به یکی از راز آمیز ترین و ومشهورترین سازه‌ی تمدن بشر، تبدیل ساخته است.

اگر بخواهیم از تاریخ، کشف، باستان شناسی و باستان شناسان، حفاری و پخش اشیاء در موزه های بزرگ جهان و مرمت آثار و …. قلم فرسایی کنیم باید به هزاران کتاب، مقاله و کنفرانس و فیلم مراجعه کنیم که از حوصله این مجلد آلبوم وار خارج است.

این نمایشگاه قصد دارد تا به گوشه ایی از هنر تخت جمشید و آمیزه آن با هنر عکاسی- با دیدی متفاوت – بپردازد. می دانیم بی شمار عکاسان، مورخین، محققین و باستان شناسان از مکان تخت جمشید عکاسی کرده‌اند اما عکسهای ارائه شده در این مجلد به گونه‌ایی است که تخت جمشید را نه به صورت بنایی باقی مانده از هخامنشیان نشان می‌دهد بلکه قصد بر آن است که شکوه پارسه را به ویژه در فضای نوروزگان به صورت اشعار و یا گاتهای تصویری به نمایش بگذاریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه نگارخانه مراجعه کنید.

چه خبر از باغ موزه هنرهای ایرانی ؟

بخش ویژه تصویر سال با عنوان «پدربزرگ و مادر بزرگ ایرانی» برای بازدیدکنندگان تهرانی و مسافران نوروزی برپا شده است. در این بخش عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ایرانی به‌صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و سایر جنبه‌های زندگی‌شان (از جمله محل سکونت با حضور و یا با یادگاری‌های به‌جامانده از آن‌ها) گرفته شده باشند، ارائه شده است.

موزه ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابان دکتر حسابی، شماره‌ ۳۰ واقع است.

نمایشگاه تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

چه خبر از نمایشگاه “ ازدواج رنگ ها”؟

نگارخانه ابراهیمی‌نژاد آثار هنرهای تجسمی گروهی از هنرمندان همزمان با روز درختکاری و تولد دوباره طبیعت با عنوان «ازدواج رنگ‌ها» به‌نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه گروهی آثاری از رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، عکس، خط و … نمایش داده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه تا پایان اسفندماه هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به مدت دو هفته به نگارخانه ابراهیمی‌نژاد واقع در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد، خیابان آهنگ، روبه‌روی بوستان یاس، کوچه نرگس، گلستان ۲، ساختمان شماره ۷۲ مراجعه کنند.

آخرین خبرها از گالری دستان +۲

گالری «دستان ۲+» تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی بابک اطمینانی با عنوان «گستره‌های ارگانیک» گشایش یافته است. اطمینانی در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه در گالری «دستان ۲+» به نشانی خیابان فرشته، شماره ۸۲، طبقه ۲ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید. اینستاگرام مجموعه نیز در این نشانی در دسترس است.

نمایشگاه “تصویر کوچک آینه بزرگ”

GA16

نگارخانه AG تهران تا ۱۸ فروردین امسال، نمایشگاه تصویر کوچک و آینه بزرگ را میزبانی می کند.

به دنبال موفقیت سال گذشته، این نمایشگاه با هدف تبدیل شدن به رخدادی سالانه در پایان سال هجری شمسی برگزار می شود‫. تمام آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه در ابعاد کوچک خواهند بود به طوری که ابعاد بزرگترین اثر ۵۰ در ۴۰ سانتی متر است‫.

GA15

هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه امسال به ترتیب الفبا عبارتند از‫: محمود بخشی موخر، بهزاد جایز، مهدیار جمشیدی، شهرزاد چنگلوایی، آرش حنایی، خسرو حسن زاده، محمد حسن راده، علی زنجانی، پرنیان فردوسی، محبوبه کرملی، عباس کوثری، علی مبصر، احمد مرادی، مهرداد نراقی و پیمان هوشمندزاده‫.

نمایشگاه ظهر جمعه ۲۰ اسفند ماه افتتاح و با چیدن سفره هفت سین آغاز شد‫. همچنین گالری Ag افتخار داشت تا مراسم رونمایی سومین کتاب عکس پیمان هوشمندزاده را که توسط نشر نظر با عنوان «یک» منتشر شده است، در روز جمعه ۲۰ اسفند همزمان با افتتاحیه نمایشگاه “تصویر کوچک، آینه بزرگ” برگزار کند.

نگارخانه ثمین با “ عید در آیینه” آمد

نمایشگاه گروهی «عید در آیینه» با نمایش آثار هفت هنرمند گشایش یافت. در این نمایشگاه آثار شیشه و سرامیک بهرام نفری، سمانه سبزه‌کار، یاسمن شمس‌الدینی، کیمیا عظیم‌ بیک، مهناز باقری و حمیرا بزرگ در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ثمین» به نشانی تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، چهارراه حسابی، کوچه کرمعلی حسن‌رضایی، بن‌بست مقدم، شماره ۲ افتتاح گردید و تا  ۲۷ اسفند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 گالری سایه با نمایشگاه ساز و رنگ آمد

نمایشگاه نقاشی گروهی «ساز و رنگ» به سرپرستی سمیرا البرزکوه برپا می‌شود. ۱۳ اثر از سمیرا البرزکوه، سحر ربیعانی، نیوشا رحمانی، سولماز مختاری و نفیسه نوری با تکنیک ترکیب مواد در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه شامل افرادی از شهرهای مختلف با خاطرات و رسوم گوناگون است که از سرزمین خود سخن می‌گویند.

افتتاحیه این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور آیدین ترکیان – کمانچه‌نواز – و هنرمندان و هنردوستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به گالری «سایه» واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره ۳ مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه ۲.۵ میلیارد دلاری هنرهای معاصر تهران، آخرین روز های سال ۹۵ را با برنامه های مختلفی دنبال می کند. منتخبی از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که قرار بود برای نمایش به برلین و رم فرستاده شود در محل این موزه به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه، ۳۱ اثر از آثار هنرمندان ایرانی و ۳۰ اثر از هنرمندان خارجی روی دیوار رفته است.

GA17

این نمایشگاه تا اواخر خردادماه ۱۳۹۶ ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۵ تا ۱۹ (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

موزه هنرهای معاصر تهران را در این نشانی دنبال کنید. برای آگاهی از برنامه های نمایش آثار هنری در این مجموعه در روزهای پایانی سال به بخش سینماتک مجموعه مراجعه کنید.

موسسه فرهنگی هنری صبا

یک نمایشگاه نقاشی‌خط با نام «در آستانه نوروز» برای حمایت از بیماران ام‌ اس گشایش یافته است. در این نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط که بخشی از عواید حاصل از فروش آثار آن به حمایت از بیماران «ام اس» اختصاص می‌یابد، بیش از ۳۰ اثر از ۱۱ هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵ اسفندماه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵، موسسه فرهنگی هنری صبا، تالار فرشچیان مراجعه کنند.

این موسسه متعلق به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

آخرین برنامه های موزه هنرهای دینی امام علی

ga18

موزه هنرهای دینی امام علی تهران، یکی از مقصدهای گردشگری هنری پایتخت است که کمتر مورد استقبال و شناخت علاقمندان به تاریخ و فرهنگ تهران قرار گرفته و اکنون نمایشگاهی خاص را میزبانی نمی کند.

نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا شده است. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

توصیه همیشگی ما، استفاده از گالری های شهری برای مشاهده جدید ترین آثار هنری هموطنان و آشنایی با هنرمندان جوان و پیشکسوت و استفاده از فرصت های خرید و بررسی آثار ارزشمند هنری است که می تواند به عنوان سرمایه ای قابل توجه، شما را به فهرست کلکسیون داران آینده کشور اضافه کند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • امیر اسفند ۲۴, ۱۳۹۵

    خوشگلن این تخم مرغ ها. من چند تاشون رو قبلا دم پارک ملت دیدم

  • بختیاری اسفند ۲۵, ۱۳۹۵

    کاش این برنامه های جالب رو صدا و سیما هم معرفی میکرد مردم بیشتری استفاده میکردن. خوشم میاد از این گالری ها که میگین.