محمدرضا گلزار شهریور و مهر با دو فیلم می‌آید

محمدرضا گلزار شهریور و مهر با دو فیلم می‌آید

محمدرضا گلزار سال گذشته در دو فیلم بازی کرد؛ «خشکسالی و دروغ» و «سلام بمبئی». فیلم اول بر اساس نمایشنامه مشهور و موفق محمد یعقوبی است و فیلم دوم در هالیوود ساخته‌شده است. هر دو فیلم تابه‌حال اکران نشده‌اند و از خبرها برمی‌آید که هر دو فیلم اواخر تابستان و اوایل مهر اکران شوند.

کارگردان فیلم «خشک‌سالی و دروغ» گفت: علاقه‌مند بودم فیلمم عید فطر اکران شود ولی میسر نشد و حالا قرار است فیلم شهریورماه به نمایش دربیاید.

پدرام علیزاده درباره روند اکران این فیلم که فروردین‌ماه امسال پروانه نمایش گرفته است، به ایسنا گفت: در آغاز شرکت «فیلمیران» پخش‌کننده ما بود اما چون روند دریافت پروانه نمایشمان قدری طولانی شد و این شرکت با چند پروژه دیگر هم قرارداد همکاری داشت، اکران ما به تأخیر افتاد و درنهایت، قرار شد با «هدایت فیلم» همکاری کنیم.

مهر ماه همزمان با ایام سوگواری ماه محرم است و همین موضوع قدری برای من دغدغه ایجاد کرده است، با این حال امیدوارم اکران خوبی داشته باشیم.

او  درباره تغیرات احتمالی فیلم برای دریافت پروانه نمایش توضیح داد: متاسفانه فیلم دچار یکسری سلیقه‌های شخصی شد و برداشت‌های عجیبی از آن کردند که اصلا به ذهن ما خطور نکرده بود. ضمن اینکه این نمایشنامه در دو دولت مختلف چندین بار اجرا شده بود و متن آن هم منتشر شده است. اما همین اعمال سلیقه‌ها فرصت دیده شدن فیلم را در جشنواره فجر گرفت که خدا را شکر با محبت دوستان شورای نظارت و ارزشیابی و جلسات گوناگونی که با آنان برگزار کردیم، کاملا مشخص شد این حاشیه‌ها هیچ ربطی به فیلم ندارد و درنهایت با حذف چند واژه که در مجموع یک دقیقه هم نمی‌شود، پروانه نمایش فیلم صادر شد که از این بابت خیلی خوشحالم بویژه اینکه حوزه هنری هم نظر مساعدی نسبت به فیلم دارد و تایید کرده که فیلم، در سینماهای متعلق به حوزه نیز اکران داشته باشد.

ربان محمدپور نویسنده و کارگردان «سلام بمبئی» در این باره به خبرنگار مشرق گفت: در حال حاضر طراحی و ترکیب صدای این فیلم توسط سیدعلیرضا علویان، موسیقی توسط دلیشاد شیخ آهنگساز هندی و جلوه های ویژه توسط امیررضا معتمدی در حال انجام است و تا سه هفته آینده فیلم آماده نمایش خواهد شد.

او درباره زمان اکران «سلام بمبئی» توضیح داد: پخش فیلم بر عهده موسسه فیلمیران است و پس از بازگشت آقای سرتیپی از جشنواره کن درباره زمان اکران عمومی فیلم به نتیجه قطعی خواهیم رسید اما آنچه که مشخص است ما در ابتدا عید فطر را برای نمایش فیلم در نظر گرفته بودیم که اگر شرایط اکران عید فطر برای ما فراهم نشود اکران آن به ۲۸ مهرماه و پس از ایام عزاداری عاشورای حسینی موکول خواهد شد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود