بادام زمینی بخورید تا سالم بمانید

کره بادام‌زمینی با کم کردن اشتها به کاهش وزن کمک می کند

بادام زمینی بخورید تا سالم بمانید

کره بادام‌زمینی یک خوراکی با کالری زیاد است که بر اساس اظهارات کارشناسان تغذیه با کم کردن اشتها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

فواید زیاد این خوراکی برای بخش‌های مهمی از بدن نظیر قلب، روده‌ها مفید بوده  و بدن را در برابر بیماری‌هایی نظیر آلزایمر، سنگ کلیه محافظت می‌کند. بادام‌زمینی یا کره آن دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن انسان بسیار مفید هستند.

با بررسی‌های صورت گرفته ۵ دلیل برای اضافه کردن بادام‌زمینی یا کره آن در سبد غذایی افراد وجود دارد که در زیر آورده شده است.

۱-به کاهش وزن و ساخت عضلات کمک می‌کند

اگر به دنبال غذایی هستید که همواره به شما در فعالیت روزانه انرژی داده و سطح تستسرون را افزایش بدهد و به کاهش وزنتان کمک کند، کره بادام‌زمینی بخورید. خوردن کره بادام‌زمینی به‌طور روزانه می‌تواند میزان انرژی بدن شمارا در سطح بالایی نگه‌داشته تا بتوانید کارهای سخت را طی روز انجام دهید.

اگر آقا و به دنبال افزایش قدرت عضلات خود به شکل طبیعی هستید، خوردن کره بادام‌زمینی می‌تواند به شما برای تولید تستسرون که تقویت‌کننده عضلات است، کمک کند.

بادام‌زمینی و کره آن میزان کافی از عنصر «روی» را در خود دارد. درصورتی‌که کره بادام‌زمینی به مدت ۴ هفته مصرف گردد، میزان هورمون تستسرون را به سطح موردنیاز می‌رساند.

شاید درزمانی که در تلاشید تا وزن خود را کاهش دهید خوردن چربی برای کاهش وزن امری بیهوده به نظر برسد. اما این موضوع کاملا به اثبات رسیده است که استفاده  از کره بادام‌زمینی می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در رژیم غذایی خود از مواد غذایی نظیر آووکادو، روغن‌زیتون و کره بادام‌زمینی استفاده می‌کنند، کاهش وزن باثبات‌تری نسبت به افرادی که با رژیم‌های کم‌کالری وزن خود را کم می‌کنند، خواهند داشت.

۲-منبع سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

شاید بدانید که کره بادام‌زمینی منبع سرشاری از پروتئین محسوب می‌گردد. این ماده همچنین منبع غنی پتاسیم نیز هست که می‌تواند میزان مایعات را در بدن کنترل نماید. مصرف ۲۰۸ میلی‌گرم کره بادام‌زمینی به‌طور روزانه باعث خواهد شد تا قلب و کلیه سالم داشته باشید که این مسئله می‌تواند بروی دیگر اعضای بدن هم تاثیر مثبت داشته باشد. علاوه بر پتاسیم، کره بادام‌زمینی منبع خوبی برای منیزیم به شمار می‌رود که در تولید انرژی و رشد استخوان سهم دارد.

همچنین کره بادام‌زمینی دارای  ویتامین‌های E و ۶B است که از قلب محافظت کرده و در عملکرد مغز نیز تاثیر دارد.

کره بادام‌زمینی به دلیل داشتن میزان زیاد «نیاسین» بر روی دستگاه گوارش، پوست و سیستم عصبی بدن انسان تاثیر گذار است.

بادام‌زمینی میزان زیادی اسیدفولیک دارد که از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین تیامین موجود در کره بادام‌زمینی کربوهیدرات موجود در بدن به انرژی تبدیل می‌کند. ریبو فلاوین موجود در کره بادام‌زمینی نیز باعث افزایش متابولیسم در بدن می‌شود. در کره بادام‌زمینی مقدار کمی مس، سلنیوم و منگنز و آهن  وجود دارد که با استفاده روزانه کره بادام‌زمینی می‌توانید میزان این مواد معدنی  در بدن را به سطح موردنظر برسانید.

۳-سرشار از آنتی‌اکسیدان

بادام‌زمینی علاوه برداشتن ذخایر خوب ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی، همانند بسیاری از میوه‌ها منبع بسیار خوبی برای تامین آنتی‌اکسیدان‌هاست. بر اساس نظر کارشناسان صنایع غذایی آنتی‌اکسیدان موجود در کره بادام‌زمینی همانند آنتی‌اکسیدانی است که در انگور قرمز وجود دارد که می‌تواند از لخته شدن خون و آسیب رسیدن به رگ‌های خونی جلوگیری کند. گفته می‌شود آنتی‌اکسیدان موجود در انگور قرمز که مشابه آن در بادام‌زمینی وجود دارد، احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

میزان آنتی‌اکسیدان موجود در بادام‌زمینی بیشتر از میزان این ماده در سیب، هویج و هم‌اندازه با مقدار آن در توت‌فرنگی و تمشک است. محققان دانشگاه فلوریدا در هنگام تحقیق بروی میزان آنتی‌اکسیدان موجود در بادام‌زمینی دریافتند، نوع آنتی‌اکسیدان موجود در آن «پلی فنل» است. «پلی فنل» نوعی آنتی‌اکسیدان است که در سلول بسیاری از گیاهان وجود دارد و در عملکرد صحیح آنزیم‌ها در بدن برای از بین بردن سلول‌های آزاد مضر تاثیر گذار است. بر اساس تحقیق دانشمندان دانشگاه فلوریدا، مصرف بادام‌زمینی بوداده شده و یا کره بادام‌زمینی می‌تواند میزان آنتی‌اکسیدان را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.

۴-کاهش‌دهنده بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها

بر اساس مقاله‌ای که در روزنامه دیلی میل به چاپ رسیده است، مصرف ۵ بار در هفته بادام‌زمینی و یا کره آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها  قلبی را تا میزان ۵۰ درصد کاهش دهد. بادام‌زمینی می‌تواند التهاب در سراسر بدن را از بین ببرد و رگ‌های خونی اطراف قلب را قوی‌تر و سالم‌تر سازد و به دلیل داشتن مقادیر زیاد چربی‌های غیراشباع نشده می‌تواند میزان کلسترول در خون را کاهش دهد.

همچنین بر اساس تحقیق مجله تغذیه بریتانیا، مصرف بادام‌زمینی و یا کره آن به میزان ۴ بار در هفته می‌تواند ۳۷ درصد از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

از سوی دیگر اسیدفولیک، اسید فتیک و «رسوراترول» موجود در بادام‌زمینی می‌تواند از ابتلا به برخی سرطان‌ها جلوگیری کند. بر اساس تحقیق‌های انجام‌شده بادام‌زمینی می‌تواند بدن را در برابر سرطان روده که سومین سرطان رایج در جهان است محافظت نماید. همچنین وجود «فیتواسترول» که سلول‌های این دانه گیاهی وجود دارد، میزان کلسترول در بدن را کاهش داده و از ابتلا به سرطان‌های ریه، معده و پروستات تا حدی جلوگیری می‌کند.

۵-عامل تقویت حافظه و سلامت مغز

بادام‌زمینی علاوه بر مزایای زیادی که برای قلب و بدن دارد، برای سلامت مغز انسان نیز مفید بوده و عامل بازدارنده‌ای برای ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر است. بادام‌زمینی مقادیر زیادی نیاسین و ویتامین E دارد که این دو ماده غذایی می‌تواند مغز را در برابر بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های مرتبط با کهولت سن مراقبت کنند.

در بررسی که بروی ۴ هزار فرد بالای ۶۵ سال انجام شد، مشخص گردید افرادی که دارای نیاسین بیشتر در بدن خود هستند، قدرت درک و شناخت بیشتری نسبت به افرادی دارند که میزان  نیاسین در بدن آن‌ها کمتر است. این تحقیق نشان داد مصرف ویتامینE  به‌تنهایی باعث تقویت حافظه نمی‌تواند بشود. بنا براین کسانی که بادام‌زمینی مصرف می‌کنند و نیاسین را به همراه ویتامین E دریافت می‌کنند تا ۷۰ درصد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند.

خوردن ۲۸ گرم بادام‌زمینی در روز، ۳ میلی‌گرم ویتامین E به بدن شما می‌رساند که این مقدار تنها ۲۰ درصد ویتامین E میزان موردنیاز دریافتی بدن محسوب می‌گردد. رسوراترول موجود در بادام‌زمینی نیز عامل موثر برای مقابله با بیماری آلزایمر است. بنابراین اگر می‌خواهید در دوران میان‌سالی مغزی سالم داشته باشید، از خوردن بادام‌زمینی  با کره بادام‌زمینی غافل نشوید. بهتر است بادام‌زمینی را به شکل کم‌نمک و یا بدون افزودنی شیرین‌کننده استفاده نمایید.

منبع: cheatsheet
بدون نظر

ورود