عباس کیارستمی درگذشت؛ مرگ با طعم گیلاس

عباس کیارستمی، فیلم‌ساز مطرح ایرانی در سن ۷۶ سالگی در پاریس درگذشت.

عباس کیارستمی درگذشت؛ مرگ با طعم گیلاس

عباس کیارستمی، فیلم‌ساز مطرح ایرانی که برای ادامه درمان بیماری‌ سرطان دستگاه گوارشی به فرانسه منتقل شده بود، در سن ۷۶ سالگی در پاریس درگذشت.

وی در اسفند‌ ماه سال گذشته به خاطر سرطان روده در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به تصمیم خود او و برای تکمیل مراحل درمان به پاریس منتقل شد.

گفته می شود قرار است پیکر این کارگردان سینما، به ایران بازگردانده شود. در همین راستا، اعلی آهنی، سفیر ایران در فرانسه در خصوص وضعیت انتقال پیکر عباس کیارستمی به ایران بیان داشته که: «سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز پیگیر ترخیص پیکر وی از بیمارستان و انجام اقدامات کنسولی و گمرکی برای انتقال به کشورمان خواهد بود اما با توجه به روند طولانی اداری نمی‌توان زمان دقیقی را برای ترخیص و انتقال اعلام کرد.»

از آثار معروف کیارستمی می‌توان به فیلم‌های «زندگی و دیگر هیچ»، «کلوز آپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» اشاره نمود.

او برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد و در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

همچنین، به گزارش رویترز، مارتین اسکورسیزی، کارگردان آمریکایی، درباره عباس کیارستمی گفته است، آثار کیارستمی نماد بالا‌ترین سطح هنری در دنیای سینما است.

در ادامه می‌توانید سرتیتر خبرگزاری‌های بین‌المللی را در رابطه با درگذشت عباس کیارستمی مشاهده نمایید.

 

Aljazeera-w900

BBC-w900

euronews-w900

Guardian-w900

IndieWire-w900

Le Figaro-w900

NYT-w900

rfi-w900

Variety-w900

Le MONDE-w900

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود