گوگل مپس آپدیت شد؛ تصویر زمین با رزولوشن بالا

گوگل مپس آپدیت شد؛ تصویر زمین با رزولوشن بالا

به لطف ماهواره جدیدی که برای ثبت تصاویر استفاده می‌شود، کیفیت تصاویر گوگل مپس ارتقاءیافته و مناطق مختلف دنیا با جزئیات بیشتر دیده می‌شوند.

شرکت مشهور گوگل به‌تازگی ماهواره‌های عکس‌بردار خود را آپگرید نموده و به‌واسطه آن تصاویر را با وضوح بالاتر، رنگ‌های غنی‌تر و جزئیات بیشتر به ثبت رسانده و نمایش می‌دهد.

با استفاده از ماهواره جدید Landsat 8 که در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی‌ و به فضا پرتاب شده بود، شرکت ساکن مانتین ویو نمایش بهتری از زمین را به کابران آنلاین ارائه خواهد کرد.

جا دارد اشاره‌کنیم که ماهواره یادشده جایگزین Landsat 7 شده است.

googlemapsnewyork

جا دارد اشاره نماییم که ماهواره لندست ۸، حاصل همکاری ناسا و سازمان زمین‌شناسی آمریکاست و توسط اوربیتال ساینسز کورپوریشن ساخته شده. همچنین باید یادآوری کنیم که آخرین به‌روزرسانی گوگل مپس و ارث در سال ۲۰۱۳ میلادی صورت پذیرفته بود که به دلایل مختلف همانند نقص سخت افزاری ماهواره یاد شده، نقشه هوایی برخی از بخش های جهان به ثبت نرسیده بود و بعضی از مناطق نیز کیفیت خوبی نداشتند.

شرکت گوگل در این رابطه  اعلام داشته که به واسطه متن باز بودن پایگاه داده لندست، توانسته داده های ناسا را در آپدیت جدید نقشه خود به کار بگیرد. همچنین گفته شده که نقشه موردبحث با استفاده از حدود یک پتابایت داده تهیه شده که شامل ۷۰۰ تریلیون پیکسل است.

دیترویت، میشیگان

Screen Shot 2016-06-17 at 2.20.30 PM

آلپ سوئیس

Screen Shot 2016-06-17 at 3.34.55 PM

یخچال کلمبیا، آلاسکا

Screen Shot 2016-06-17 at 12.41.39 PM

برزیل

Screen Shot 2016-06-23 at 3.31.37 PM

منبع: cnet
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود