اشک‌های کریس و حمله به پایت

سلسائو اروپا بر فراز قاره سبز

اشک‌های کریس و حمله به پایت

شب گذشته فینال پانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های اروپا، یورو ۲۰۱۶ در ورزشگاه “استاد دو فرانس” شهر پاریس بین تیم های فرانسه و پرتغال برگزار شد و در پایان این سلسائو اروپا بود که موفق شد خروس های میزبان را پس از ۱۲۰ دقیقه به زانو درآورد و دقیقه ۱۰۸ با تک گل “اِدِر” به پیروزی رسیده و برای نخستین بار جام را به خانه ببرد.

01125722

رونالدو و اشک‌هایش

دقیقه ۸ بازی شاید بدترین و تلخ ترین اتفاق ممکن برای پرتغالی ها افتاد. کریس رونالدو در میانه میدان با ضربه دیمیتری پایت از ناحیه زانو دچار آسیب شد و به زمین افتاد. شاید فوتبال دوستان تا بحال شاهد این نبودند که آقای قدرت بدنی و عضله اینگونه در زمین فوتبال آسیب ببیند. به هر حال کریس بلند شد و ادامه داد ولی حدود ۱۷، ۱۸ دقیقه بیشتر دوام نیاورد تا ریکاردو کورشما با مدل موی عجیب و غریبش جای کاپیتان سلسائو اروپا را در زمین بگیرد. کریس که بسیار ناراحت بود اشکش سرازیر شد و از زمین مسابقه با برانکارد به بیرون برده شد.

5782addec461880d698b4599

بعد از این اتفاق شاید خیلی از تماشاگران و فوتبال دوستان قید قهرمانی قرمزپوشان را زدند و به نوعی میزبان را قهرمان دانستند. اما پس از خروج رونالدو، پرتغال انرژی مضاعفی گرفت تا نشان دهد که بدون رونالدو هم می شود موفق شد.

هرچند که در اغلب دقایق بازی خروس ها سرتر از حریف قرمزپوش خود بودند اما پرتغالی که در این جام ۱۲۰ دقیقه های زیادی را تجربه کرده بود، با وجود حشره های مزاحم هرچه به پایان بازی نزدیک می شدیم قدرت آنها بیشتر می شد تا در نهایت تیر خلاص را به قلب پاریس و فرانسه شلیک کردند و به قهرمانی رسیدند.

هجوم به دنیای مجازی پایت

یکی از جالب ترین نکاتی که پس از مصدومیت رونالدو رخ داد حمله ملت همیشه در صحنه کشورمان به صفحه اجتماعی دیمیتری پایت بود که اصلا هم اتفاق عجیبی نبود و هموطنان عزیمان خیلی شیک و مجلسی از خجالت شماره ۸ فرانسوی ها درآمدند تا او باشد که دیگر روی پای رونالدو از این تکل های خطرناک نزند.

امنیت، حرف اول در فینال

شاید این فینال، امنیتی ترین فینال تاریخ یورو بشمار بیاید. حملات تروریستی قبل از جام کمی اوضاع را تحت کنترل پلیس فرانسه درآورد. در طول بازی ها شاهد چند اتفاق کوچک بودیم که دیدار نهایی هم از این قاعده مستثنی نبود. ساعاتی مانده به برگزاری مسابقه فینال جام ملت‌های اروپا در پاریس، پلیس بسته‌ای مشکوک در اطراف هتل محل اقامت تیم ملی فرانسه پیدا و آن را در وضعیتی تحت‌کنترل، منفجر کرد.

13950420000895_PhotoL (1)

هفته گذشته حادثه‌ای مشابه در یک ایستگاه مترو در شمال لندن روی داد؛ مردم از ایستگاه خارج شدند و پلیس بسته‌ای را که بعداً مشخص شد حاوی مواد غذایی بوده، منفجر کرد.

پایان طبیعی

۲ ساعت مانده به شروع بازی والبته در جریان بازی اتفاق عجیبی در ورزشگاه ملی فرانسه رخ داد. گروه زیادی از شاپرک‌ها به این ورزشگاه هجوم آوردند. این شاپرک ها روی چمن، دوربین ها، لباس سرمربیان و بازیکنان حضور داشتند تا فینال یورو بسیار طبیعی جلوه کند.

01125761

رونالدو و فریادی از ته دل

01125725

رونالدو که با مصدومیت غیرمنتظره اش در ابتدای دیدار فینال، پرتغالی ها را شوکه کرد، در وقت های اضافه به نیمکت پرتغال برگشت و با شور و حرارت زیادی هم تیمی هایش را هدایت کرد. در نهایت با سوت پایانی بازی، او با فریادی از ته دل، این قهرمانی را جشن گرفت؛ فریادی که از فینال ۱۲ سال قبل مقابل یونان در سینه او باقی مانده بود.

مسلمان هستم و عیسی را دوست دارم!!!

تیشرت هایی که روی آن نوشته شده بود اسلام را دوست دارم بین هواداران پخش شد. قطری ها در جریان برگزاری رقابت های یورو ۲۰۱۶ اقدام جالبی برای تبلیغ اسلام و همینطور رابطه با مسیحی ها انجام دادند.  مسئولان فرهنگی ورزش این کشور، ۱۰۰ هزار تیشرت را که روی آن حک شده بود من مسلمان هستم و عیسی را دوست دارم بین هواداران فوتبال پخش کردند که اتفاقا استقبال نسبتا خوبی هم از آنها شد. قطری ها می گویند این پروژه برای تبلیغ اسلام و همینطور از بین بردن اختلاف های مذهبی بسیار خوب بوده و در سال های آینده هم از این دست اقدامات انجام می دهند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود